dvb-s en passief 3d, weinig keuze...graag advies

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 502071

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik sta op het punt om een nieuwe (led) tv aan te schafffen en ben hiertoe op zoek naar een beetje advies. Ik weet niet of het komt doordat ik verwend ben door mijn huidige tv (Philips PFL9731), maar als ik eens rondkijk in televisieland anno 2013, dan zie ik bij het gros (erg veel in ieder geval) van de toestellen zaken waar ik me aan zal gaan irriteren. Dan spreek ik met name over de onvloeiende beeldverwerking. Ietwat clouding of bleeding vind ik dan nog minder erg dan een beeld wat gewoon niet echt soepel loopt.
Snap niet hoe het kan, want mijn huidige tv is maar 100Hz en toch stoor ik me aan veel exemplaren met een beeldfrequentie van 200, of zelfs 400Hz… althans, zoiets zeggen de specs.

Mijn eerste miskoop heb ik vandaag (na 2 weken geprobeerd te hebben) terug gebracht naar de winkel. Was een Sharp LE830, een toestel met ERG goede reviews. Ik vond de beeldverwerking zeer onprettig en i.c.m. met het grote contrast werd het me veel te druk en werd ik er vooral erg moe van…
Dus, herkansing. Mijn wensen op een rijtje:

- Budget 1000,= max.
- Afmeting: 46”, 47”, (42”)
- Tuner: DVB-S (ik kijk nu nog tv dmv een dvb-s tunerkaart in de pc, maar daar wil ik eigenlijk
vanaf)
- 3D: zou ik het liefst passief hebben
- Hoeft niet het allerhelderste toestel te zijn, ik kijk het liefst films in Total darkness.
- Smart platform: leuk, maar eigenlijk overbodig. Mijn totale media setup bestaat uit een HTPC, een Dennon 2805 reciever (met de Kef eitjes + sub) en de tv (aangesloten op hdmi). Met de pc doe ik verder alles, muziek en films downloaden en afspelen, internetten, mailen etc. Dus smart tv is eigenlijk overbodig.
- En erg belangrijk dus: vloeiende weergave, schijnbaar ben ik daar wat gevoelig voor.

Vandaag bij 2 grote winkels erg veel tv`s bekeken. Na veel lezen had ik mezelf bijna voorgenomen om naar huis te gaan met een LG LM660, LM670, of LM669. In de winkel heb ik de LM660 en LM670 kunnen bekijken. ZEER mooie toestellen en zolang ze geen snelle beelden hoeven weer te geven is de weergave prachtig. Maar helaas ervaarde ik bij snellere beelden hetzelfde als bij de Sharp, het loopt niet vloeiend, zoals bijvoorbeeld (in mijn beleving) bij de meeste Samsung en Panassonic toestellen.

Ik begon hierover tegen de verkoper en die spoelde hierop Avatar even door naar de aftiteling. Daar werden de verschillen HEEL goed mee zichtbaar. Voor zover ik kon zien was het eigenlijk per merk en waren de enige die echt vloeiende aftitels lieten zien, inderdaad Panasonic en Samsung.
Dat was balen, want i.c.m. de rest van m`n wensen (dvb-s en passief 3d) blijft er dan eigenlijk maar 1 toestel over geloof ik: de Panasonic TX-L47 EW5, niet echt een heel mooi toestel vind ik.

Dus om wat meer keuze te krijgen laat ik de voorkeur voor 3D maar gewoon vallen en wil ik nog geen kruis halen door de toestellen van LG die ik nog niet bekeken heb.
Ik kom dan met de volgende opties:

SAMSUNG:
ES6570
ES6710
ES6800
ES6900

PANASONIC:
TX-L47 EW5
TX-L42DT50

LG:
LM669 (ik begreep uit een Engelse review dat dit toestel een update was van de 660/670 en ook daadwerkelijk enkele verbeteringen bevatte)
LM760 (met de 800Hz scan wellicht wel “vloeiend” genoeg voor mijn behoefte?)
Of is de 660/670 wellicht erg verbeterd na een firmware update?

Als iemand iets zinnigs kan zeggen of tips/ ervaringen heeft die me kunnen helpen met m`n keuze, please shoot!

Alvast bedankt.
Ralph

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdtracer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-07 14:06
Bij welke winkels ben je geweest kijken? Mediamarkt, BCC, Saturn etc?
Allemaal een no go. Je kan in de winkel nooit zien hoe een TV in je huiskamer presteert. Ik heb het ook een keer geprobeerd, maar het enige wat je er krijgt zijn verkoop praatjes die meestal niet eens kloppen. Sowieso staan ze daar in een winkel modus wat een heel ander beeld van de TV laat zien. En er schijnen ook nog eens een tal van felle TL balken over je TV.

