probleem met beeld dupliceren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-09-2024
Ik heb dit vage probleem op dit moment met een Sapphire HD 7850 icm Windows 8.

Omdat Windows 8 + Steam Big Picture mode een mooie combo is, heb ik mijn (gaming) desktop via HDMI kabel naar de TV beneden gezet (1 etage lager). Wireless keyboardje erop gezet, wireless receiver voor 360 controller uit china geimporteerd, XBMC erop gezet en hop! WindowsToets +P om snel te switchen tussen TV en monitor werkt prima.

Alles gaat eigenlijk precies zoals ik had bedacht en Big Picture Mode is nog mooier dan ik dacht, maar ik heb een probleem en ik heb geen idee waar ik het moet zoeken... Speel ik Crysis 2 op de TV met controller dan lijkt mijn character in een 'temportal distortion field' te lopen. Dat wil zeggen, als ik loop lijkt de tijd soms ineens langzamer dan wel sneller te gaan (mijn loopsnelheid is dus niet constant). Dit is dan ook nog bij bepaalde plekken zo, volgens mij vooral bij plekken met veel licht lijk ik een soort speed boost te krijgen. Dit lijkt dus niet op de bekende lag, of slechte FPS!

Op de PC monitor heb ik dit probleem dus niet, ook niet als ik met controller speel. Doe ik echter het beeld dupliceren, op beide schermen tegelijk dus, heb ik exact hetzelfde probleem op mijn PC monitor. Ik heb het probleem dus als ik het beeld dupliceer (op TV + monitor), of op de TV zet, maar niet op alleen de monitor.

Mijn initiële idee was dat het lag aan mijn el-cheapo HDMI kabel van 10 meter, maar aangezien het probleem ook met dupliceren op de monitor voor komt, als de TV gewoon uit staat lijkt me dit nu minder voor de hand liggen. Tevens zou ik dan eerder geen beeld of artefacten verwachten en die heb ik totaal niet.

Met googlen vind ik helaas geen enkel herkenbaar verhaal.

Iemand enig idee wat dit kan zijn omdat hij dit eerder heeft meegemaakt of omdat hij kan beredeneren wat er aan de hand is? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-07 17:13

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Komt het alleen in Crysis voor of ook in andere spellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-07 11:54

HKS-Skyline

Vroooom ?

Het zou met vertical sync te maken kunnen hebben, mocht je dit in de settings van crysis hebben zitten zet dit dan aan of uit afhankelijk waar het nu op staat, wellicht heeft dat een positief effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-09-2024
Ik zie geen problemen met xbmc in elk geval. Naast crysis geen zware games geïnstalleerd op dit moment maar daar ga ik eens verder mee testen.

toevoeging:
HKS-Skyline is de held van de dag! Zonder v-sync zijn er geen problemen meer lijkt het (op de PC althans, ik kan de TV versie pas vanavond proberen). Nu ben ik wel heel benieuwd hoe dit te verklaren is dat dit alleen op treed bij duplicatie van beeld of bij één van de twee uitgangen.
Als iemand daar nog antwoord op heeft dan snap ik tenminste waarom...

[ Voor 56% gewijzigd door SeamusXanthus op 17-02-2013 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-07 11:54

HKS-Skyline

Vroooom ?

Met vertical sync wordt de FPS van de game gematched met de vernieuwingsfrequentie van het scherm, maar als de computer het zwaar heeft met de game dan zakt je FPS in en schiet weet omhoog als de pc het minder zwaar heeft. De FPS komt alleen nooit hoger dande vernieuwingsfrequentie van het scherm ook al kan de pc het aan. Dit kan vreemde effecten hebben op een game engine omdat er ineens meer rekenkracht over is voor andere berekeningen waardoor deze sneller gaan. Ik weet er het fijne ook niet van, maar ik weet wel dat het verschrikkelijk irritant is en ik het nooit aan heb staan.
Het verschil bij het dupliceren van het beeld is misschien omdat de vernieuwingsfrequentie van de tv anders is dan die van de computer monitor, maar dat is slechts een gokje. Maargoed mooi dat het werkt.

[ Voor 12% gewijzigd door HKS-Skyline op 17-02-2013 13:56 ]