Uitgaande gesprekken blokkeren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07 22:00
Hallo,

Wij hebben sinds kort het ondernemerspakket van KPN. Telefonie gaat hierbij over VoIP. Er wordt niet gewerkt met SIP's oid, telefooncentrale zit in de "cloud".
We hebben een telefooncentrale (Siemens HiPath 3350) waarin we konden instellen dat een aantal nummers geen uitgaande gesprekken mochten plegen. Maar met de overgang van ISDN naar dit pakket, wordt de centrale niet meer gebruikt.
Heeft iemand ervaring met dit pakket en heeft voor dezelfde vraag gestaan? Of zijn er mensen die toevallig weten hoe je dmv firewall/acl constructies dit kunt realiseren?
Bellen met KPN mocht niet baten, krijg onkundige mensen aan de telefoon waarvan je twijfelachtige antwoorden krijgt. De Tiptel toestellen hebben ook geen optie om dit te realiseren en op google valt ook niet veel relevant te vinden.

Alvast bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door s3. op 15-02-2013 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:23
Heb je geen toegang tot die hosted pbx? Dit soort dingen (bestemmingen toestaan per extensie) kun je normaliter gewoon zelf configureren.

of dan een kpn hosted oplossing geschikt is is een 2e... persoonlijk zou ik voor een echte voip-boer gaan met een helpdesk, dan in de grote kpn molens terecht komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07 22:00
Je kunt een aantal basis faciliteiten zelf instellen (nummerweergave, doorschakelen etc.) via mijnKPN, maar dit heb ik nog niet kunnen bekijken omdat mijn mailadres verkeerd stond genoteerd. Zodoende geen activatiemail gekregen, maar ben hiermee bezig. Alsnog ga ik er vanuit dat je dit niet kunt instellen (KPN = gebruiksvriendelijk).
Wat betreft je opmerking; ik had hier zelf ook niet voor gekozen en deze wens is naderhand pas op tafel gekomen.

Vandaar dat ik ook kijk naar andere oplossingen met ACL's oid, voor het geval dat.