Even voordat ik hier verder op in ga. Je kijkt het liefst in 'total darkness'. Waarom kijk je dan niet voor een plasma TV? Voor jou budget heb je hier een hele mooie voor. En dan heb je zeker mooie vloeiende bewegingen :) Het nadeel voor jouw als je perse passief 3D wilt is dat dat dan niet mogelijk is. Waarom zou je trouwens liever passief over actief willen hebben?

Btw; wat is je kijkafstand?

[ Voor 10% gewijzigd door hdtracer op 16-02-2013 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Het probleem waar jij over klaagt heeft te maken met motion blur wat voor het oog ook opgevangen kan worden als motion judder. Jouw televisie is 100Hz maar de modellen waar jij naar kijkt zijn geen 100Hz maar 50Hz. Tegenwoordig heeft een televisie niet meer het aantal Hz waarmee geadverteerd wordt maar zijn de geadverteerde aantal Hz dynamisch. De gehele LG LM6XXX serie heeft een 50Hz paneel terwijl er geadverteerd wordt met 400Hz MCI. Jij bent 100Hz gewend en ziet dat verschil dus direct.

LCD televisies hebben namelijk, voor zo ver ik weet, geen panelen hoger dan 200Hz. En die 200Hz panelen zie je alleen terug in de topmodellen van merken.

Wat die verkoper trouwens laat zien, doet mij denken aan de tijd dat ik nog in de winkel stond en verkocht. Klanten zijn heel erg makkelijk te manipuleren en als je als verkoper iets wil laten zien en het de klant wil laten geloven, dan kan je dat als goede verkoper ook. Er wordt echt niet gekeken naar jouw wens maar naar de marge op televisies. Want de instellingen in de winkels, die zijn puur bagger en uiteindelijk niet wat je thuis ziet. Eigenlijk word je dus genept waar je bij staat. Ga niet teveel in op de verhalen van verkopers.

Daarnaast ben ik het eens met wat Hdtracer zegt. Vooral wanneer je in total darkness kijkt, heeft plasma veel meer te bieden. Dieper zwart en geen kermis aan licht in je huiskamer. Zelfs na kalibratie hebben veel LCD televisies hier last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Plasmafans zijn weer goed vertegenwoordigd, hier nog een ;) Plasma is veel scherm van hoge kwaliteit voor relatief weinig geld tov. LCD TV's. Het nadeel is dat veel winkels maar een beperkt aantal toestellen hebben staan alleen.

Stel jezelf de vraag hoe vaak je 3D gaat kijken, in het begin vooral leuk als gimmick maar naar mijn idee is er te weinig content om het daar vanaf te laten hangen. De GT50 en VT50 serie hebben een DVB-S tuner ingebouwd maar zijn momenteel niet heel goed meer verkrijgbaar misschien omdat binnenkort de 60-serie er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik had een naslag gehad op de energienota van 2500,= Euro, hiervan was een erg groot gedeelte van de stroom.
Mijn huidige tv verbruikt 225W en staat op dit moment (zit werkloos thuis) toch wel een 14 uur per dag aan. (het is ook m`n pc monitor). Hierbij laat ik ook m`n pc nog eens 24/7 aan, doordat ik hem niet steeds op wil hoeven starten als ik even tv wil kijken (en er dingen fout gaan met de tuner en slaapstand).
Met een led tv met dvb-s scheelt me dat gewoon honderden euro`s per jaar..

Ik snap dat een tv in de winkel totaal anders kijkt v.w.b. kleur, helderheid, contrast etc, daarom keek ik ook vooral naar de beeldverwerking. En hierbij viel het me EERST op dat bijv de Samsungs een stuk vloeiender liepen dan de LG LM`s, VOORdat ik de verkoper hier naar vroeg.
Hij liet hiervan min of meer de bevestiging zien aan de hand van die aftitelingen...

Voorkeur voor passief t.o.v. aktief heb ik om verschillende redenen:
- passief is volgens mij iets minder gevoelig voor als je gaat liggen i.p.v. zitten.
- ik ervaarde de flikkering bij de Sharp als erg vervelend, werd niet misselijk maar wel druk op de ogen/kop.
- bij passief kan je gewoon je brilletje opzetten wanneer je content afspeelt die bijv op youtube staat in 3d. Bij aktief moet het scherm eerst de 3d bewerking doen, voordat hij een signaal stuurt naar de bril. Online 3d content bekijken is er hierdoor niet bij.

Ik vond de passieve 3d ervaring van LG erg indrukwekkend en dusdanig goed dat ik denk dat ook wel eens te gebruiken.

kijkafstand is ca. 3,5 meter, maar i.v.m. de leesbaarheid vanaf de bank (pc monitor) gaat mijn voorkeur uit naar 46-47 boven 40-42...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Iemand bekend met de schermen van Toshiba?

Hier 1 die ook aan de specs voldoet:
- dvb-s
- passief 3d
- 100Hz (neem aan dat dat dan ook daadwerkelijk 100Hz is...)
- < 1000,=

http://www.kieskeurig.nl/...3f/specificaties/1157204/

Alleen 55" is wel waaaaay groot.

Verder vind ik de Panasonic DT50 erg interessant, alleen kan je daar de backlight niet van instellen.

Iemand anders nog tips/opties/adviezen? Heb tot nog toe alleen Plasma gehoord....
Wil graag de knoop gaan hakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdtracer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-07 14:06
Een plasma TV kost je net wat meer op een jaar inderdaad. Hangt natuurlijk van je gebruik af. Maar voor de pakweg 50 euro meer krijg je ook echt geweldig beeld terug.

Ik zou persoonlijk nooit een TV van Toshiba kopen. Ik ben niet zo goed op de hoogte van hun TV's maar ze behoren zo ver ik weet zeker niet bij de top merken onder TV's. Ik zou lekker bij Panasonic en Samsung blijven.

Zelf heb ik dezelfde kijkafstand als jij. Ik heb een 55' Panasonic ST50. In het begin dacht ik precies hetzelfde als; waaayyy too big! Maar achteraf had het best nog een maat groter gemogen :P

Over het flickeren van 3D, daar heb ik bij mijn Panasonic geen last van, ik kijk wel alleen naar 3D films van goede kwaliteit (Full3D) en geen under over, side by side en dat soort dingen.

[ Voor 13% gewijzigd door hdtracer op 16-02-2013 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-07 12:37
Anoniem: 502071 schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 11:45:
[...]

Voorkeur voor passief t.o.v. aktief heb ik om verschillende redenen:
- passief is volgens mij iets minder gevoelig voor als je gaat liggen i.p.v. zitten.
Nee, passief en actief hebben hier geen verschil in. Diagonaal of horizontaal kijken is nagenoeg onmogelijk met beide technieken.
- ik ervaarde de flikkering bij de Sharp als erg vervelend, werd niet misselijk maar wel druk op de ogen/kop.
Met 3D neem ik aan? Dat vind ik bij passief 3D inderdaad wel een verbetering, het kijkt wat soepeler.
- bij passief kan je gewoon je brilletje opzetten wanneer je content afspeelt die bijv op youtube staat in 3d. Bij aktief moet het scherm eerst de 3d bewerking doen, voordat hij een signaal stuurt naar de bril. Online 3d content bekijken is er hierdoor niet bij.
Dat is bij de meeste passieve 3D televisies (uit 2012) ook nog het geval. Dan moet de televisie ook op 3D modus omschakelen - en vaak zelfs instellen - bril opzetten en dan pas kijken. Bij actief 3D zit er maar één extra handeling en dat is het brilletje aanzetten.
Ik vond de passieve 3d ervaring van LG erg indrukwekkend en dusdanig goed dat ik denk dat ook wel eens te gebruiken.

kijkafstand is ca. 3,5 meter, maar i.v.m. de leesbaarheid vanaf de bank (pc monitor) gaat mijn voorkeur uit naar 46-47 boven 40-42...
Hier hebben we ook een midrange passieve 3D televisie van LG en die bevalt erg goed. Alleen jammer dat weinig merken maar passieve 3D hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Anoniem: 502071 schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 11:45:
Mijn huidige tv verbruikt 225W en staat op dit moment (zit werkloos thuis) toch wel een 14 uur per dag aan. (het is ook m`n pc monitor).
Hier moet je mee stoppen en een monitor los erbij gaan kopen. Waarom gebruik je een grote televisie als monitor? Wat is volgens jou de meerwaarde ervan? Het kost alleen maar meer energie en dan maakt het echt niet uit of je een LCD televisie hebt of een plasma, je rekeningen blijven hoog. Het is onzin zo'n grote televisie als monitor te gebruiken als je de mogelijkheid hebt een monitor te kopen en te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@hdtracer: ok, dank voor de info.
Nee, passief en actief hebben hier geen verschil in. Diagonaal of horizontaal kijken is nagenoeg onmogelijk met beide technieken
Ok, ik had verwacht dat passief wel zou werken horizontaal. Alleen dat horizontaal/verticaal gepolariseerde oog zou wisselen. Kijkend door 1 van de 2 glazen gaat in elk geval prima, zag ik op een filmpje. Bij aktief gaat dat al niet eens, vandaar dat ik dan maar aannam dat het bij passsief wel zou werken. Helaas, foute conclusie...
Dat is bij de meeste passieve 3D televisies (uit 2012) ook nog het geval. Dan moet de televisie ook op 3D modus omschakelen - en vaak zelfs instellen - bril opzetten en dan pas kijken. Bij actief 3D zit er maar één extra handeling en dat is het brilletje aanzetten.
Huh, hoe bedoel je dan? Content die al 3D online staat, hoeft toch niet nog een keer omgezet te worden?

