Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel1
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-12-2024
hallo tweakers.

Ik zit met het volgende probleem.
Na installatie van mijn nieuwe videokaart GTX 680 heb ik het probleem dat mijn beeldscherm automatisch in de DVI-D power save mode gaat.
Beeldscherm schakelt dan uit.
Computer herstarten gaat de pc weer aan en na 20min weer in de DVI-D power save mode.
Wie weet hier een oplossing voor?
Met de oude kaart geen problemen en ik gebruik windows 8 64bitt

groet Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Mogelijk wordt je GTX680 te heet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307266

Welke onderdelen heb je in de pc en hoe oud zijn ze? Hoe zwaar is je voeding? Welk merk en type monitor heb je?

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 307266 op 16-02-2013 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel1
ik heb een LG Flatron w2486L voeding sesonic 700Watt Asus GTX680 mobo Gigabyte GA-Z77X-D3H
G.Skill Ares F3-2133C9D-8GAB

is gekomen dus na plaatsing kaart voorheen geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik neem aan dat je de laatste nieuwe drivers geinstalleerd hebt en de drivers van je vorige videokaart eerst verwijderd hebt. Verder of je erop gelet hebt dat beide stroomconnectoren aangesloten zijn op je videokaart en bekijk even of je 2 of 1 12 V rail hebt. In geval je 2 12V rails hebt raad ik je aan met 2 aparte pci-e stroomkabels te werken zodat de stroom verdeelt word over de 2 rails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel1
Dat alles heb ik gedaan.
Snap er niets van.

gr Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Je zou nog eens kunnen proberen met een andere DVI kabel want zeg nooit nooit, plus kijk ook even of je de laatste drivers voor het moederboard geinstalleerd hebt. Meteen dan ook nog even kijken of er een bios-update is voor je moederboard om alles in elk geval uit te sluiten.

En tja als laatste optie zou het de voeding kunnen zijn die het niet helemaal trekt maar Seasonics zijn op zich toch wel vrij stabiele goede voedingen. Het is alleen natuurlijk even ervan afhankelijk hoe oud de voeding is en ook een goede voeding kan kapot gaan maar dat lijkt me sterk.

Ik lees trouwens nog wat andere dingen waarop je kan letten namelijk of je wel de goede resolutie en refreshrate gekozen hebt want wat ik zo zag schijnen LG monitoren daar nog wel eens moeite mee te hebben en dan in Power saving mode te gaan.

[ Voor 17% gewijzigd door Roel1966 op 16-02-2013 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel1
Moederbord word een nieuwe.
Moest wel want mijn geluidkaart kon ik niet kwijt.
Die 3 slot koeler is te groot.

Dus misschien gaat het dan beter .

groet Marcel
Pagina: 1