Nieuw 24 inch beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

• conara
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-01 07:19
Ik ben opzoek naar een nieuw beeldscherm. Mijn oude beeldscherm: Acer H233HAbmid gaat naar mijn ouders toe en daarom zoek ik goed advies voor een nieuw exemplaar.

Voordat ik ben gaan zoeken heb ik een aantal eisen gesteld waaraan de monitor moet voldoen:

Eisen:

- Minimaal 24 inch
- Maximaal 25 inch (ben bang dat ik 27 inch toch net te groot vind).
- Moet in hoogte verstelbaar zijn.
- Redelijke kleurweergave/ helderheid/contrast ect. (beter dan mijn huidige scherm).
- Minimaal full HD
- Mooi design, liefst geen (zwart) glimmend plastic
- Scherm moet mat zijn

Hoe gebruik ik mijn computer/beeldscherm:

Ik kijk veel series/films op mijn computer, dus daarom prefereer ik een 16:9 ratio. Daarnaast het gewone computerwerk, zoals internetten en verslagen typen ect. Daarnaast programmeer ik op regelmatige basis op de computer i.v.m. mijn opleiding. Daarnaast heb ik periodes waarin ik game (dit is echter minimaal).

Waar twijfel ik tussen?:

Ik heb zelf zitten zoeken en ben eigenlijk uitgekomen op:

Asus VW248TLB Zwart

Er zijn echter maar weinig reviews hierover te vinden, dus vraag me af of dit een goede koop is. Of misschien is er wel een betere koop. Budget is maximaal 250/260 euro, maar dan moet het wel echt wat toevoegen (tegen over de 190 wat ik zal betalen voor dit scherm).

• conara
Iemand die er wat zinnigs over kan zeggen? Denken jullie dat het een goede koop is of?

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:10
Mijn inziens een no-brainer
pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM Zwart

Wel 23" ipv 24", maar 16:10 dus qua oppervlakte toch groter (fijn met programmeren).
Prima kleurweergave en responsetijd voor gaming. En uitstekend geprijst

[ Voor 34% gewijzigd door frickY op 17-02-2013 13:25 ]

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:37
23 inch is volgens mij geen 24 inch... dat is wat de TS wil ;)

Maar goed, deze dan...

pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M Zwart

Is geen 16:9, maar 16:10... daar past 16:9 ook in :) Voor dat geld ongetwijfeld een van de beste, al dan niet dé beste monitor in die prijsklassen.

[ Voor 13% gewijzigd door MicGlou op 17-02-2013 13:27 ]

• conara
Ik wil ook het liefst 16:9, omdat ik veel series en films kijk. Dan vind ik het toch net even fijner als het beeld iets groter is. Ik heb wel zitten twijfelen tussen beide beeldschermen, maar:

De Dell is ongeveer 75 euro duurder dan de Asus. Dus daarom vroeg ik me af of het wat is. Ik hoef niet perse 100% correcte kleurweergave te hebben. Het scherm moet natuurlijk wel gewoon goed zijn.

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 21:23

HKS-Skyline

Vroooom ?

Gezien het prijsverschil is de Asus naar mijn mening ook de beste keus, de Dell is misschien iets beter qua kleurweergave, maar dat ga je pas merken als je heel fanatiek met grafisch werk aan de gang gaat, en zelfs dan doet de Asus het voor de meeste mensen nog prima.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je op zoek bent mag je wat beter kijken: Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
HKS-Skyline schreef op zondag 17 februari 2013 @ 14:03:
Gezien het prijsverschil is de Asus naar mijn mening ook de beste keus, de Dell is misschien iets beter qua kleurweergave, maar dat ga je pas merken als je heel fanatiek met grafisch werk aan de gang gaat, en zelfs dan doet de Asus het voor de meeste mensen nog prima.
Ik merkte het verschil anders wel direct toen ik de pc/monitor voor het eerst opstarte :+

• conara
Bedankt voor de reacties! Ik heb de Asus besteld en ga kijken of deze bevalt. Als dat beeldscherm op de een of andere reden niet bevalt, dan is de Dell zeker de 2de optie. Nu vind ik vooral het prijsverschil +75 euro teveel.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:14
mijn optie zou dus ook de Dell zijn, vanwege betere kwaliteit van paneel, imho uiterlijk.

• conara
Maar de vraag is of dat 75 euro waard is. Uiterlijk van de Asus is prima en het enigste plus punt wat ik zie is de betere kwaliteit van het paneel. Voor sommige is 16:10 misschien ook een voordeel, maar ik zelf zie dat eigenlijk als een nadeel.

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-02 15:30
2boris schreef op zondag 17 februari 2013 @ 16:23:
Maar de vraag is of dat 75 euro waard is. Uiterlijk van de Asus is prima en het enigste plus punt wat ik zie is de betere kwaliteit van het paneel. Voor sommige is 16:10 misschien ook een voordeel, maar ik zelf zie dat eigenlijk als een nadeel.
De Dell heeft ook een hogere resolutie, kan ook een voordeel zijn.

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 00:32
2boris schreef op zondag 17 februari 2013 @ 13:33:
Ik wil ook het liefst 16:9, omdat ik veel series en films kijk. Dan vind ik het toch net even fijner als het beeld iets groter is. Ik heb wel zitten twijfelen tussen beide beeldschermen, maar:
kuch.... Beide zijn 1920px breed. O-)
16:10 heeft 120px extra in de hoogte.

Verwijderd

wappiewappie schreef op maandag 18 februari 2013 @ 18:36:
[...]

kuch.... Beide zijn 1920px breed. O-)
16:10 heeft 120px extra in de hoogte.
Kuch... Aantal pixels zegt niets over de daadwerkelijke grootte. :P

Het beeld van een 24 inch 16:9 is breder dan van een 24 inch 16:10.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2013 18:42 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2013 @ 18:41:
[...]

Volgens mij is het alleen wat lager. :P
Voor alles wat je doet naast film kijken is 1200 pixels in de hoogte een stuk prettiger bij 24" scherm.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:37
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2013 @ 18:41:
[...]

Scheelt nog geen 0,6inch... Maar de TS spreekt over 'groter' en 16:10 24 inch heeft meer oppervlak dan 16:9 24 inch.

Mooi alle cijfertjes op een rij... http://www.displaywars.com/24-inch-16x10-vs-24-inch-16x9

@TS... die Asus is gewoon een doorsnee monitor, zal weinig mis mee zijn maar ook weinig bijzonder. De Dell is wat beeldkwaliteit betreft heel erg goed en zeker met films kijken een aanrader, donkere scenes komen bijvoorbeeld beter tot hun recht dan op een doorsnee TN... dat soort dingen maken nou net het verschil. Vind je het die extra 70 euries niet waard, gewoon niet doen! Voor die Asus gaan en daar heb je dan ook vast veel plezier van.

• conara
Nogmaals bedankt voor jullie reacties! Ik heb hem besteld en ik ga kijken of ik het wat vind.
Dit bedoelde ik.
Pagina: 1