Snelste mini-usb sticks

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees Klaassen
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-07 09:33
Doel van het topic is de snelste usb stick te vinden in de mini/micro/nano categorie.

Delock 2in1 3MB/s | 10MB/s
Integral Fusion 3MB/s | 12MB/s
Ultron Nano 4MB/s | 10MB/s
Bestmedia Platinum 6MB/s | 16MB/s
Intenso Micro Line 6.5 MB/s | 16.5 MB/s
PNY Micro Sleek Attaché 8MB/s | 25MB/s
SanDisk Cruzer Fit 10MB/s | 20MB/s
ICIDU Mini Drive 11MB/s | 20MB/s
Kingston DataTraveler 12MB/s | 19MB/s

Note: Dit zijn opgegeven snelheden. Voor mij zijn nu de Sandisk Cruzer Fit en de Kingston DataTraveler Micro het meest interessant.
Deze hebben volgens tests respectievelijk slechts 4MB/s | 15 MB/s en 4.5 MB/s | 17 MB/s write/read snelheden. De rest zal waarschijnlijk dus ook slechter uitvallen in de praktijk.

Er zijn reviews al eerder gedaan door tweakers beschikbaar voor sommige flash drives. Graag zie ik toevoegingen en/of afwegingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-07 17:13

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Ik vraag me af onder welke omstandigheden de opgegeven write snelheden wel gehaald worden, want de Kingston Data Traveler haalt blijkbaar net één derde van de opgegeven snelheid.

Ik heb hier een SanDisk Cruzer van 16gb die kwa ruimte erg handig is, maar schrijven naar het dingetje is toch een test voor mijn geduld. Een goed alternatief is een e-sata schijfje, iets omslachtiger vanwegen het formaat, maar stukken sneller iig.

Zijn dit trouwens allemaal usb 2 sticks ? doet usb 3 niet beter ?

Edit: Oh, ik had even over het ''mini'' gedeelte heengelezen. :$

[ Voor 6% gewijzigd door Hippocampus op 16-02-2013 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees Klaassen
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-07 09:33
Alle mini-usbs zijn helaas 2.0, er zijn (nog) geen kleine 3.0's te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-06 21:15
Ik heb een SanDisk Cruzer Fit 32GB als bootable CentOS desktop. Zal even proberen wat test uit te voeren voor je.
Wat is je doel met de stickjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Snelheid is er inderdaad op verschillende vlakken: Contintues read, write en random read/write. Ik vind die laatste altijd het belangrijkste. Dat is trouwens ook altijd de snelheid die niet opgegeven wordt.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron