Nieuwe netwerkkaart laat modemrouter down gaan

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-06 22:28
Een voor mij vreemd verhaal, ik heb zoiets als dit nooit eerder gezien.

Ik heb een Cisco EPC3925 (linksys dus eigenlijk) modemrouter van Ziggo. Die werkt naar behoren met alles wat ik er tot nog toe op aangesloten had.

Nu heb ik op eBay een netwerkkaart gekocht van een Chinees, een Intel Gigabit PCI netwerkkaart: http://www.ebay.com/itm/110971960704. Die van mij heeft geen heatsink trouwens dus het is niet precies dezelfde als op de foto. Als ik lspci mag geloven is het echt een Intel:
03:02.0 Ethernet controller: Intel Corporation 82540EM Gigabit Ethernet Controller (rev 02)
Zodra ik dat ding op mijn netwerk aansluit gaat de Cisco plat en is zelfs niet meer te pingen. Ook het internet is logischerwijs niet meer bereikbaar. Vanaf het moment dat ik de Intel erin steek werkt het meestal nog ongeveer een minuutje, daarna is de Cisco plat. Soms komt hij weer heel eventjes up, al dan niet met enorm packet loss.

Het vreemde is: een laptop die ook met draad is aangesloten op de Cisco kan ik nog wèl benaderen en pingen.

Ook voor andere computers in het netwerk, ook via WiFi, is de Cisco onbereikbaar zodra ik de UTP-kabel in de Intel Gigabit kaart steek. De Cisco gaat dus echt plat.

Ook wanneer ik de Intel Gigabit aansluit op een oude 10/100 switch en de 10/100 switch aansluit op de Cisco gaat de Cisco plat.

Kan ik concluderen dat de Intel Gigabit stuk is en kan ik met recht mijn geld terugvragen? Of moet ik concluderen dat de Cisco stuk is en moet ik Ziggo om een nieuwe vragen? Of doe ik zelf iets fout?

[ Voor 10% gewijzigd door Mentalist op 16-02-2013 02:39 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:32
Ik zou gewoon een nieuwe kaart kopen.
Geen goedkope troep, maar gewoon een goede bij een NL shop.

pricewatch: Intel Gigabit CT Desktop Adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat is niet bepaald een Tweakers-waardig antwoord :o

Laten we eens beginnen met checken wat er mis is...

Hoe zit het met evt andere routers aansluiten? Switch werkt, dat is dudelijk.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:32
dion_b schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 13:07:

Maar voor zo'n goedkope import kaart zou ik ook niet willen troubleshooten. Voor €25 heb je een goede kaart. Troubleshooting kost kwa tijd meer, en als je het kan oplossen.
Zeker als je ook nog een keer leest Die van mij heeft geen heatsink trouwens dus het is niet precies dezelfde als op de foto.
Een volgend topic van TS is dan iets van, na 10min verlies ik in eens me netwerk verbinding. Hoe kan dat?

Goedkoop is in dit geval duur koop. Verlies nemen, en een goede kopen. 10min nadat de post is geweest werkt het stabiel en blijft die werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Werkt als je een point to point verbinding maakt met een andere computer wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Rolfie schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 12:05:
Ik zou gewoon een nieuwe kaart kopen.
Geen goedkope troep, maar gewoon een goede bij een NL shop.

pricewatch: Intel Gigabit CT Desktop Adapter
Ten eerste, de kaart die ik heb gekocht kostte 7 euro. De kaart die je linkt kost 26 euro.
Ten tweede, de kaart die je linkt heeft geen lowprofile bracket. Zinloos dus..

Alleen maar omdat het goedkoop is wil niet zeggen dat het troep is.
dion_b schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 13:07:

Ja ik dacht ik doe de switch ertussen om te zien of het iets uitmaakt of het direct is verbonden.

Losse routers heb ik niet, maar iets later bedacht ik me dat ik nog een la met ADSL-modemrouters heb. ADSL heb ik niet meer, maar dat maakt niet uit, ik hoef toch alleen maar de router te pingen. Een Fritz!box 7170, Linksys WAG200 en Speedtouch 716v5 deden het allemaal.* En toen sloot ik de Intel weer aan op de EPC3925 en tja, nu post ik dit bericht ermee. De Cisco lijkt niet meer plat te gaan.

Mijn naam is haas. :S :$

* Waarom ik 3 ADSL-modemrouters heb? De Speedtouch is een grafding, de Linksys moest ik na een poosje om de paar dagen resetten en de Fritz!box is goed maar ongebruikt nu ik kabel heb.
Rolfie schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 15:23:
[...]

Maar voor zo'n goedkope import kaart zou ik ook niet willen troubleshooten. Voor €25 heb je een goede kaart. Troubleshooting kost kwa tijd meer, en als je het kan oplossen.
Zeker als je ook nog een keer leest Die van mij heeft geen heatsink trouwens dus het is niet precies dezelfde als op de foto.
Een volgend topic van TS is dan iets van, na 10min verlies ik in eens me netwerk verbinding. Hoe kan dat?
Onzin. Er zullen wel verschillende revisies zijn van die netwerkchip en of er een heatsink op moet hangt af van het energieverbruik. Ook voor zakelijk of servergebruik kan soms een heatsink worden geplaatst puur om de marge te vergroten, niet omdat het ècht noodzakelijk is.

[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 19-02-2013 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

W3ird_N3rd schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 21:16:
[...]

Losse routers heb ik niet, maar iets later bedacht ik me dat ik nog een la met ADSL-modemrouters heb. ADSL heb ik niet meer, maar dat maakt niet uit, ik hoef toch alleen maar de router te pingen. Een Fritz!box 7170, Linksys WAG200 en Speedtouch 716v5 deden het allemaal.* En toen sloot ik de Intel weer aan op de EPC3925 en tja, nu post ik dit bericht ermee. De Cisco lijkt niet meer plat te gaan.
Locatie waar het mis gaat is iig vrij duidelijk zo ;)

Nu ben ik redelijk bekend met EPC3925, maar niet die van Ziggo. Wat ik gemerkt heb is dat de security features ervan nogal wankel zijn. Probeer eens alles wat op firewall, IP flood detection en WAN blocking lijkt uit te zetten en kijken wat er dan gebeurt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Ik dacht dat ik dat al uitgezet had, maar er staat idd nog wat aan. Alleen kan ik het nu dus niet meer reproduceren dus nu helaas niet meer testen. Maar als het terugkomt zal ik het testen. :)

Pagina: 1