Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 384648

Topicstarter
Afgelopen week heb ik een HTPC samengesteld en in elkaar geschroefd. Windows 7 erop geinstalleerd, alles werkt. Totdat ik een gedowloade HD-video af wilde spelen... De video wordt niet vleoeind afgespeeld, erg irritant om naar te kijken. Ik heb VLC en Plex al geprobeerd, wat zitten klooien met beeldscherminstellingen maar ik krijg het probleem niet opgelost.
Setup:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A6-5400K Boxed€ 59,40€ 59,40
1ASRock FM2A75 PRO4-M€ 57,45€ 57,45
1Western Digital Green WD10EZRX, 1TB€ 58,89€ 58,89
1Silverstone Milo ML03B€ 68,65€ 68,65
1TP-Link TL-WN725N€ 7,90€ 7,90
1Logitech K400 Wireless Touch Keyboard€ 33,95€ 33,95
1Corsair Vengeance CML4GX3M2A1600C9 Low Profile€ 26,60€ 26,60
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 66,-€ 66,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 378,84

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:35

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

VLC gebruikt relatief veel resources bij het afspelen van video.

Gebruik eens 'MPC HC' (lekker old skool, maar werkt bij de meesten perfect) en post je bevindingen. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb zojuist MPC-HC geprobeerd. Het beeld stottert nog steeds en de film wordt nu gespiegeld en ondersteboven afgespeeld.... Kan het iets te maken hebben met frame-rates ofzo? Ik heb pas 2 films en een tv-serie uitgetest, ga morgen een externe HDD aansluiten, kijken of het met nog meer films voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die hardware moet in elk geval prima in staat zijn om het af te spelen. Als je afspeelt met MPC HC, dan zou je onderin moeten zien dat hij DXVA aan heeft staan, zodat je hardwareacceleratie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-07 19:33
Het stotteren komt door het niet gebruiken van hardware acceleratie. Zodra je daar de juiste codecs voor hebt, zou he vloeiend moeten gaan.

Voor step-by-step handleidingen zou je even google aan moeten slingeren.

VLC gebruikt zover ik weet geen hardware acceleratie.

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ga even kijken voor die hardware acceleratie. Heb even naar het CPU gebruik gekeken en zodra ik een film start gaat dat naar de 100%. Geheugen blijft steken rond de 38% Ik wil uiteindelijk wel Plex of XBMC gaan gebruiken..

DXVA staat aan, er veranderd niks....
Ik heb gegoogled op hardware-acceleratie maar dat is dus niet mogelijk met deze CPU...

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 384648 op 16-02-2013 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Anoniem: 384648 schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 13:11:
Ik heb gegoogled op hardware-acceleratie maar dat is dus niet mogelijk met deze CPU...
Geen AMD kopen :P

Collega van mij heeft een machine met een Intel Celeron gebouwd (processor kostte maar 35 euro ofzo) en daar draait alles perfect op.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-07 13:22

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ik denk aan:
-Zijn GPU drivers goed geinstalleerd. CPU usage 100% is een indicatie daarvor.
-Kan de speler deze gebruiken? --> de geintegreede videokaart heeft AMD drivers nodig. Ik vermoed dat die van windos7 niet genoeg zijn.
-Draaien er andere programma's die Hard disk toegang vragen?
-Loopt de processor warm, gaat hij throttlen daardoor.
-Speel je af op monitor of op TV?
-Wat is de bitrate van je HD content, HOE HD is je content....

@lethalis... zonder specs een prijs van een compleet systeem heeft zo'n vergelijking geen zin.

[ Voor 22% gewijzigd door leuk_he op 16-02-2013 16:21 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 15:57

Rye

Lethalis schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 15:48:
[...]

Geen AMD kopen :P

Collega van mij heeft een machine met een Intel Celeron gebouwd (processor kostte maar 35 euro ofzo) en daar draait alles perfect op.
Onzin. Juist AMD APU's zijn uitermate geschikt voor dit soort doeleinden. Dat de TS de boel niet fatsoenlijk geconfigureerd is een ander punt.

Alles verwijderen, ook VLC, k-lite codec pack installeren en dan nog eens proberen.
Tijdens de installatie van k-lite codec pack en er wordt gevraagd welke decoder hij moet gebruiken: MPC-HC internal dxva bla bla selecteren.

Daarnaast: Zoals hierboven ook al genoemd; zijn de APU drivers wel geïnstalleerd?

[ Voor 6% gewijzigd door Rye op 16-02-2013 16:23 ]

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou, ik heb alle mogelijke drivers opnieuw geinstalleerd en nou draait ie alles wel lekker soepel. Uiteindelijk via de nieuwe drivers de hardware-versnelling aangekregen en toen zakte het cpu gebruik in Plex naar ongeveer 35%. In VLC nog iets lager zelfs.

Weer wat geleerd, bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 18:26
Tja, de hardware zelf is maar de helft van het verhaal. De software is minstens zo belangrijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

staan er ATi radeon drivers op het systeem?

Probeer anders een GOM-player, die doet het bij mij ook veel beter met mkv's dan VLC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja inderdaad, was allemaal nieuw voor me, had nog nooit eerder zelf een systeem samengesteld en gebouwd. Ik heb inderdaad de ATI Radeon drivers geinstalleerd, alles werkt goed nu!
Pagina: 1