Wifi brug voor de leek, hoe?

Pagina: 1
Acties:

• GraFX
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-11 09:52

GraFX

The Bartender

Topicstarter
Beste kenners,

Ik heb weinig ervaring/kennis van draadloze netwerken, daarom dit topic. Het volgende is het geval:

Ik ben net verhuisd naar een nieuwe appartement. Uit de muur komt binnen: Ziggo 60mbit verbinding op de Wifi modem van Ziggo. Ik kan geen utp kabels trekken naar andere kamers, uitgesloten. Ik maak gebruik van een tablet, macbook, smartphones en een vaste desktop PC met ethernet aansluiting.
Nu kan ik gemakkelijk via de geleverde modem van Ziggo alle apparaten verbinden met wifi, echter, omdat ik geen utp kabel kan trekken naar de kamer waar de desktop PC staat, zoek ik de juiste manier om deze ook met internet te verbinden.

Begrijp ik het goed dat als ik bijv. deze router koop:
http://nl.tp-link.com/pro...yid=238&model=TL-WR1043ND

Dat ik deze in de kamer van de desktop PC kan zetten, de router kan configureren om wifi te ontvangen van de Ziggo modem, en met een utp kabel de router kan verbinden met de desktop PC? En dat ik dan internet heb op de desktop PC? Als ik het goed begrijp is dit dan een wireless bridge?

Of is er een betere manier om de desktop PC te verbinden met het wifi netwerk dat door de Ziggo modem wordt uitgezonden?

Comfort is the enemy of achievement.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Wat dacht je van een USB-ding [met snoer] die WiFi ontvangt? Of een PCI-kaartje?

People as things, that’s where it starts.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:55

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Een netwerk via het stopcontact zou ook nog kunnen . Maar een wifi-stick zal goedkoper zijn.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Als het enkel om internet gaat en je gaat geen films streamen oid vanaf die pc kan je ook een kijken naar PowerLine.
Eentje in de (meter)kast bij de Ziggo router en eentje in stopcontact (vlak) bij de pc.

http://tweakers.net/categorie/791/powerline/producten/

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Of kijk naar MoCA als je coax (tv-kabel) naar andere kamers hebt. Kost marginaal meer dan Powerline, maar levert wel strak begrouwbaar continu 170Mb/s tov max 1/3 daarvan voor Powerline of mogelijk nog veel minder,

Oslik blyat! Oslik!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Meet met iets als dit Google Play: Wifi Analyzer of een equivalente app als je alleen IOS spul hebt hoe goed het signaal van je draadloze netwerk bij de PC is. Is die goed neem dan iets als dit pricewatch: TP-Link TL-WN822N wat voldoende flexibiliteit geeft voor opstelling en antennestand om goede ontvangst te hebben.

Of wat je anders bevalt uit deze lijst.

[ Voor 20% gewijzigd door CaptJackSparrow op 15-02-2013 23:25 ]

• GraFX
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-11 09:52

GraFX

The Bartender

Topicstarter
Iedereen bedankt voor de reactie!

Het wifi signaal is in de betreffende kamer niet heel goed, ik heb daarom gekozen voor een powerline oplossing middels de TP-Link TL-PA551. Morgen wordt deze geleverd, ik zal laten weten of het goed werkt.

Comfort is the enemy of achievement.

• Nomis
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:45
GraFX schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 16:51:
Iedereen bedankt voor de reactie!

Het wifi signaal is in de betreffende kamer niet heel goed, ik heb daarom gekozen voor een powerline oplossing middels de TP-Link TL-PA551. Morgen wordt deze geleverd, ik zal laten weten of het goed werkt.
En, bevalt het setje?
Pagina: 1