Bij zoiets bijvoorbeeld:

Moet dat eerst nog omgezet worden? Tot nog toe heb ik steeds maar 3 keuzes gezien bij 3D mode: naast elkaar, boven elkaar, of omzetten van 2D naar 3D. Welke kies je dan in geval van zo`n filmpje?
Hier hebben we ook een midrange passieve 3D televisie van LG en die bevalt erg goed.
Welk toestel hebben jullie en heb je geen problemen met snel bewegende beelden?
Hier moet je mee stoppen en een monitor los erbij gaan kopen. Waarom gebruik je een grote televisie als monitor? Wat is volgens jou de meerwaarde ervan? Het kost alleen maar meer energie en dan maakt het echt niet uit of je een LCD televisie hebt of een plasma, je rekeningen blijven hoog. Het is onzin zo'n grote televisie als monitor te gebruiken als je de mogelijkheid hebt een monitor te kopen en te gebruiken
Dit wil ik graag offtopic houden als je`t niet erg vind, meer dan genoeg redenen iig...

Edit:

Hebben alle tv`s tegenwoordig de functie dat ze uitschakelen wanneer ze enige tijd geen signaal ontvangen? Dat zou in mijn geval een ZEER welkome functie zijn.

Ik zag gister dat de Samsung D7000 serie van 2011 ook nagenoeg in het budget valt, is dat een optie of ben ik dan beter af met een 6xxx van 2012? In 2012 was het verschil in beeldweergave best groot las ik, tussen de 6300 en de 7000.

Morgen ga ik in ieder geval bij PlatteTV in Nijmegen kijken, daar hebben ze aardig wat van mijn lijstje op voorraad. En wil daar ook de LG LM760 graag zien.
Het klopt toch dat die een 200Hz paneel heeft?

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 502071 op 17-02-2013 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sibertus
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-11-2024
De 47LM760S, valt binnen budget en is echt een goede tv.

100Hz (echte Hz, niet marketing-waarden), passieve 3D, goed paneel, valt uit na in te stellen tijd (met boodschap dat ie binnen vijf minuten zal uitvallen), etc.

Heb deze zelf ook: aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Wat passieve TV's betreft: LG, Philips (lijn van vorig jaar in ieder geval) en ook Panasonic maken gebruik van LG panelen. Ik ga er daarom vanuit dat Toshiba dat ook doet. Ik weet niet hoeveel verschillende passieve panelen LG produceert, maar dit zou kunnen betekenen dat de verschillen voornamelijk in de software zitten.

Ik heb zelf overigens een Panasonic TX-L42ET5(E), voor zover ik weet zit daar wel een echt 100Hz paneel in (aangezien dat een LG paneel is zou ik vermoeden dat LG ook op zijn minst één passieve 3D TV met 100Hz in zijn assortiment moet hebben?). Stonden alle 'beeld verbeteraars' trouwens uit toen je de LG's, Panasonics en Samsungs vergeleek?

Je zegt trouwens dat je de Panasonic niet zo mooi vindt. Bedoel je dan de looks van het toestel zelf of de beeldkwaliteit. Wat betreft looks snap ik namelijk niet helemaal wat er mis mee is. Het is gewoon een rechthoek met een (naar mijn mening) acceptabele bezel-dikte. Niet het meeste spannende ontwerp misschien, maar er valt ook weinig op aan te merken daardoor. Heb je tenminste ook niet dat de TV er over 4 jaar heel gedateerd uitziet vanwege een exotische vormgeving die toen in was :) Wat beeldkwaliteit kan ik er wel een beetje inkomen: zwart is niet echt zwart zoals bij plasma en mijn TV heeft lichtelijk last van backlightbleeding linksonderin. Maargoed het is dan ook een midrange toestel.. geen een TV is helaas perfect.

