iMac (mid-2010) Kapot!! Videokaart?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRepsac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-08-2024
Beste mede-Tweakers,

Ik heb in september 2010 een 21,5 inch iMac gekocht met deze specificaties:

3,06 ghz Intel Core i3
4 GB 1333mhz
500 GB Serial ATA
ATI Radeon HD 4670 met 256MB geheugen

Deze heeft vorige week problemen gehad met (waarschijnlijk) de videokaart. Hier de beschrijving van het probleem:

's Ochtends toen ik hem aanzette leek die goed op te starten. Maar na een aantal minuten gebruiken deed er iets vreemds voor. (foto 1):

Afbeeldingslocatie: http://img515.imageshack.us/img515/4736/img1232r.jpg

Ik heb de iMac uitgezet en weer aangezet. Toen was het weg, maar na een aantal minuten begon het weer, toen heb ik hetzelfde herhaalt, zo ongeveer 5x. Na 5x aan en uit zetten was er niks meer aan de hand, dacht ik -__-.

's Avonds kwam het ineens weer terug. Toen hoefde ik de iMac maar 1x of 2x opnieuw op te starten voordat het weg was.

Na een week de iMac zonder problemen gebruikt te hebben, deed er op de vrijdagavond weer iets vreemds op. Dit keer was het erger (foto 2):

Afbeeldingslocatie: http://img109.imageshack.us/img109/2733/img1422nb.jpg

Ik startte hem opnieuw op net zoals vorige week, maar bij het opstarten deed de iMac ook raar. (foto 3:)

Afbeeldingslocatie: http://img17.imageshack.us/img17/1103/img1427td.jpg

Nadat de iMac vreemd was opgestart deed de iMac dit (foto 4):

Afbeeldingslocatie: http://img715.imageshack.us/img715/246/img1433.png

Nu kan ik alleen de cursor bewegen en verder niets, geen snelkoppeling, nergens op klikken met de muis, helemaal niets, behalve de cursor bewegen. Dit vind ik erg raar. Ik denk dat als de videokaart kapot is de cursor niet zo kan bewegen. Gelukkig heb ik een Time Machine-backup!

Toch denk ik dat de videokaart kapot is. Dit zal een dure reparatie worden, of misschien wel zo duur dat ik beter een nieuwe kan kopen?

Graag zou ik jullie hulp willen vragen wat ik hier mee aan moet?! En of het wel de videokaart is?

-Naar de Apple Store in A'dam gaan?
-Naar een Reseller gaan, zoals de plaatselijke Amac.

Ik hoop dat ik jullie genoeg heb geïnformeerd over het probleem, zo niet, dan hoor ik het wel!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-07 23:34
ik zou er inderdaad mee terug gaan, het is niet de bedoeling een device van 1300euro na 2 jaar de geest geeft.
Doordat de Grafische kaart defect is en dit zouden ze dus eigenlijk als hardware defect moeten zien.

zuur.

[ Voor 8% gewijzigd door Mektheb op 16-02-2013 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Geheugen van je gpu is kapot. Je moet em laten repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRepsac
Mektheb schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 15:55:
ik zou er inderdaad mee terug gaan, het is niet de bedoeling een device van 1300euro na 2 jaar de geest geeft.
Doordat de Grafische kaart defect is en dit zouden ze dus eigenlijk als hardware defect moeten zien.

zuur.
Ik heb de iMac online gekocht, bedoeld u met 'terug gaan' naar de Apple Store in A'dam?.

Ik vind het ook erg zuur dat zo'n dure device na 2 jaar stuk gaat. U denkt dus ook dat het de grafische kaart is?

Bedankt voor de snelle reactie iniedergeval!

[ Voor 40% gewijzigd door iRepsac op 16-02-2013 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRepsac
Chris Smoove schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 15:59:
Geheugen van je gpu is kapot. Je moet em laten repareren.
Bedankt voor u reactie!
Dit dacht ik inderdaad zelf ook al, bedankt dat u dit even bevestigd. Waar kan ik hem het beste laten repareren? Apple Store in A'dam?

