Moederbord uit packerd bell laptop ( Asus HannStar (?) )

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberoon
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-06 11:32
Geachte tweakers !

Al hele tijdje neus ik volledig anoniem door dit forum onder andere bij het casemod topic !

Dankzij een van jullie zijn mijn handen gaan jeuken, ik heb een oud laptopje deze wil ik graag als mediacenter gebruiken dmv XBMC.

Dit laptopje heeft geen beeldscherm meer, geen werkend beeldscherm..Het beeldscherm is kapot gegaan door een flinke val, maar lijkt me nog niet belangrijk verder.

Ik heb nu dus een beeldscherm hierop aangesloten ( wat altijd wel gewoon functioneerde ), echter pakt hij de resolutie niet. Er staat windows 7 op en ook de drivers zijn gewoon geinstalleerd. Echter ziet hij na mijn weten de hele videokaart dus niet meer.. Het moeilijke is nu, deze videokaart zit dus in het moederbord. Vandaar dat ik hem ook in dit topic heb geplaatst.

Hopelijk zit ik in het goeie topic en hopelijk hebben jullie een oplossing en wil iemand even met mij meedenken.

Ojah vast ook heel handig, het gaat dus om een ASUS moederbord, dat staat erop, met typenummer HannStar J MV-4 94v-0. Ik zeg er maar direct bij, ik heb me nooit in de hardware kunnen verdiepen, neem het me niet kwalijk als ik het helemaal verkeerd zie.
Er staat trouwens iets van AMD bij de ingang van de VGA kabel op het moederbord, ik had ATI drivers geinstalleerd.

Nog beter, als je denk dat het door de ouderdom simpel weg niet gaat werken, geef dat aan dan zijn we snel klaar.. 1080p hoef ik niet af te spelen ( zit toch geen hdmi op ) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Nu online

Nemesizz

Untouchable

Dit laptopje heeft geen beeldscherm meer, geen werkend beeldscherm..Het beeldscherm is kapot gegaan door een flinke val, maar lijkt me nog niet belangrijk verder.

Ik heb nu dus een beeldscherm hierop aangesloten ( wat altijd wel gewoon functioneerde ), echter pakt hij de resolutie niet.
Ik neem aan dat je bedoeld dat je een extern scherm (als in: monitor) hebt aangesloten ?
Hopelijk zit ik in het goeie topic en hopelijk hebben jullie een oplossing en wil iemand even met mij meedenken.

Ojah vast ook heel handig, het gaat dus om een ASUS moederbord, dat staat erop, met typenummer HannStar J MV-4 94v-0. Ik zeg er maar direct bij, ik heb me nooit in de hardware kunnen verdiepen, neem het me niet kwalijk als ik het helemaal verkeerd zie.
Er staat trouwens iets van AMD bij de ingang van de VGA kabel op het moederbord, ik had ATI drivers geinstalleerd.
Nu maak je het jezelf onnodig moeilijk.
Veel makkelijker is, kijk naar het model van je laptop Packerd Bell (en dan vooral het modelnummer), en zoek dat op. In de meeste gevallen (als het geen antiek apparaat is van voor het jaar 2000) zijn drivers dan nog gewoon te vinden.
Als je gewoon zoekt naar het model, vind je vaak al 1) de specificaties (weet je meteen welke videokaart erin zit) 2) de drivers zelf (laptops kunnen soms koppig zijn en alleen de drivers van de fabrikant zelf , bijv Packard Bell, accepteren).

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberoon
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-06 11:32
@ Nemesizz

Bedankt voor je reactie, ja ik heb er een extern scherm op aangesloten, het is een computer monitor dus geen grote tv ofzo.

Het probleem was dat ik niet precies wist welk model het was.
Ik heb nu nogmaals de hele packerdbell website afgezocht en omdat er plaatjes bij stonden heb ik met 100% zekerheid het model nummer gevonden namelijk : Easynote EN MX52 ( link naar specs ).

Goed, nogmaals de drivers gedownload, geen resultaat.
Onder randapparatuur blijf terug komen "Microsoft Basic Display adapter"..

Kan het nog niet helemaal uitsluiten of de driver het probleem is omdat ik hier nu windows 8 op heb staan .

Ik moet erbij zeggen, als ik hem download kan ik alleen kiezen tussen 32 - 64 bits Windows Vista.

Windows vista heeft er in het begin wel opgestaan maar al snel heb ik er windows 7 op geinstalleerd.
Ik kan nog teruggaan naar windows 7 maar dan nog, als ik hem wil gebruiken voor OPENELEC dan heeft het toch geen nut denk ik dan bij mezelf als ik hem werkend krijg op Windows 7 of 8 ?

Ik wil gewoon zeker weten of mijn videokaart kapot is en hoe ik daar achter kan komen.
Hij heeft het gedaan nadat z'n vaste beeldscherm is gesneuveld.

Ondertussen ga ik een beetje worstelen met windows en comptabiliteit instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Nu online

Nemesizz

Untouchable

Ik denk eerlijk gezegt dat de chip te oud is voor Windows 8 en dat ie daarom niet wil werken (op de MS default driver na).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1536711
Dit al geprobeerd?

Het is nogal een oud beestje, dus drivers installeren gaat dan vaak niet helemaal zonder slag of stoot.