De enige tips die ik je mee kan geven zijn als volgt:
Luister niet te veel naar verkopers, die weten ook niet alles en zeggen soms maar wat. Zoek dingen zelf online altijd nog even op.
Pas ook op met het beoordelen van TV's in showrooms aangezien de belichting en context waarin je kijkt gewoon heel anders is dan thuis.
Ten slotte: hak gewoon een keer de knoop door, en ga dan ook gewoon genieten van je aankoop. Je kan altijd wel gebreken vinden, dus ga ze gewoon niet zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Anoniem: 502071 schreef op zondag 17 februari 2013 @ 00:12:
Morgen ga ik in ieder geval bij PlatteTV in Nijmegen kijken, daar hebben ze aardig wat van mijn lijstje op voorraad. En wil daar ook de LG LM760 graag zien.
Het klopt toch dat die een 200Hz paneel heeft?
Nee. De LM7XXX serie heeft een 100Hz paneel. Die 200Hz waar sommigen over spreken is Backlight scanning. Dat is geen techniek die je bij het optellen van Hz zou mogen gebruiken. Het voegt ook niet altijd iets toe aan de kwaliteit van het beeld. De Panasonic ET5 zou anders 300Hz zijn, aangezien die 300Hz BLS ook staat voor backlight scanning en daar werkt de techniek wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 333920

Waarom niet gewoon een losse DVB-S2 ontvanger kopen? Heb je meer keuze in TV's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Ts ik heb hetzelfde probleem gehad toen ik een tv kocht. Gewend aan 100 hz philips, toen in winkels kijken. Man die led tv's waren verschrikkelijk, idd vooral motion gedoe was niet om aan te zien. Ook te fel. Uiteindelijk na veel research een plasma gekocht 51e8000. top tv. In het begin moest ik wennen aan hz, flikkeren vond ik irritant, maar het went echt. Nu een half jaar later valt het me totaal niet op. Plasma heeft motion gedoe absoluut niet.

En stroom schijnt wel mee te vallen tegenwoordig met nieuwe modellen. Maar ga niet voor led. ohja is wel actief 3d, maar ik vind het prima en zo vaak gebruik je het niet, voordeel van actief is ook dat je beste kwaliteit krijgt, passief is nog steeds niet full

[ Voor 13% gewijzigd door Tennisbal op 18-02-2013 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank voor de hulpvolle reakties, ik stond echter ondertussen al in de winkel haha... daarover zo meer.

@tennisbal:
Dat is opvallend, ik begon echt te denken dat het aan mij lag, iets in m`n kop ofzo waardoor die motion fouten extreem opvallen... Zelfs bij de Samsung ES7000 zag ik dingen verkeerd gaan in de processing (zonder er op gefixeerd te zijn), idem bij de LM760.

De LM760 vind ik echt waanzinnig mooi beeld hebben, zolang het maar niet snel beweegt.
V.w.b. beeldprocessing was er eigenlijk maar 1 toestel (plasma`s ben ik toch voorbij gelopen) dat goed liep, met vloeiende beelden, en dat toestel heb ik gekocht. Maar hierover zo meer...

Mogelijk voldeden de Philips toestellen ook, maar alle series tot aan de 8007 vind ik een beetje flets, met een grijze waas. Daarnaast weet ik uit ervaring met m`n werk wat voor ellende een productieverhuizing naar China op kan leveren (en in 8 van de 10 gevallen, op zal leveren) in therms of duurzaamheid. Een China-Philips durfde ik niet aan, dus ook daar ben ik bewust voorbij gelopen.

Dan Samsung, de D7000 serie bleek uitverkocht te zijn, maar hij kon voor de ES7000 serie ook wel een mooi prijsje maken... waardoor m`n budget met nog eens 375,= opgeschroefd diende te worden.
Voor een tv die voor mij dan ook echt helemaal top is, zou ik daar nog overheen kunnen stappen, maar dat is de Samsung niet voor mij.
Ik vind het echt een geweldig mooi toestel en het puilt uit van de Smarts`, gadgets en de gelikte interface, maar naast de onzuiverheid in processing, zag ik een ander verschijnsel waar ik de Sharp 830 o.a. retour voor heb gestuurd. Ik weet niet goed hoe ik het uit moet leggen (maar wellicht dat iemand dit ook herkend), het gaat om de meest heldere delen in een scene. Als op een bepaalde manier ergens licht op valt, waardoor glans ontstaat (ook op huidtinten), dan is het soms net of de helderheid van dat deel ZO hoog is, dat het een "gat" op levert in de picture en is het net of je regelrecht in de backlight zit te kijken.
Het zal wel erg vaag klinken, maar bij de Sharp kreeg ik het niet weg geregeld met de instellingen en vooral in het donker vond ik het erg iritant. (misschien een te hoge contrastratio voor mijn beleving ofzo, ik weet niet..)

