simpele HDMI splitter

Pagina: 1
Acties:

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-01 07:52

jdwrist

En het antwoord is koekje

Topicstarter
Ik weet niet precies of deze vraag hier thuishoort, maar vond het hier het meest passend.

Ik heb een Denon 2808 versterker waar 2 hdmi inputs en 1 hdmi output op aanwezig is.

Nu heb ik 3 apparaten die ik over hdmi wil aansluiten op mn versterker:

Decoder/Recorder
Xbox360
Mediastreamer

Nu ben ik dus op zoek naar een simpel (als zoiets al bestaat) verloopje waardoor ik 2 apparaten op 1 hdmi poort van mn versterker kan aansluiten.

Bestaat zoiets, en zo ja waar?

Het enige wat ik tegenkom zijn splitters op stroom die je dan ook nog eens handmatig over moet zetten wat ik dus eigenlijk niet wil.

Live youre Life and Enjoy every Day

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een simpele splitter zal niet bestaan, het zal een apparaat zijn dat je altijd (al dan niet handmatig) moet switchen. HDMI is geen eenwegverkeer, maar het gaat beide kanten op. Als daar dan ineens 2 verschillende apparaten aanhangen is dat vragen om problemen en de kans is groot dat het niet werkt.

Als je al zo'n splitter tegenkomt (ze bestaan wel: http://dx.com/p/hdmi-to-2-hdmi-split-y-cable-30-5cm-21761) dan zal er dus of wat logica in moeten zitten (en issie dus niet simpel meer), of ze werken maar vrij beperkt.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Die X-Doos kun je toch gewoon direct op een HDMi input van je TV zetten. Houd je op je Denon precies genoeg over voor de rest :o

Of heeft je TV ook maar 1 HDMi poort én geen audio-return?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• jdwrist

jdwrist

Topicstarter
@Terw-dan
Ik zal de xbox en de streamer niet tegelijkertijd gebruiken en ach €4,49 val ik ook geen buil aan :-) dus het is het proberen waard.

@Wimmel_1
Ik zou de xbox360 inderdaad ook aan de tv kunnen hangen en dan via optical terug naar de receiver. Maar vind 1 kabel mn tv in nu eenmaal mooier :+

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01 23:03
Zo heb ik zelf deze http://dx.com/p/mini-4-po...-switch-3-in-1-out-113720 voor aan mijn computerbeeldscherm. Zo kan ik toch mijn PlayStation alsmede mijn PC gebruiken op hetzelfde display. Deze heeft geen extra adapter nodig, is lekker licht en het knopje doet het gewoonweg goed. Sterker nog, deze is beter dan al die König meuk die ik hiervoor heb gehad.

Het enige nadeel is wel dat het apparaat op input 1 wel aan moet zijn om de switch te gebruiken. Bij andere switches (vooral powered) hoeft dat niet.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Audio-Return kan ook via HDMi (ARC)... Maar optical is wel beter (waarschijnlijk heeft je TV voldoende aansluitingen, optical is zeldzaam ;)).

klikje...en vaak alleen een kwestie van goede bekabeling.

[ Voor 32% gewijzigd door Will_M op 16-02-2013 04:15 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• jdwrist

jdwrist

Topicstarter
dan heb ik wel een heeeeeel ouwe tv met zn 5 a 6 jaar :-P

eerst maar es stoeien met dat stekkertje van €4,50 daar val ik me echt geen builen aan :-)

• brugman
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:17
jokapo schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 06:00:
dan heb ik wel een heeeeeel ouwe tv met zn 5 a 6 jaar :-P

eerst maar es stoeien met dat stekkertje van €4,50 daar val ik me echt geen builen aan :-)
Ik zou eerst maar even de site lezen van Dealextreme. Daar staat namelijk in de beschrijving:
'The adapter cable allows your DVD, Xbox 360, PS3, PC and other high definition devices with an HDMI output to be connected to two HDMI displays. Via this useful adapter, you can convert the one HDMI to two HDMI output and enjoy your HDMI videos.'

Met andere woorden, je krijgt hiermee de mogelijkheid om bijvoorbeeld je xbox op twee tv's tegelijk te laten zien. Volgens mij is dat precies het tegenovergestelde van wat jij wilt.

De optie van Alex3305 lijkt me beter.

• Lumics
  • Laatst online: 29-01 17:19
TERW_DAN schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 02:30:
Een simpele splitter zal niet bestaan, het zal een apparaat zijn dat je altijd (al dan niet handmatig) moet switchen. HDMI is geen eenwegverkeer, maar het gaat beide kanten op. Als daar dan ineens 2 verschillende apparaten aanhangen is dat vragen om problemen en de kans is groot dat het niet werkt.

Als je al zo'n splitter tegenkomt (ze bestaan wel: http://dx.com/p/hdmi-to-2-hdmi-split-y-cable-30-5cm-21761) dan zal er dus of wat logica in moeten zitten (en issie dus niet simpel meer), of ze werken maar vrij beperkt.
Ik heb hier toch echt een splitter liggen ;) 1 man naar twee vrouwtjes (dat ding uit de startpost). Gekocht bij de action voor 2,50. Dat het ding in de praktijk alleen maar ellende veroorzaakte (Handschake issue's) is een 2e.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Lumics schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 10:08:
[...]

Ik heb hier toch echt een splitter liggen ;) 1 man naar twee vrouwtjes (dat ding uit de startpost). Gekocht bij de action voor 2,50. Dat het ding in de praktijk alleen maar ellende veroorzaakte (Handschake issue's) is een 2e.
Dat is toch precies wat ik zeg ;)

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-01 11:12

Mikayu

.srt

Xbox heeft al een optical out. Dus je hoeft em niet eerst vanaf je tv aan de sluiten, maar direct de receiver in.
Een extra hdmi kabel maar voor lief nemen dan :p
Pagina: 1