[ Voor 36% gewijzigd door iRepsac op 16-02-2013 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-07 10:11
Omdat je geen garantie meer hebt moet je een beroep doen op de non-conformiteit regeling om de reparatie (voor een deel) kosteloos te laten uitvoeren. Normaal is de winkel hiervoor het aanspreekpunt/verantwoordelijk, maar dat is Apple dus zelf. Mijn advies is dan ook om niet naar een Apple reseller te gaan, maar hem telefonisch aan te melden voor reparatie of in te leveren in A'dam, aangezien dat een winkel van hen zelf is. Lees je even in op de regelgeving. Voor zover ik weet is de verwachte levensduur van een iMac drie jaar mits je er netjes mee om gaat. Belangrijk is om bij het inleveren van het apparaat je brief al klaar te hebben, waarin je omschrijft dat je een beroep doet op de regeling en wat je van Apple verwacht. Voorbeeldbrieven zijn tevens prima op internet te vinden. Houdt er rekening mee dat het een prijzige reparatie kan worden als je ervoor kiest het bedrag zelf te betalen.

Verder vind ik dat je niet uit moet gaan van de reactie van Chris, aangezien je nooit zeker kunt zijn van je zaak bij een diagnose op afstand op basis van plaatjes. Mijn ervaring is wel dat dit vaak in de videokaart zit, maar dit hoeft niet het enige probleem te zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door PhaeTom op 16-02-2013 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Op plaatje 3, de bekende artifacts van ATI. Had ik 10 jaar geleden ook heel vaak en heel lang last van.
Een nieuwe videokaart heeft toen alles verholpen. De kwestie is lastig.
Garantie heb je eigenlijk niet, maar bellen en vragen kan geen kwaad. De nederlandse wetgeving geeft je wel wat spel erin. Apple betaald wat en jij betaald wat aan reparatiekosten. Maar gezien de kosten bij Apple, kan je misschien beter een andere videokaart kopen en erin laten/zelf zetten.

Je moet wel naar Amsterdam gaan ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:45

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Ziet er inderdaad uit als een kapotte videokaart. Ik had een half jaar geleden hetzelfde, alleen had de videokaart toen ook nog fijn het logicboard en het scherm meegenomen in zijn destructieve spelletje. Ik had toen gelukkig nog garantie maar dat was een duur geintje (1.100 euro volgens de reparatiebon).

Zou je, zoals hierboven al terecht opgemerkt wordt, even inlezen en dan een tripje naar de Apple Store in A'dam maken. Zou wel van tevoren even een afspraak maken bij de Genius Bar, want als het te druk is loop je misschien voor niets en de parkeergelegenheid is niet direct naast de deur aanwezig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:43
Even een vraag van mijn kant die hierop inhaakt. Stel dat de topicstarter AppleCare had aangeschaft dan was hij sowieso gedekt toch, aangezien dit voor 3 jaar is? (heb zelf AppleCare, dus wil even weten hoe het zit als ik met iets dergelijks te maken zou krijgen)

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Dit is een stereotype defecte videokaart. Wil Apple je niet helpen onder garantie (lijkt me sterk), stuur mij een DM/mailtje, kan ik kijken wat ik voor je kan doen. Ruime ervaring met diverse iMac problemen:

Bas z'n knutselblog: [repair] iMac weer mét beeld.
Bas z'n knutselblog: [SSD] iMac: nóg een SSD! Hoppa!
Bas z'n knutselblog: [repair] iMac 24inch graphic card reflow
Bas z'n knutselblog: [repair] Mac Mini 2011, fanconnector
Bas z'n knutselblog: Operatie SSD: iMac nu echt snel
Bas z'n knutselblog: Repair: iMac voeding

Daarnaast ook nog wel andere projecten gedaan.

Wil je of kun je hem niet (laten) repareren: dan heb ik ook interesse in de overleden Mac. Ik knap ze namelijk op voor in mijn klas. En ik kan altijd de onderdelen gebruiken.

[ Voor 7% gewijzigd door sebastius op 16-02-2013 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRepsac
Bedankt voor alle reacties/tips!
Ik zal binnenkort een (voorbereid) bezoekje brengen aan de apple store in A'dam!

