Netwerkschijf plaatsen in huis

Pagina: 1
Acties:

• Capri28iss
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-06-2024
Het zit zo..

Bij een maat van me ze bedrijf willen we een netwerkschijf gaan plaatsen, dit zodat hij vanaf elke pc en de laptop bij zijn bestanden kan komen.
Nu leek mij het makkelijkst om een netwerkschijf te halen en die bij het modem in huis neer te zetten via USB.
Dan zou de PC met windows xp die in het bedrijf staat naast het huis ook via de router de netwerkschijf moeten zien?

En als we dan de laptop opstarten via het draadloze netwerk ook op de schijf moeten komen. De laptop draait overigens windows 7.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit goed werkend krijg op de pc en de laptop?
Moet ik dan echt een Nas server aan gaan schaffen of is een normale netwerkschijf voldoende?

alvast bedankt
Willem

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-12 13:17

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Als je een netwerkschijf hebt moet je die natuurlijk via het netwerk aansluiten niet via usb. Sommige routers hebben een usb aansluiting, waar je dan een gewone usb schijf op kan aansluiten. Dit is echter vaak niet heel snel.
Als je alleen wat bestanden wil delen is een netwerkschijf genoeg. Hoewel het voor een bedrijf misschien beter is om gelijk een Nas te kopen. Zodat je ook nog kan regelen wie bij welke map mag.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Eens. NAS is veel veelzijdiger en maakt je niet afhankelijk van bepaalde modem/routerfeatures (die mogelijk niet aanwezig zijn op SOHO-gerichte exemplaren).

Oslik blyat! Oslik!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Schaf een fatsoenlijk nas aan, liefst eentje met 2 of meer schijven, zodat je in ieder geval nog een backup hebt als er een schijf naar de welbekende Philipsstijnen gaat ;)

Ik heb zelf een heel simpele Netgear Stora, met 2 schijven van 1TB in, het werkt niet snel, maar ik kan overal waar ik maar ben bij mijn bestanden. Daaraan heb ik fysiek een aparte harddisk (via de usb-aansluiting) waar ik mijn muziek op het staan. Als ik dus mijn muziekcollectie mee wil nemen hoef ik die maar uit te trekken en klaar.

• Capri28iss
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-06-2024
Bedankt heren.! met deze info gaat het wel lukken!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-12 22:32
Ik kan je ook alleen maar een nas aanraden. Ik heb in het verleden ook de fout gemaakt door een schijf aan de router te hangen met usb. Bij een reboot 50/50 kans dat de router je schijf vernaggeld.... Heb je bij een nas minder/geen last van. Zeker als het over bedrijfsgegevens gaat, zou ik toch eerder voor zekerheid kiezen dan voor goedkoop

Carpe Diem

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:43

lier

MikroTik nerd

En in het kader van zekerheid: koop er twee, zet ze op twee versschillende locaties neer en laat ze synchroniseren waarmee je (wel) een back-up gerealiseerd hebt.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1