Welke SSD is nou de juiste SSD voor mij??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gringjammer
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-07 14:11
Beste medetweakers,

Ik zit al een aantal dagen te rommelen met SSD's wat op het moment op de markt zijn.
Het gaat zich voor een desktop computer en ik denk dat een 128gb genoeg moet zijn voor mijn gebruik? Windows 7 of 8, Office pakket, Browser etc wordt hierop geïnstalleerd. Games etc komen gewoon op een 1TB of 2 samsung 500gb's schijven.
Nu heb ik al veel gehoord van mensen ohhh samsung moet je pakken of bij paradigit gaan ze intel proberen aan te smeren en als je vraagt waarom geen OCZ aangezien de vertex 4 series ook 5 jaar garantie hebben en mij dus ook vrij betrouwbaar lijkt weten ze niets te zeggen.
Ik zoek een SSD die betrouwbaar is, een hoge snelheid van Windows booten en gewoon vlot in gebruik is :)
hopelijk kunnen jullie onafhankelijke tweakers mij raad geven. Dat zou ik zeer waarderen!

mvg,

Gringjammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarno
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-07 22:35
Een beetje googlen of wat bekende sites raadplegen kan nooit kwaad.
http://nl.hardware.info/r...sdrs-getest-en-vergeleken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-05 13:39

Swordlord

Act first, think never

Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)
Even een topicje aanmaken daar dus, of een modje verzoeken dit topic te verhuizen...

Garantie periodes zeggen niks over betrouwbaarheid, OCZ heeft in het verleden veel prut op de markt gebracht, waardoor ze dus een zeer twijfelachtige reputatie hebben opgebouwd.

Ga je kijken naar SSD's die wel een goede naam hebben, dan kom je uit bij Samsung, intel of Crucial. Intel is naar mijn mening wel beetje uit gratie, door het gebruik van de minder betrouwbare Sandforce controller tegenwoordig.

Dus je blijft over met Samsung of Crucial. Met als aan te raden modellen, Samsung 840 (pro) en Crucial M4.
Nou ga ik je iets lekker verwarrend vertellen, wat je keuze misschien lastig of juist heel makkelijk maakt.

Voor algemeen gebruik is er bijna geen verschil tussen de high-end SSD's, behalve als je een echte poweruser bent zou je zeer specifiek naar verschillen moeten gaan kijken. Dus betrouwbaarheid en prijs zijn de belangrijkste factoren waar je op moet letten vooral bij de high end modellen bij algemeen gebruik.

Je zou het Het grote SSD topic ~ Deel 9 kunnen doorlezen om de vele ervaringen en meningen van andere te kunnen zien, om zo te helpen in de keuze.

Ik zou zeggen, met een Crucial M4 of een Samsung 840 (pro) kun je bijna niet fout gaan.

[ Voor 14% gewijzigd door Swordlord op 16-02-2013 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gringjammer
Ik denk dan maar dat ik voor Samsung ga kiezen, de 840 series pro. Voor die paar euro wat het verschil maakt met intel of OCZ is niet zoveel dus liever degelijkheid en snelheid :)
Bedankt trouwens voor de link naar het tweakers forum voor aankoopadvies, deze had ik nog niet gezien :$
Ook bedankt voor de link naar hardware.info, hun zeggen ook voor die paar euro liever een samsung 840 pro kiezen.
Volgende week maar bestellen dan ^.^
hardstikke bedankt :)

mvg,

Gringjammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15758

Move OM->CAA

Intel 320 en Crucial M500 zijn de twee meest betrouwbare SSDs. Laatstgenoemde is nog niet leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-06 22:28

Mentalist

[avdD]

Vind ik toch knap CiPHER, hoe weet je dat een SSD die nog niet leverbaar is het meest betrouwbare model is? Crucial mag dan met de M4 een prachtproduct hebben neergezet, maar: "In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.".

De Intel 320 is vrij duur en is een SATA-300 modelletje. Zodoende is dat imho ook niet echt een aanrader, behalve misschien zakelijk. Als betrouwbaarheid erg belangrijk is zou ik de Crucial M4 nemen (met de laatste firmware!), die is wat langer op de markt. Maar als ik nu een nieuwe SSD zou kopen zou ik ook voor Samsung gaan. 830, 840 of 840 Pro. De 840 kampt wel met het trage (vooral bij schrijven) TLC-geheugen waardoor ook de 830 nog een interessante kandidaat kan zijn. De 830 is ook wat langer op de markt (hij is EOL..), dus ook meer bewezen techniek.

