HDMI -> VGA werkt niet met drivers

Pagina: 1
Acties:

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:12
Beste mensen, ik heb een vraag...

Ik heb onlangs deze converter gekocht:
http://www.allekabels.nl/...dmi-naar-vga-adapter.html

Dit is volgens mij een actieve converter om een HDMI om te zetten naar VGA. Probleem is, het werkt niet. Soort van...

Ik wil met de converter een extended desktop maken. BIOS en dat soort zaken voor Windows krijg ik gewoon prima beeld op twee schermen, zoals ik dat gewend ben van mijn eigen computer. Maar eenmaal Windows opgestart, valt de monitor met de HDMI -> VGA uit. En waarom blijft voor mij een raadsel...

Ik heb kunnen testen zonder de drivers. Ik heb de drivers met DriverSweeper verwijderd, en toen kreeg ik tweemaal hetzelfde beeld op beide monitoren. In Windows kan ik met de resolutie aanpassen de schermen niet de desktop laten extenden, want er wordt maar één generieke monitor gedetecteert. Wanneer de drivers zijn geïnstalleerd (Legacy drivers voor AMD HD3000, het is een bordje met een 760G chipset) krijg ik echter geen beeld meer in Windows op de monitor die aan de HDMI hangt.

Het lijkt er dus niet op dat de converter niet werkt, want de BIOS wordt prima tweemaal weergegeven en zonder drivers krijg ik ook twee keer beeld (nog steeds geen extended desktop, maar het is een vooruitgang). Ik moet alleen op een manier de HDMI output actief maken en als een aparte monitor laten detecteren.

Overigens, de converter hangt aan de IGP.

• MineTurtle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:21
bij de nieuwere generatie weet ik dat je bij sommige bordjes in de bios IGD Multi Monitor aan moet zetten, voordat je de schermen in windows uit kan breiden.

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.

• MineTurtle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:21
Is het al gelukt?

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.