Sebastius, als het bij Apple niet wil lukken zal ik zeker met jou contact zoeken, bedankt voor het aanbod!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:45

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

AntraXxX schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 22:52:
Even een vraag van mijn kant die hierop inhaakt. Stel dat de topicstarter AppleCare had aangeschaft dan was hij sowieso gedekt toch, aangezien dit voor 3 jaar is? (heb zelf AppleCare, dus wil even weten hoe het zit als ik met iets dergelijks te maken zou krijgen)
Ja, als je AppleCare hebt is dit gedekt. Werd mij toen ook aangeraden mijn AC te activeren voordat het jaar over was (sloppy me) omdat dit soort dingen dan wel gedekt waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
uit princiepe zou ik het al niet kopen, een product van 1300 tot 2000 euro hoort langer dan 2 jaar mee te gaan.
En zou dus echt touwtrekken totdat ze het fixen.

Gelukkig zijn er veel manieren om het te fixen zelf, en is electronica niet altijd echt helemaal dood.
Maar als ze je hiermee in de kou laten staan zou ik nog is achter je op je hoofd krabben of je wel zoveel wil uitgeven voor deze producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-07 15:18

Underworld

+1 Inzichtvol

negen van de tien keer doet Apple hier niet moeilijk over (zoals sebastius zei). Je koopt immers geen HP, Packard Bell laptop.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Er zijn 4 mogelijke problemen voor zover ik kan inschatten:

1) Videochip defect, niet zomaar op te lossen
2) Videochip losgeraakt (soldering defect), op te lossen met reflow
3) RAM chip defect, niet zomaar op te lossen
4) RAM chip losgeraakt (soldering defect), op te lossen met reflow

Enkel de videokaart is kapot, de rest van de iMac is sowieso goed. Deze videokaart is ook los te vervangen (als optie 2 en 4 niet werken). Het is lastig in te schatten wat dat kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Even een extra zoekpoging gedaan: http://www.ebay.nl/itm/OE...27c996b481#ht_2182wt_1040 ze zijn dus te vinden! Even slim zijn en vragen of ze ze ook zonder heatsink op kunnen sturen, maakt het verzenden een stuk meer betaalbaar.

[ Voor 20% gewijzigd door sebastius op 17-02-2013 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:17

Flappiewappie

Hier nog meer

sebastius schreef op zondag 17 februari 2013 @ 13:48:
Er zijn 4 mogelijke problemen voor zover ik kan inschatten:

1) Videochip defect, niet zomaar op te lossen
2) Videochip losgeraakt (soldering defect), op te lossen met reflow
3) RAM chip defect, niet zomaar op te lossen
4) RAM chip losgeraakt (soldering defect), op te lossen met reflow

Enkel de videokaart is kapot, de rest van de iMac is sowieso goed. Deze videokaart is ook los te vervangen (als optie 2 en 4 niet werken). Het is lastig in te schatten wat dat kost.
Ben het helemaal eens met je analyze maar zou daar toch nog een 5) Kabelbreuk aan willen toevoegen.

TS kan dat testen door een extern beeldscherm aan te sluiten. Overigens kan Apple hier niet moeilijk over gaan doen. Er zijn al diverse succesvolle law suits geweest mbt garantie en videochips.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:01
Ja maar die waren waarschijnlijk met NVidia kaarten, die hadden ook echt een productieprobleem. En ook die kaarten gaven extern wel eens goed beeld, dus dit is niet een hele goede test ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRepsac
Ben vandaag naar A'dam geweest. Daar hebben ze de iMac onderzocht en daar denken ze ook dat de videokaart kapot is. Ze gaan de videokaart vervangen, de reparatiekosten hiervan zijn €165,75. Dit is veel geld maar toch had ik veel meer verwacht. De reparatie gaat ruim een week duren. Het zou kunnen dat er meer onderdelen kapot zijn dan alleen de videokaart, dit wordt waarschijnlijk dan een stuk duurdere reparatie.

Al met al is het meegevallen en ga ik hopen dat alleen de videokaart stuk is!

Bedankt voor alle reacties!

