Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibbox3
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-02-2016
Beste tweakers,
Ik ben momenteel bezig met het samenstellen van een degelijke pc met uitgebreide grafische capaciteiten. Bij deze research ben ik dan ook op een scherm gestoten dat beweert 3D compatibel te zijn (pricewatch: BenQ XL2420T Zwart), maar ik vroeg mij af of dit scherm bij mijn GPU paste (pricewatch: EVGA GeForce GTX 680 Classified). Als ik dit scherm dus zal aansluiten op de GPU, zal ik dan 3D beelden kunnen weergeven? Dien ik dan ook nog een 3D bril aan te schaffen? En hoe werkt dat dan bij games?
Bedankt voor de hulp
Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BradKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:59
Google is bij dit wel een goeie trouwens!

vraag 1: ja (NVIDIA 3D Vision ready scherm + NVIDIA 3D Vision kaart = NVIDIA 3D Vision ready :))
vraag 2: ja, er lijkt bij noch het scherm, noch de kaart een bril te zitten en je hebt er wel 1 nodig
vraag 3: bij games werkt het relatief eenvoudig: zet het aan in de settings: de games moeten het dan dus wel ondersteunen. Let erop dat je vanwege 3D iedere frame 2x gerendered zal krijgen (kan dus fps halveren)

Speel je die games en vind je het het geld waard, ga ervoor, maar ik zou eerst eens in een winkel kijken waar ze een test setje hebben staan of je het wat vind.. 3D is niet echt aangeslagen in het gamen nog en ik zie het niet echt gebeuren ook totdat er een betere vorm komt..

Overigens kan je met AMD ook 3D doen, daarvoor moet je alleen veel meer zelf doen, NVIDIA is echt een stuk makkelijker voor 3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibbox3
Ok, bedankt voor je hulp. Ik ben niet echt een super fanatieke gamer, maar wil wel goede graphics aangezien ik toch wel af en toe eens game. Ivm die fps zie ik geen echt probleem, ik zou waarschijnlijk de 3D functie dan toch niet gebruiken bij het gamen maar eerder voor 3d films etc. waarbij de framerate wel wat lager kan zijn. Verder past het scherm binnen mijn budget dus zal dit 'm hoogstwaarschijnlijk worden.
Nogmaals bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalMarty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-06 16:00
Ik heb zelf een Gainward GTX580 Phantom met een 3d vision ready scherm.
Dit werkt in mijn ogen zeer goed.
Nagenoeg alle games van de afgelopen jaar hebben ondersteuning voor 3d vision.
Al is het wel dat het ene spel een betere ondersteuning heeft dan het andere.

Verder werkt het heel simpel.
Je zet in de nvidia controlpanel stereo 3d aan.
En dan start de game automatisch op in 3d.
Ingame kan je 3d gewoon toggelen met ctrl + t.
Het is inderdaad wel zo dat 3d vrij zwaar is om te renderen, maar dit gaat met een gtx580 al vrij goed bij de nieuwste games, dus met je gtx680 zal het ook wel lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 19:45
Grappig dat men altijd met de duurste kaarten aan komt zetten.
Lekker een 660Ti nemen, en anders een normaal geprijsde 680 als je dat echt wilt.

Overigens waarschuw ik je, 3D dat gebruik je een paar uur en dan leg je het aan de kant.
Ik vind het helemaal niks, de voornaamste reden om zo'n scherm aan te schaffen is 120Hz.
3D is een gimmick dat eigenlijk amper gebruikt word.

Overigens, de monitor die je kiest is niet Nvidia 3D ready en bevat afaik geen bril.
Kwestie van reviews lezen als je echt zeker weet dat je met zo'n bril wilt gamen, maar ik heb je gewaarschuwd.
(enjoy your headache!)

[ Voor 29% gewijzigd door unfor op 16-02-2013 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik raad je wel aan als op 120 Mhz wilt gaan werken om dan de monitor via displayport aan te sluiten of in elk geval via een Dual DVI-D kabel. En verder tja, 3D is leuk om eventjes eens naar te kijken maar zoals Unfor al schrijft zijn je ogen na pak weg een half uur tot een uur helemaal op.

Zelf heb ik een Samsung 3D monitor maar het ziet er leuk uit echter mij is het te vermoeiend kijken en de effecten vind ik het dan niet waard. Wel is 120 Hz fijn aan de ogen en toch wel een heel stuk rustiger dan een "normale" 60 Hz monitor. Wel dus rekening ermee houden dat je via displayport werkt voor optimale weergave van 120 Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Move VB -> CAA

Verder mag je wat meer eigen inzet tonen. Tweakers willen je wel helpen, maar het scheelt als je in ieder geval weet waar je in algemene zin naar op zoek bent,

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibbox3
Roel1966 schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 18:00:
Ik raad je wel aan als op 120 Mhz wilt gaan werken om dan de monitor via displayport aan te sluiten of in elk geval via een Dual DVI-D kabel. En verder tja, 3D is leuk om eventjes eens naar te kijken maar zoals Unfor al schrijft zijn je ogen na pak weg een half uur tot een uur helemaal op.

Zelf heb ik een Samsung 3D monitor maar het ziet er leuk uit echter mij is het te vermoeiend kijken en de effecten vind ik het dan niet waard. Wel is 120 Hz fijn aan de ogen en toch wel een heel stuk rustiger dan een "normale" 60 Hz monitor. Wel dus rekening ermee houden dat je via displayport werkt voor optimale weergave van 120 Hz.
OK, bedankt voor je advies ivm de DisplayPort, daar had ik geen rekening mee gehouden.

Dus om samen te vatten zodat dit opic ook een hulp kan zijn voor anderen:
ik kan deze grafische kaart en dit scherm gebruiken om te gamen, dit zal me wellicht heel wat hoofdpijn opleveren, maar toch ;)

ik moet wel nog een 3D bril aankopen (en sommige zijn ook niet goedkoop)

(bijna) elke recente game is tot op zekere hoogte 3D ondersteund

Om aan de vraag van de moderator te voldoen: wat ik zoek is zeer eenvoudig: een grafische kaart en een scherm die mij toestaan te gamen en films te kijken in 3D of 2D aan 120 Hz (wat eigenlijk ook één van de redenen was waarom ik voor dit scherm koos) en hoe dit allemaal in elkaar zat voor in-game gebruik.

Bedankt voor de uitgebreide antwoorden! _/-\o_
Dit scherm zal het dus waarschijnlijk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 19:45
Voor zover mij bekend is het niet zo dat als je een 3d-vision bril zal kopen dat dat werkt met een scherm dat het niet ondersteund.
Als je het toch wilt, dan haal je een monitor die 3d-vision support.

[ Voor 21% gewijzigd door unfor op 21-07-2013 16:46 ]

Pagina: 1