imac 21 inch vs Intel® Core™ i7-3770S processor

Pagina: 1
Acties:

• steppa87
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-01 15:32
Goedenavond

Gisteren onze laptop overleden, zitten we te kijken naar en all in one pc.

Nu zijn we al e en tijd gecharmeerd van een imac. Vanwege zijn looks en zn goeie recensies.

Uiteraard wil ik niet over één nacht ijs gaan.

Nu ben ik ook een dell tegengekomen de Intel® Core™ i7-3770S processor (6 MB cache, 3,10 GHz)

Wat heeft volgens jullie de beste eigenschappen, hardware en software matig.

Wat wij ermee willen doen is je t volgende :
-internetten
- fotos bewerken
- websites maken
- downloaden
Eventueel gamen zoals battlefield 3

De imac zouden we willen gaan voor de 'goedkoopste' versie van 1385 euro.

http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1

Dit is de dell.

Mochten jullie anderesuggesties hebb en hoor ik het graag.

Alvast bedankt

PSN ID = steppa87

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

De Intel® Core i7-3770S processor heeft 8MB Level3 cache, geen 6MB zoals Michael Dell je nu wijsmaakt.

Overigens let erop dat in een AllInOne geen losse additionele videokaart kan als je besluit flink ermee te willen gamen (BF3).

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Oompa-Loompa 💩

Als je wilt gamen zou ik eigenlijk per definitie Mac afraden. Dan moet je gaan dualbooten, want prima kan, maar dan sla je eigenlijk een beetje het punt van mac voorbij. Daarnaast haal je met een mac waarschijnlijk ook een lagere fps dan met een dell voor minder geld

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Met Mac kun je eigenlijk niet gamen.

Met de Dell, een groot gemis is dat je geen betere gpu erin kan doen.

People as things, that’s where it starts.

• mirp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-07-2022
Kijk hier even rond (Samsung, Asus, Msi, Lenovo geven twee jaar garantie):

http://tweakers.net/categ...guiwxR8kqWsnU1NhUKba2thYA

Voor fotos bewerken, websites maken kun je met een i3 al prima mee uit de voeten, alleen als je hele grote bestanden bewerkt en/of de maximale snelheid wilt, dan is een i5/ i7 geschikter (bij deze benchmark wordt een action in PS CS4 uitgevoerd en de benodigde tijd wordt geklokt: http://www.anandtech.com/bench/CPU/25 ).

Wil je ook BF3 kunnen spelen dan heb je tevens een redelijke grafische chip nodig. Kijk wat voor grafische chip in de All in One computer is geplaatst en copy en paste dat naar Youtube. Hoogst waarschijnlijk zal er wel een filmpje van BF3 te zien zijn met die chip en kun je voor jezelf bepalen of de graphics goed genoeg voor je is ;).

[ Voor 27% gewijzigd door mirp op 16-02-2013 04:06 ]

• steppa87
Bedankt voor de reacties

Beetje rond gekeken nog nu heb ik nog wat gehoord over windows als tweede systeem draaien op de mac. Maar dit is niet ideaal begrijp ik?

Wat vinden jullie van de ASUS ET2220INTI-B007K

Ook even op youtube gekeken. Lastig om te oordelen, daar zie je oolk videokaarten mer een lager 'nummer'

Bijvoorbeeld een 520/525 van nvidia. Is het zo hoe lager het cijfer,hoe minder de prestaties bij het zelfde aantal GB? Bovengenoemde asus heeft een Type videokaart NVIDIA GeForce GT 610M
Videogeheugen 1024 MB

Of deze HP OMNI 27-1200ED uiteraard ben ik me er van bewusst dat laatst genoemde een 27inch is.
Dit is niet noodzakelijk,maar wel een extraatje

[ Voor 11% gewijzigd door steppa87 op 16-02-2013 08:26 ]