Ik zal nog van me laten horen als de iMac gerepareerd is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Niet gezeurd over garantie? Ach, 166 is prima te overleven, zelf eentje van eBay scoren is duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRepsac
sebastius schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 19:58:
Niet gezeurd over garantie? Ach, 166 is prima te overleven, zelf eentje van eBay scoren is duurder.
Heb het geprobeerd,, lukt niet. Maar stel dat er nog meer kapot zou zijn (zoals het logic board), dan zou hij gaan praten met z'n manager.

Klopt, op eBay er eentje kopen is duurder, en dan moet ik zelf ook nog gaan knutselen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-07 11:38
iRepsac schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 17:46:
Ben vandaag naar A'dam geweest. Daar hebben ze de iMac onderzocht en daar denken ze ook dat de videokaart kapot is. Ze gaan de videokaart vervangen, de reparatiekosten hiervan zijn €165,75. Dit is veel geld maar toch had ik veel meer verwacht. De reparatie gaat ruim een week duren. Het zou kunnen dat er meer onderdelen kapot zijn dan alleen de videokaart, dit wordt waarschijnlijk dan een stuk duurdere reparatie.

Al met al is het meegevallen en ga ik hopen dat alleen de videokaart stuk is!

Bedankt voor alle reacties!

Ik zal nog van me laten horen als de iMac gerepareerd is!
je zou even de passage uit het nederlandse wetboek erbij kunnen pakken. in principe moeten ze het gewoon repareren.

ik vraag me altijd af waarom niemand hievoor eens een rechtzaak start? Gewoon dat er iig eens een keer wat jurisprudentie ligt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-07 18:58
Ik lees dit topic nu net pas en ik dacht in dezelfde geest als Sebastius :) (van wie ik ooit eens een logicboardje heb overgenomen, waarvoor nog steeds dank, het ligt helaas nog niet op de rit :/ )
Ik vind zelf repareren ook tof maar ik denk dat je voor 166,- niet mag klagen, daar krijg je het zelf niet voor gerepareerd (vervangen that is).

Er valt een hoop voor te zeggen dat Apple het onder garantie zou moeten vervangen, evengoed denk ik dat ze je toch wel een beetje tegemoet zijn gekomen(?). Als we eerlijk zijn; september 2010 betekent dat hij over de 2 jaar consumentenrecht heen is. En vergeet niet dat andere zaken die "stunten" met 3 jaar garantie in het derde jaar ook gewoon kosten verhalen; niet alles maar wel eenzelfde orde grootte bedrag als wat je nu kwijt bent. Ik denk dat je een goede deal hebt gesloten!

Hou ons op de hoogte over de afhandeling :)

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Na de garantieperiode heb je nog zoiets als "verwachte levensduur" in combinatie met "coulance". Dit laatste kun je zeer zeker op aansturen.

Stel de levensduur is 5 jaar, en in het 3e jaar gaat dit ding stuk: Dan zou 3/5e deel voor rekening klant zijn en 2/5e deel voor rekening van de leverancier zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
sypie schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 10:48:
Na de garantieperiode heb je nog zoiets als "verwachte levensduur" in combinatie met "coulance". Dit laatste kun je zeer zeker op aansturen.

Stel de levensduur is 5 jaar, en in het 3e jaar gaat dit ding stuk: Dan zou 3/5e deel voor rekening klant zijn en 2/5e deel voor rekening van de leverancier zijn.
Ik denk eigenlijk ook dat dat gebeurd is, 166,- voor een nieuwe grafische kaart met arbeid is echt geen geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
bokkow schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 11:17:
[...]

Ik denk eigenlijk ook dat dat gebeurd is, 166,- voor een nieuwe grafische kaart met arbeid is echt geen geld.
indeed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-07 12:40
Inclusief BTW is een vervangende videokaart voor dit model € 103 (omruilprijs)
Een beetje technici vervangt deze videokaart in ongeveer 30 minuten dus qua kosten is er eigenlijk niets speciaals aan, het is wel een nette prijs, ze hadden er veel meer voor kunnen vragen en dan gaan de meeste nog akkoord.

Tevens had dit kostenloos gekund als je de bon had meegegeven en had gezegd dat je je beroept op de consumentenwet, werk zelf ook bij een AASP en wij kunnen tegenwoordig met goedkeuring van Apple in het derde jaar bepaalde onderdelen kostenloos vervangen.

