Registry files & 64bit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzer
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb een zelf geschreven programma (*.cmd) dat enkele registry files importeert.
Nu heb ik hier een Windows 7 64bit, en wat blijkt? De registry files die ik importeer via commandline willen niet werken?
Op een Windows 7 32bit leek (vorige week) alles wel goed te gaan.
Probleem is dat ik hier nu geen 32bit windows 7 heb, enkel een 64bit.

Wat wil ik concreet doen?
Bij het opstarten van het programma, moet het programma nakijken of UAC enabled is.
Is het enabled? --> Disable UAC en vraag de user om te rebooten. Er mogen wel degelijk interacties zijn met de user. Ik wil enkel dat de code ZELF UAC disabled en dat de user enkel op "ok" of iets dergelijks moet klikken.
Is het disabled? --> Ga verder met de code

De code, die volgens mij werkt op een 32bit (maar kan dat nu dus niet meer testen, heb geen 32bit hier).
code:
1
2
3
4
5
Echo UAC seems to be enabled!!
Echo UAC will be disabled...
regedit /s script_install\UAC_Level-4_Disable.reg
Echo UAC disabled...
Echo Please reboot!

Op een 64bit lijkt dit niet te lukken. Na wat zoeken ben ik erop uit gekomen dat er op een 64bit OS 2 regsitry editors zijn.
Eentje hier %systemroot%\regedit.exe
en eentje hier %systemroot%\SysWOW64\regedit.exe

Als ik die denkwijze volg, moet ik mijn code aanpassen als volgt:
code:
1
2
3
4
Echo UAC will be disabled...
%systemroot%\SysWOW64\regedit.exe /s script_install\UAC_Level-4_Disable.reg
Echo UAC disabled...
Echo Please reboot!

Als ik de /S switch weg laat krijg ik volgende fout:
code:
1
Kan UAC_Level-4_Disable.reg niet importeren: er is een fout opgetreden bij het openen van het bestand. Er is mogelijk een schrijf of bestandssysteemfout opgetreden.

Als alternatief heb ik deze nog:
code:
1
cmd.exe /k %windir%\System32\reg.exe ADD HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System /v EnableLUA /t REG_DWORD /d 0 /f

Deze code heeft echter een elevated prompt nodig en ik prefereer een *.reg file te gebruiken.

Ter info:
Als ik rechtstreeks klik op de*.reg file doet hij het perfect: UAC is disabled en een reboot is nodig om de settings actief te maken.

Dus:
Kan iemand me helpen om via code UAC te disablen en dan te vragen aan de user om te rebooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:51

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat probeer je nu uiteindelijk precies te bereiken?

Je wilt op een bepaalde manier wat registry aanpassingen doorvoeren?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzer
  • Niet online
hanzer schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 21:43:
Wat wil ik concreet doen?
Bij het opstarten van het programma, moet het programma nakijken of UAC enabled is.
Is het enabled? --> Disable UAC en vraag de user om te rebooten. Er mogen wel degelijk interacties zijn met de user. Ik wil enkel dat de code ZELF UAC disabled en dat de user enkel op "ok" of iets dergelijks moet klikken.
Dus, via commandline een *.reg importeren in een 64bit windows 7.
Dat lijkt niet te lukken. Ik krijg het enkel in 32bit voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:51

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Nee, dat is de manier waarop je iets wilt doen... Ik vraag wat je wilt bereiken..
  • Welke instellingen wil je aangepast hebben?
  • Zijn het domainjoined pc's en kun je wellicht iets met gpo-preferences?
  • Waarom maak je geen msi met deze registry aanpasingen die netjes met elevated rights geinstalleerd wordt
  • Om hoeveel pc's gaat het in totaal?
Ik heb het idee dat je nu aardig omslachtig bezig bent, en ook een noodzakelijke herstart is nu niet echt gebruikersvriendelijk. Vandaar dat ik probeer te achterhalen wat je uiteindelijke doel nu is, wellicht dat tweakers dan een betere oplossing kunnen aandragen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:15

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je kan UAC ook via PowerShell beheren, waarom gebruik je dat dan niet? Of überhaupt alles wat je wilt doen in PS.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzer
  • Niet online
Ik ben wel degelijk op zoek achter alternatief, dat kan je hier lezen hanzer in "Oude batch files..."

Ik ga powershell dus verder uitzoeken en dan zal dit probleem ook opgelost zijn hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-10 12:36
Geen idee of er veel verschil tussen die twee, maar in batchfiles gebruik ik meestal reg.exe ipv regedit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzer
  • Niet online
Probleem is opgelost: blijkbaar kan ik via een cmd geen registry file importeren vanop een usb stick.
Vanaf de c: lukt het wel.
Pagina: 1