Anyway, er was toestel van binnen mijn budget (nagenoeg dan...) waarbij alles juist was. TOTAAL helemaal rustig, vloeiend, waarbij je niet meer de vraag stelt "hoeveel Hz is dit?", omdat het vanzelfsprekend leek dat het zo vloeiend rolde. De kleuren vond ik ook heeeeeel aangenaam, hierin was het een beetje een buitenbeetje tussen alle andere ledpanelen, minder schreeuwerig, ook weer erg rustig in de aanblik, terwijl de kleuren wel vol waren. Ik vond het scherm natuurlijker, dan de 10 buurmannen naast hem, alleen de LM760 vond ik mooier bij statische beelden, maar die had niet die vanzelfsprekendheid bij beweging.
Alle andere zaken, zoals 3d en de Smartfunctionaliteit heb ik verder buiten besluit gehouden, dat laat ik een verassing zijn voor thuis. Voor wat betreft Smart lloopt het toestel een eind achter op Samsung en LG, maar als ik de zojuist gelezen reviews mag geloven, is de 3D ongeevenaard. (aktieve 3D btw).

Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/products/xl/149509.jpg

Panasonic TX-L47DT50E.

Maar, een hele grote MAAR...Ik zit zojuist nog eens grondig reviews door te lezen (m.n. Engelstalig) en daar worden eerst steeds alle positieve punten bevestigd, zoals hij er voor mij ook uitsprong in de winkel:
Even een paar geciteerde stukjes:

Panasonic's 2012 IPS-Alpha screen does an excellent job compared with last year's model, as the ghosting time has been halved from 13 ms to 7.5 ms. This puts the DT50 up there with he best TVs we've tested yet, including Philips LCD TVs using Sharp screens and plasma-screen TVs (which generally score between 7 and 8 ms).

Regular readers of our reviews will know my partiality for a spot of sporting action and will be pleased to learn that I managed to watch a couple of Football matches without once exclaiming in derision about panel/array banding, and that’s quite an achievement for any LED TV although,
You can tell my personal tolerance for this particular trait of LED tech is very low and I would quite happily watch sport on the DT50 given the lack of banding and the fact that motion appears fairly smear free as a result of the excellent panel response.

we even received the review sample on a bright spring day and on initial set up we knew, even then, that it would be capable of producing absolute stellar levels of viewing enjoyment in daytime use. The filter employed in the DT50 – viewing angles issue excepted – does an absolutely remarkable job of combating ambient light and black levels look deep and rich right up to the point when you turn the lights right down, where the truth reveals itself.
There is so much to praise in the Panasonic DT50 that we couldn’t possibly consider not awarding an AVForums Recommended Award. Once a rather worrying run-in period was over, where orange tints and clouding issues were the order of the day, the Panasonic treated us to some very accurate images – even before calibration – that popped from the screen with just the right amount of vibrancy. There’s a potentially large caveat to this and if you’re one that likes to watch in low light conditions, the DT50 shouldn’t be first choice. Whilst black levels looked extremely deep in the daytime, or with what we could consider average living room lighting, late night movie watchers are going to be left wanting more. The filter in the DT50 is so good, however, that hands on heart we called it totally wrong on first viewing, during the day. In fact it holds up very credibly right up to the point you’re down to the last lamp or two being on, so don’t disregard it if you’re not a nocturnal viewer. There’s more to good pictures than ultimate black levels and the accuracy, clean appearance of motion and excellent video processing combine to produce images that will impress. Throw in the absolutely first class 3D delivery – the best we’ve seen in an active shutter system LED TV - and we have quite the multi-talented performer.

Once the orange tint had died down, accuracy in the Professional and True Cinema modes was nothing short of outstanding. Greyscale and gamma tracking were near perfect and at least we got to check out the efficacy of the Colour Management System (CMS) as gamut performance wasn’t quite so impressive.
So with the panel run in and calibrated we were able to really enjoy our time with the DT50. With reference greyscale and gamma response, images had plenty of pop and believability.
The excellent video processing meant that even SD fare was more than watchable in most instances and, of course, high definition material looked fabulous.