[ Voor 8% gewijzigd door joon op 26-02-2013 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
joon schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 13:01:
[...]
Tevens had dit kostenloos gekund als je de bon had meegegeven en had gezegd dat je je beroept op de consumentenwet, werk zelf ook bij een AASP en wij kunnen tegenwoordig met goedkeuring van Apple in het derde jaar bepaalde onderdelen kostenloos vervangen.
Goed om te horen. Over welk soort onderdelen heb je het dan?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
Datafeest schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 18:20:
[...]

Goed om te horen. Over welk soort onderdelen heb je het dan?
Logicboard, Videokaart, LCD, PSU, Backlight Board, Interne kabels, Webcam(..), sensors (ligt eraan op welk onderdeel) en de muis
Elk mechanisch onderdeel/verbruiksproduct is hier van ge-excludeerd bijv toetsenbord, HDD, geheugen en ODD.
Let wel op, ik doel hier op zaken buitenom leveranciers en verkooppunten dit zijn de regels zoals het direct met Apple geregeld wordt via AASP.

Bij Macbooks geld ongeveer hetzelfde maar voor de batterij kan je het na een jaar vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

joon schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 20:56:
[...]
Bij Macbooks geld ongeveer hetzelfde maar voor de batterij kan je het na een jaar vergeten.
Ook bij weinig cycles?

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
Als je aalmoes gaat halen bij apple zelf kunnen ze hier wel uitzonderingen voor geven maar standaard worden deze niet vergoed ook al zit er maar 1 cycle op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
joon schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 13:01:
[...]

Inclusief BTW is een vervangende videokaart voor dit model € 103 (omruilprijs)
Een beetje technici vervangt deze videokaart in ongeveer 30 minuten dus qua kosten is er eigenlijk niets speciaals aan, het is wel een nette prijs, ze hadden er veel meer voor kunnen vragen en dan gaan de meeste nog akkoord.

O dat is interessant, zou je dit als consument ook kunnen kopen?
Btw; ik zei niet dat arbeid veel TIJD kost maar wel dat er vaak veel voor wordt gerekend in KNAKEN..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
bokkow schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 21:05:
[...]

Btw; ik zei niet dat arbeid veel TIJD kost maar wel dat er vaak veel voor wordt gerekend in KNAKEN..
Bij die prijs wordt er vanuit gegaan dat het onderdeel wordt geswapped, dus dat apple binnen aanzienbare tijd het defecte (originele) onderdeel terug krijgt.
Als er niet wordt uitgegaan van een swap is het onderdeel meestal 2x of soms wel 3x zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
joon schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 21:07:
[...]

Bij die prijs wordt er vanuit gegaan dat het onderdeel wordt geswapped, dus dat apple binnen aanzienbare tijd het defecte onderdeel terug krijgen.
Als er niet wordt uitgegaan van een swap is het onderdeel meestal 2x of soms wel 3x zo duur.
Ah! De aap uit de mouw, evengoed; aardig om te weten, thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-07 15:18

Underworld

+1 Inzichtvol

Inderdaad... heel wat wijzer :) thanks joon

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

bokkow schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 21:05:
[...]

Wish it could. Apple is alleen met externe delen relatief makkelijk (bv de bodemklep voor een Macbook). Maar iets waar je echt een reparatie uitvoert wordt niet aan consumenten geleverd.

Overigens kun je heel veel originele Apple onderdelen wel via eBay en andere websites scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRepsac
de iMac woensdag opgehaald, hij doet het weer als voorheen!

Het is niet meer gelukt om beroep te doen op de consumentenwet, maarja, ik vond de reparatie van €166 nog meevallen.

Wat wel veel tijd heeft gekost is het terugzetten van de TM-backup, ze hadden de harde schijf namelijk geformatteerd omdat deze het niet meer deed ivm het vele malen opstarten.

Bedankt voor al jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Precies. Fijn dat alles uiteindelijk weer werkt! En dan is 166 euro een prima prijs, de AppleCare had je meer gekost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRepsac
Haha ja, nu je het zegt!
Pagina: 1