PSN ID = steppa87

• wjvds
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-04 13:38
Het eerste cijfer van de Geforce XXX videokaarten geeft aan uit welke generatie die komt. De huidige generatie is 6XX, de vorige was 5XX enzovoorts. Daarna 2 cijfers waarvoor geldt hoger = beter. Dus 520/525/610 stelt allemaal niet zoveel voor, want ze gaan tot 580 en 680. Dat zijn dan wel de hele krachtige kaarten voor fanatieke gamers, maar om een beetje BF3 te kunnen spelen moet je wel kijken naar een 650Ti op zijn MINST. Op een AIO gaat je dat voor een acceptabel bedrag niet lukken. Dus je zult een afweging moeten maken: wil ik gamen (gewoon zelf een systeem samenstellen met bijbehorende grote behuizing), of een mooi apparaat op mijn bureau.

• steppa87
Bedanlt voor je duidelijke reactie. In dat geval denk ik dat ik het gamen lekker op de ps3 blijf doen.

Wat zijn in het kort de na delen en voordelen van ios en windows 8.
Wat raden jullie aan?

PSN ID = steppa87

• steppa87
Hoe zit het trouwens met de intel 2500 video kaart?

PSN ID = steppa87

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

steppa87 schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 09:25:
daar kun je niet mee gamen

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• mirp
steppa87 schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 08:52:
Bedanlt voor je duidelijke reactie. In dat geval denk ik dat ik het gamen lekker op de ps3 blijf doen.

Wat zijn in het kort de na delen en voordelen van ios en windows 8.
Wat raden jullie aan?
Ik denk dat dit wel een passende vergelijking is, met als voorbeeld een auto:

*Je bent iemand die graag met je auto bezig bent. Je lees graag materie hier omtrent, je bent niet vies van wat eigen onderhoud en wat modificaties aan je auto vindt je ook leuk. Je wilt de auto prestaties pushen, wat je dus ook lukt en af en toe gaat er wel eens iets fout, maar dat vindt je niet erg en beschouw je als een uitdaging. Kortom, je bent veel met je auto bezig. Dan is een windows OS geschikter.

*Je bent iemand die een goede auto wilt je het gewoon altijd doet en en er mooi uitziet, je niet in de steek zal laten en waar je verder geen omkijken naar hebt. En daar wil je best wat meer voor betalen. Hoogstens een keer wassen (zodat je mooie auto blijft blinken) en de auto naar de garage brengen voor zijn beurtjes vindt je wel voldoende wat onderhoud betreft. Dan is een IOS geschikter.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

steppa87 schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 09:25:
Dat is geen videokaart, dat is een IGP, die in deCPU gebakken zit.

Slecht is die overigens absoluut niet, en je kunt er nog wel een beetje mee gamen, maar verwacht geen zware dingen te kunnen doen.

Een All in one zou ik sowieso afraden, omdat je daarmee echt grafische kracht tekort komt.

• mirp
YouTube: Battlefield 3 (720P): HD Graphics 3000 (Sandy Bridge) VS. 4000 (Ivy Bridge)).
YouTube: Battlefield 3 on Intel HD Graphics 2500
(YouTube: battlefield 3 en intel grapics hd 2000,intel core i3).

Met de IGP kun je prima mee photoshoppen en websites maken.

Welke All in One PC je koopt, dat zul je voor je zelf beplaen. Mijn advies zou zijn om alles wat je interesseert omtrent een specifieke All in One te copy and pasten op het internet/ youtube en dan een geschikte keuze maken.
Begin eerst met de keuze of je Windows of IOS wilt. Daarna stel je de hoogte van je budget vast en daarna bekijk je de verschillende modellen. Iets om rekening mee te houden in je aankoop is om te kijken hoeveel jaar garantie een fabrikant geeft.

Mocht na deze stappen nog onduidelijkheid zijn, dan gewoon vragen.

• steppa87
Bedankt allen, ik ben uiteindelijk voor een iMac gegaan.

PSN ID = steppa87

Pagina: 1