De grote maar is dus dat het toestel buitengewoon goed presteerd op heel veel vlakken... tot dat het licht in de kamer helemaal uit gaat. Het toestel heeft een contrastratio van 830:1 lees ik net! Als dat maar niet lager is dan mijn Philips... (hoewel de zwartwaarde van de Philips nogal afhankelijk is van waar je hem meet 8)7 )

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-AFWZD6VI.jpg

Anyway, ik zal wel kijken hoe het uitpakt, maar ben hier niet zo happy mee. Weet dat elke tv wel "iets" heeft, maar punt is dat ik geen grotere nachtbraker ken dan ondergetekende. En dat ik het liefst horrorthrillers kijk (meestal erg donker) in een volledig duistere kamer, zonder 1 enkele lamp aan...

We zullen wel zien. Ik heb er voor 59,= 3 jaar extra garantie bij afgesloten. Hier zit o.a. pixelgarantie bij in (gaat er in 3 jaar 1 pixel dood >> nieuw toestel), maar ook dat ik hem 4 weken (!) mag "uitproberen" en als hij dan toch niet mocht bevallen, zonder opgave van reden mag retourneren.

To be continued...
woensdag komt`ie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Ik snap nog niet welke televisie je nou genomen hebt. De Panasonic DT50?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Snap ook niet waarom je langs plasma bent gelopen maar goed :) Veel plezier ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sibertus
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-11-2024
Ja, bizar. DE 47LM760S viel ook op alle vlak binnen budget en vereisten. Natuurlijk moet je niet met showroominstellingen vergelijken. Alle beeldverbeteraars af, en je hebt ook het vloeiende beeld zoals je gewend bent en wilde vergelijken in de winkel.

Ik ben zeer tevreden van de tv, en merk niets, met eigen calibratie natuurlijk, van wat je hierboven schreef; met uitzondering van de positieve punten natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
tennisbal schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 09:55:
Snap ook niet waarom je langs plasma bent gelopen maar goed :) Veel plezier ermee
Tja, laten we nou niet doen alsof plasma perfect is. Natuurlijk zijn de zwartwaardes, motion en lag superieur, maar er zijn ook nadelen. In de plasma topics staan genoeg dingen over plasma buzz, retentie en daarnaast kan je gevoelig zijn voor de flickeringen.
Ik wil er geen plasma vs lcd topic van maken, maar laten we nou toegeven dat beiden technieken hun voor- en nadelen hebben. Het is maar net wat je fijner of gemakkelijker vindt.

@TS
Veel plezier met je DT, inderdaad goede dingen over gelezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
nioz schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 22:29:
[...]

Tja, laten we nou niet doen alsof plasma perfect is. Natuurlijk zijn de zwartwaardes, motion en lag superieur, maar er zijn ook nadelen. In de plasma topics staan genoeg dingen over plasma buzz, retentie en daarnaast kan je gevoelig zijn voor de flickeringen.
Ik wil er geen plasma vs lcd topic van maken, maar laten we nou toegeven dat beiden technieken hun voor- en nadelen hebben. Het is maar net wat je fijner of gemakkelijker vindt.

@TS
Veel plezier met je DT, inderdaad goede dingen over gelezen :)
I know, maar laat juist die voordelen die je noemt de zaken zijn waar ts problemen mee heeft. Maar goed veel plezier ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
hmm, ja dat is waar :)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:12

Wildfire

Joy to the world!

Anoniem: 502071 schreef op zondag 17 februari 2013 @ 00:12:

[...]

Huh, hoe bedoel je dan? Content die al 3D online staat, hoeft toch niet nog een keer omgezet te worden?

Bij zoiets bijvoorbeeld:
[video]

Moet dat eerst nog omgezet worden? Tot nog toe heb ik steeds maar 3 keuzes gezien bij 3D mode: naast elkaar, boven elkaar, of omzetten van 2D naar 3D. Welke kies je dan in geval van zo`n filmpje?
Wat je kiest? Simpel: niets, want geen enkele 3D-TV kan iets met deze anaglyph filmpjes. Je zult dan zo'n ouderwets rood/cyaan brilletje op moeten zetten om het 3D van zo'n filmpje te zien.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:43

franssie

Save the albatross

Overigens heb ik eens gelezen dat in NL zeer weinig TV's een DVB-S2 tuner hebben omdat wij zo'n grote kabeldichtheid hebben. In Duitsland is dat anders en schijnen er veel meer TV's met DVB-S2 aangeboden te worden.

edit:// oh je hebt er al een besteld :o

[ Voor 9% gewijzigd door franssie op 21-02-2013 20:11 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Tennisbal
Wildfire schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 20:04:
[...]

