beeld in bios en opstarten uit center

Pagina: 1
Acties:

• Stampertjen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-03 07:15
Ik heb hier een HTPC systeem staan die al 1,5 jaar zonder problemen werkt met een radeon HD6570 erin. PC is aangesloten via een onkyo versterker op de TV.
Nu heb ik gisteren een HD7750 aangeschaft. En in de bios + tijdens het opstarten van windows dan staat het beeld maar voor 2/3 op het scherm. Eenmaal windows volledig is opgestart dan is het beeld normaal.

Pic ter verduidelijking: Link

Edit: dit is wanneer htpc rechtstreeks is aangesloten op tv Link2

[ Voor 11% gewijzigd door Stampertjen op 16-02-2013 11:02 ]

• thibai
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-11-2025
Probeer de instellingen van het moederbord eens te resetten door de batterij er 10 sec uit te laten.

Normaal gezien doet je pc dan een post om na te kijken welke hardware er specifiek in zit en zal je beeld wel goed komen te staan.

• Stampertjen
thibai schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 10:59:
Probeer de instellingen van het moederbord eens te resetten door de batterij er 10 sec uit te laten.

Normaal gezien doet je pc dan een post om na te kijken welke hardware er specifiek in zit en zal je beeld wel goed komen te staan.
al geprobeerd. helpt jammer genoeg niet

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

soms moet je de monitor even resyncen of wat voor naam ze er ook aan hebben gegeven

aan de randen op je 2e foto te zien moet je ook nog even je overscan/underscan uitzetten

[ Voor 73% gewijzigd door Fish op 16-02-2013 11:12 ]

Iperf

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-03 21:31
fish schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 11:09:
soms moet je de monitor even resyncen of wat voor naam ze er ook aan hebben gegeven
En wat bedoel je daar precies mee? Enkel tijdens de boot is het beeld bij de TS niet volledig, bij de doorstart naar windows is het beeld wel volledig. Dit impliceert dus dat het dus niet aan monitor ligt...

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

tijdens de boot is het een andere resolutie, de kaart kan ook gewoon andere refresh settings gebruiken waar de monitor nog niet aan is "gewend"

[ Voor 53% gewijzigd door Fish op 16-02-2013 11:16 ]

Iperf

• Stampertjen
fish schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 11:14:
tijdens de boot is het een andere resolutie, de kaart kan ook gewoon andere refresh settings gebruiken waar de monitor nog niet aan is "gewend"
waarom word dan het volledig scherm gebruikt als ik htpc rechtstreeks aan tv hang, maar het beeld staat volledig door elkaar. (zie link2)

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mja kennelijk kan je onkyo er ook niet helemaal mee omgaan, vaak vind je wel een tabel met ondersteunde refreshrates/resoluties in een manual dat geld zowel voor je monitor als je versterker

Hoewel ik eigelijk wel verwcht dat een biosscherm bijna altijd wel goed getoond word. is het in dit geval duideluijk niet zo. dus kijk even naar je huidige settings en ondersteunde settings op je apparatuur

Iperf

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-03 07:42

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Is het niet zo dat net na een windows install je scherm word gecalibreerd, je ziet er ook in tekst dan bij staan dat hij zich aanpast naar optimale beeldinstellingen, misschien dat een herstel procedure vanaf de windows installatie cd dit opnieuw hersteld?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Stampertjen
net even getest en dit scherm blijft dus zo uit center staan tijdens install van windows

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-03 19:02

ResuCigam

BOFH

Wat Fish al zei: Gebruik de automatische instelling (of hoe dat ook heet, zie handleiding) van je monitor op het moment dat je scheef beeld hebt. Dat is namelijk een andere resolutie en die staat kennelijk niet goed.

We do what we must because we can.

• Stampertjen
help dus niet. resolutie die binnen komt in bios en windows install is 1920x1024 zelfde dus als in windows.
Ik begint te vermoeden dat het een probleem is met het moederbord. niet compatible met videokaart ofzo

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-03 21:31
Heb je al op een ander beeldscherm getest? Heb je ook al de kabel getest?

• Stampertjen
Lumics schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 16:52:
Heb je al op een ander beeldscherm getest? Heb je ook al de kabel getest?
jep blijft zo. zelf de kaart al in een ander systeem gestoken en daar ziet het bios er ook zo uit. (rechtstreeks op pc monitor met dvi kabel)

Kan ik dit als een foutieve kaart beschouwen?

• ray1979
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-03 22:19
Ik heb exact hetzelfde probleem met een Asus 290 kaart, beeld was ok met Intel graphics, maar is sinds installeren van de GPU uit center tijdens bios en Windows start. Heb jij dit ooit opgelost?

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:51

Esumontere

Floep, banaan.

Linkjes werken niet. Krijg je een 'frame' om het beeld heen? Dan kijk even bij Underscan/Overscan in CCC.

• Stampertjen
ray1979 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 12:59:
Ik heb exact hetzelfde probleem met een Asus 290 kaart, beeld was ok met Intel graphics, maar is sinds installeren van de GPU uit center tijdens bios en Windows start. Heb jij dit ooit opgelost?
Nope heb ik nooit kunnen oplossen. Zo goed als alles geprobeerd dat ik op het internet gevonden had. Tot het flashen van de GPU toe.
Alle resoluties/refreshrates die de gpu ondersteund werden ook ondersteund door de onkyo versterker. Op het einde dan maar mijn kaart doorverkocht aan iemand die ook een htpc wou (in combinatie met een goedkoper onkyo model) en daar waren er geen problemen.
Het blijft een mysterie :p
Pagina: 1