Video TS naar MKV > verschillende titles.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-12-2024
Ik loop tegen het volgende aan:
Ik wil een Woezel en Pip DVD in VIDEO TS formaat naar 1 MKV knallen om via Plex af te kunnen spelen.
Wanneer ik MAKEMKV of Handbrake opstart herkent hij de DVD zonder problemen, maar geeft hij een stuk of 8 titles aan, elk van 5 minuten lang.

Hoe zorg ik er nu voor dat de afleveringen mooi achter elkaar aan lopen? Ik vind op google wel alternatieven maar 35 eu voor een tool die hetzelfde doet als handbrake en alleen dit erbij vind ik weer een beetje onzin..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:54

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

MKVMerge gebruiken, daar kan je meerdere MKVs mergen in 1.

Alle losse afleveringen dan wel via Handbrake converten en vervolgens met MKVToolNix gaan mergen tot 1.

Link: http://www.downloadbestsoft.com/MKVToolNix.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
ankhie schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 22:31:
MKVMerge gebruiken, daar kan je meerdere MKVs mergen in 1.

Alle losse afleveringen dan wel via Handbrake converten en vervolgens met MKVToolNix gaan mergen tot 1.

Link: http://www.downloadbestsoft.com/MKVToolNix.html
Dan krijg je verschillende videosporen die niet aan een stuk door afspelen.

In Handbrake moet je CTRL + SHIFT + O drukken en vervolgens kiezen voor de Video_TS map. Wanneer je die opent, worden alle bestanden geladen en wanneer je die dan encodeerd, wordt het 1 bestand met 1 video.

Of doe het in een keer goed en download het bestand in het juiste formaat. Dit is natuurlijk onzinnig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
Dimens schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 22:38:
[...]

Dan krijg je verschillende videosporen die niet aan een stuk door afspelen.

In Handbrake moet je CTRL + SHIFT + O drukken en vervolgens kiezen voor de Video_TS map. Wanneer je die opent, worden alle bestanden geladen en wanneer je die dan encodeerd, wordt het 1 bestand met 1 video.

Of doe het in een keer goed en download het bestand in het juiste formaat. Dit is natuurlijk onzinnig.
Laatste ben ik het helemaal mee eens, maar alles wat tekenfilm is staat er ongeveer alleen als ts op..

Ik ga bovenstaande even proberen, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/36587483/Screen%20Shot%202013-02-19%20at%209.45.10%20AM.png

Ik krijg bovenstaande te zien als ik ctrl+Shift + O doe, en dan enter.
elke afl in een title, van 5 minuutjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-10 15:28
Bovenstaand loop ik inderdaad ook regelmatig tegenaan.. Heel irritant.

Heb je bovenstaand al eens geprobeerd met een andere tool? Bijvoorbeeld IvI pro?
Daar heb ik het nog niet mee gehad (ben nu een trial aan het doen met ivi pro, dus heb nog maar 2 dvd's geprobeerd). Het ligt in elk geval aan de bron dvd. Daar staat dan geen title op waar alle afleveringen inzitten.

Vooral bij spul voor de kids zie ik dit ook regelmatig, handmatig achteraf mergen mbv mkvtoolnix is een optie. Heb ik ook wel eens gedaan, maar is wel gedoe omdat de picture size wel bij allemaal overeen moet komen. Maar goed, dat werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Cerberi schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 09:51:
[afbeelding]

Ik krijg bovenstaande te zien als ik ctrl+Shift + O doe, en dan enter.
elke afl in een title, van 5 minuutjes..
Kies bij Chapters voor de laatste chapter. Als je het goed hebt gedaan, krijg je zul je het zo zien.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6LfBOkf.png

• Cerberi
Helaas laat de betreffende DVD elke title maar 1 chapter van 5 minuutjes zien...
Pagina: 1