OCZ heeft met de Vertex 2 en 3 met Sandforcecontrollers nogal wat onbetrouwbare meuk op de markt gezet waardoor hun naam aardig is verpest. De Vertex 4 is weer een heel andere controller en er zijn tot nu toe afaik nog geen negatieve berichten over. Alleen.. Als je voor hetzelfde geld een Crucial of Samsung kan krijgen is de vraag waarom je voor OCZ zou kiezen. Ik zou geen bijzondere bezwaren hebben tegen een nieuwe drive van OCZ (zolang er geen Sandforce inzit), maar die moet dan wel òf aanmerkelijk goedkoper zijn òf beter presteren. Beiden zijn nu niet echt van toepassing.

[ Voor 36% gewijzigd door Mentalist op 20-02-2013 21:39 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:18
Anoniem: 15758 schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 23:12:
[mbr]Move OM->CAA[/]

Intel 320 en Crucial M500 zijn de twee meest betrouwbare SSDs. Laatstgenoemde is nog niet leverbaar.
Nog niet leverbaar maar wel één van de meest betrouwbare :?

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:16
Hij bedoelt dat dit de enige consumenten ssd's zijn die beschermt zijn tegen plotseling stroomuitval. Dat maakt ze in theorie betrouwbaarder.
De al wat oudere Intel 320 heeft al bewezen één van de meest betrouwbare ssd's te zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door wappiewappie op 20-02-2013 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:35
wappiewappie schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 23:01:
Hij bedoelt dat dit de enige consumenten ssd's zijn die beschermt zijn tegen plotseling stroomuitval. Dat maakt ze in theorie betrouwbaarder.
De al wat oudere Intel 320 staat ook bekend als één van de meest betrouwbare ssd's
Tegen stroomuitval lijkt me eigenlijk nog niet de grootste ramp, maar juist tegen het feit dat controllers of geheugen random kapot kan gaan zoals bij de OCZ gebeurde lijkt mij veel erger.

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Samsung of Crucial of Intel, die staan het beste aangeschreven

[ Voor 39% gewijzigd door A87 op 21-02-2013 12:01 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-06 22:28

Mentalist

[avdD]

A87 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 12:01:
Samsung of Crucial of Intel, die staan het beste aangeschreven
Alleen moet je van Crucial absoluut geen V4 kopen, dat ding is niet erg snel en erg onbetrouwbaar.

Van Intel zou ik geen 330 kopen. Ze mogen dan dingen in de firmware opgelost hebben, ik zou gewoon onder geen beding nog een Sandforce controller kopen. Vooral niet omdat je voor hetzelfde geld een Samsung of Crucial M4 kan krijgen.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-07 12:28
Totaal 5 m4s werkend, waarvan er een zelfs nog met de oude firmware. Nooit problemen gehad nu is n=5 natuurlijk niks maar toch. Heb sinds kort ook een, in theorie snellere Samsung 840 pro, maar je merkt geen verwchil hoor. :-)

Dus binnen die categorie (de bovengenoemde merken) zou ik naar prijs kijken.

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gringjammer
Ik denk dat ik het gewoon hou op de Samsung 840 250GB, deze heeft ook 3 jaar garantie dus lijkt mij een prima model voor in een laptop die voornamelijk voor school gebruikt wordt, alleen een school map van 100GB komt erop en wat programma's en natuurlijk he OS. in de desktop gaming pc heb ik nu een 128gb samsung 840 pro die werkt echt toppie! alleen ben ik het niet eens met de samsung 840 120gb schrijf snelheden daarom gaan we voor de 250gb :) ook is wat extra opslag capaciteit niet verkeerd in een laptop. Ben wel benieuwd wie sneller boot :O of de notebook met een i7 3612QM intel chipset of de AMD FX-8150 @ 4.2GHz 990FX chipset.
maar zoals Cipher zegt dat de crucial het meest betrouwbaarste is zal wel uitblijken zodra deze te krijgen is.
Allemaal hardstikke bedankt voor de reacties!
Pagina: 1