Ms Office 2010 proefperiode verlopen, maar hij blijft werken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:17
Zojuist heb ik een pc van een kennis gekregen om even een schone installatie op uit te voeren.
Nu wilde ik dus even de licenties van Windows 7 en Ms Office 2010 checken.
Bij Ms Office zie ik "Testproduct", "De proefperiode is verlopen. U kunt de volledige versie van dit product aanschaffen of het product van deze computer verwijderen."

Maar hoe kan het dat het hele pakket nog wel gewoon werkt? Na een herinstallatie zou dit betekenen dat Ms Office eerst aangeschaft moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Is er geen sprake van gedegradeerde functionaliteit ? kun je nog editen en/of saven bijvoorbeeld ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Met een verlopen office licentie kan je geen nieuwe documenten maken, maar wel oude bewerken en opslaan. Alleen opslaan als zal niet werken. Je krijgt deze melding trouwens ook als je Office als illegaal is bestempeld, dan heb je eerst een werkende Office, die na de 30 dagen grace period nog fatsoenlijk werkt, totdat de licentiecode als illegaal wordt gemarkeerd bij MS.

Dit had je toch ook wel met Google kunnen vinden?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
Nou ik krijg geen meldingen zodra ik bijv. Word. opstart. Ik zag het pas onder help toen ik de licentie wilde opzoeken.

Het is gewoon mogelijk om nieuwe documenten aan te maken, op te slaan, bewerken etc.

Is het mogelijk om te zien of hier iets illegaals aan is? Want ik weet voor 99% zeker dat dit niet het geval zal zijn. Daar waar de PC verkocht is en de gebruiker zelf zijn er beide op tegen namelijk. De gebruiker wil niks illegaals op zijn PC hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 02:04
Kijk dan op de factuur of Office 2010 ook aangeschaft is.
Anders is het een trial versie geweest. Met de al eerder beschreven "features".

LibreOffice 4.0 doet het ook prima en kost niets ;)

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
Ja oké dat begrijp ik, zal ik ook wel even navragen, maar dat denk ik niet in dit geval.
Alleen het vreemde is dat alles wel gewoon werkt en niet slecht beperkt tot de bovengenoemde features.
Pagina: 1