Wat je kiest? Simpel: niets, want geen enkele 3D-TV kan iets met deze anaglyph filmpjes. Je zult dan zo'n ouderwets rood/cyaan brilletje op moeten zetten om het 3D van zo'n filmpje te zien.
onzin, dit filmpje is briljant echt enorm pop-out effect. Mijn samsung 51e8000 heeft een youtube app die perfect werkt met dit filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
EXCUUS voor mijn late reaktie, was even offline...

De DT50 is weer terug naar de winkel, in een donkere kamer was dit gewoon lachwekkend....

Nu hangt er een Samsung ES7000 aan de muur. Ik wil echt geen plasma, de eerste plasma met dvb-s heeft een verbruik van 200W en daar wil ik gewoon vanaf.

De ES7000 is een geweldige tv, met overdag een fantastisch beeld.. alleen ook bij dit toestel weer de grijze zwartwaardes in een donkere kamer.(wel veel beter dan de DT50).
Ben bang dat ik hier toch maar aan zal moeten wennen.

Heb het wel iets kunnen verbeteren door allemaal "gekke" instellingen te doen op m`n HTPC, maar daar zitten dan wel weer wat nadelige consecunties aan.

Zo stuur ik bijvoorbeeld het signaal met een contrast van 118 (in Catalyst Control Center) naar de tv, met een helderheid van -10. Daarnaast zet ik dan de gamma nog omhoog naar 1.35 en zet ik het dynamisch bereik op beperkt (16-235) i.p.v. volledig.

Op de tv kan ik dan de Eco-modus aan zetten (laag, zonder die contrastverhoging wordt het beeld anders te donker). De Eco-modus doet veel goeds aan de zwartwaardes. Daarnaast heb ik nog de zwarttinten op donker gezet (laagste instelling) en hdmi zwartniveau op laag.

Al deze bewerkingen geven een beter zwart, alleen introduceren ze een beetje "blocking-ruis" in bepaalde scenes op bepaalde oppervlakken...

Ook qua beeldprocessing ben ik aan`t kijken hoe ik de tv het beste van dienst kan zijn met de pc, met deinterlacing methodes e.d., heb er alleen geen kaas van gegeten, dus is trial and error.

@tennisbal: hoef je met die youtubeapp niet de 3d modus te aktiveren? Zowel, welke kies je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Anoniem: 502071 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 17:49:
EXCUUS voor mijn late reaktie, was even offline...

De DT50 is weer terug naar de winkel, in een donkere kamer was dit gewoon lachwekkend....

Nu hangt er een Samsung ES7000 aan de muur. Ik wil echt geen plasma, de eerste plasma met dvb-s heeft een verbruik van 200W en daar wil ik gewoon vanaf.

De ES7000 is een geweldige tv, met overdag een fantastisch beeld.. alleen ook bij dit toestel weer de grijze zwartwaardes in een donkere kamer.(wel veel beter dan de DT50).
Ben bang dat ik hier toch maar aan zal moeten wennen.

Heb het wel iets kunnen verbeteren door allemaal "gekke" instellingen te doen op m`n HTPC, maar daar zitten dan wel weer wat nadelige consecunties aan.

Zo stuur ik bijvoorbeeld het signaal met een contrast van 118 (in Catalyst Control Center) naar de tv, met een helderheid van -10. Daarnaast zet ik dan de gamma nog omhoog naar 1.35 en zet ik het dynamisch bereik op beperkt (16-235) i.p.v. volledig.

Op de tv kan ik dan de Eco-modus aan zetten (laag, zonder die contrastverhoging wordt het beeld anders te donker). De Eco-modus doet veel goeds aan de zwartwaardes. Daarnaast heb ik nog de zwarttinten op donker gezet (laagste instelling) en hdmi zwartniveau op laag.

Al deze bewerkingen geven een beter zwart, alleen introduceren ze een beetje "blocking-ruis" in bepaalde scenes op bepaalde oppervlakken...

Ook qua beeldprocessing ben ik aan`t kijken hoe ik de tv het beste van dienst kan zijn met de pc, met deinterlacing methodes e.d., heb er alleen geen kaas van gegeten, dus is trial and error.

@tennisbal: hoef je met die youtubeapp niet de 3d modus te aktiveren? Zowel, welke kies je dan?
Ik heb een actieve 3d tv, dus werkt direct. Met passive gewoon half side kiezen
Pagina: 1