Eind maar 2012 een zelf samen gestelde game-pc gekocht bij Azerty. Sinds begin Januari problemen met de videokaarten, 2x GTX570 "Golden Sample" van Gainward. Hieronder een beschrijving van mijn problemen zoals deze ook bij Azerty bekend zijn:
Kaarten bij azerty aangeboden zodat ze naar Gainward gestuurd konden worden voor verder onderzoek, tot nu toe perfect geholden door Azerty. 17-01-2012 kaarten ontvangen bij Azerty en door gestuurd naar Gainward. Ik heb trouwens het geluk dat ik van een bekende een videokaart kan lenen anders kon ik mijn PC niet gebruiken. (PC heb ik ook nodig voor mijn studie) Dit is echter geen gelijkwaardige kaart.
Nu zijn we bijna een maand verder, afgelopen tijd weinig van Azerty vernomen, zelf elke keer gebeld en gemaild om meer info te krijgen over de status. Vervolgens werdt er beloofd binnen 3 werkdagen een status opdate te geven, na 4 dagen zelf wederom contact op genomen om info te krijgen. Afgelopen week aangegeven dat ik het allemaal lang vind duren en dat ik opzoek ben naar een passende oplossing, Azerty staat tenslotte goed aangeschreven als het om aftersales gaat.
Vandaag om 16:45 ging de telefoon, men had een oplossing gevonden. Aangezien mijn kaarten inmiddels 10maanden oud zijn kon men geen gelijkwaardige kaarten bieden. Gezien de "Hardware degradatie" konden ze mij 2x een EVGA 660TI aanbieden mits ik 52€ (ongeveer 10% van de waarde van de vervangkaarten) zou betalen.
Nu zit mij dit niet lekker en ik ben hier dan ook niet mee akoord gegaan. Toe ik mijn kaarten kocht moest ik €614,- betalen voor de 2 kaarten. De aangeboden vervang kaarten kosten nu €525,- dat is dus een verschil van ruim €80,- en ik moest ook nog eens €52,- bijbetalen. In totaal ruim €135,- dat is ongeveer 22% van het oorspronkelijke aankoop bedrag. Daarnaast zijn deze kaarten qua specficatie niet gelijk aan mijn kaarten.
Zelf bood ik aan om 2x een GTX 670 kaart, nog steeds geen gelijkwaardige kaart, als vervanging te willen. In eerste instatie was dit absoluut niet mogelijk, er werdt zelfs gesproken over het verliezen van baan omdat deze kaarten nu duurder zijn dan het oorspronnkelijke aankoop bedrag. Inmiddels was ik bereid het verrschil, ongeveer €70,- bij te betalen om zo tot een oplossing te komen. Dit was volgens de medewerker geen oplossing.
Ten eerste had de persoon zelf geen kennis van grafische kaarten en kon dus ook niet beslissen of dit een gelijkwaardige kaart was, en de keuze van de klant kunnen ze niet vertrouwen, technici waren niet meer aanwezig (niet zo verwonderlijk op vrijdag middag 17:00).
Ten tweede had ik de dozen en de molex verloop kabels van mijn kaarten niet meegestuurd. De dozen heb ik niet meer, de kabels hangn in mijn pc en zijn er dus nog.
De medewerker in kwestie, afdelingshoofd, mag verder deze beslissing ook niet maken, andere personen die dit wel kunnen en mogen waren niet meer aanwezig en ook niet te bereiken. Maandag zijn deze personen wel aanwezig en ik heb dan ook afgesproken dat ze me maandag terug bellen om het dan verder af te handelen.
Nu wil ik graag jullie mening weten, zit ik hier nou fout?
Zelf eerst herhaaldelijk geprobeerd contact te krijgen met Gainward maar dit is niet gelukt.Defecten:
GPU1: Artifacts in textures bij meerdere games O.A. Crysis 2 en League of Legends
Draait gigantisch heet, 81 tot 86 graden, wanneer een load van 80- 95% er op staat a.k.a. games als Crysis 2 en Battlefield 3.
Geeft willekeurig blue screens en black screens.
GPU2; Displayport werkt minder dan de helft van de tijd , ook wanneer als losse gpu gebruikt wordt of als de enige in de computer.
Beide gpu's werken in geen van de twee computers die ik heb in sli voor langer dan halve dag, willekeurig geeft het dan ineens een zwart scherm en freezed de computer en gaan de fans naar 100% fan speed.
Ook los of in SLI genereren de GPU's overmatig veel geluid wat daadwerkelijk na een kwartier spelen harder is dan een stofzuiger op vol vermogen.
Logboek afgelopen weekend
Friday 11 January 2013 , after playing one and a half game of Battlefield 3 with both card at full stock in SLI a blue screen appeared and after restart neither of the gpu's got detected. Continued to check gpu's one by one and started with the master GPU single in the system.
Playing 2 games of BF3 , intense fan speeds and temperatures (88 degrees )coming from the GPU. Followed by a black screen and the game still playing sounds but no video , after 5 minutes or so got back into windows Skype turned grey and all of windows aero settings are disabled.
Turned of PC and restarted again , as always everything stock still the first gpu. Error 34 no gpu detected but it gave me a display of windows , obviously screen is connected to gpu.
Turned PC off , took out main gpu and installed second gpu.
Restarted got into windows checked if it was okay and every setting was allright.
Tested World of warcraft first , fine for all i played approx. 30 minutes. Still GPU at moderatly high load and very audible sound levels and high temperatures reaching 77 degrees at mid 70% loads.
Played Crysis 2 , ~99% loads , fine for 10 mins , black screen at a sudden and BSOD following after.
Swapped back to Main GPU for the time being.
Staruday 12 January ,
Started the day off with running only one card , played just over an hour of BF3 on one single card , card running really hot at 81 degrees celcius and fans are very very loud.
Put down specs from BF3 to keep the gpu cool for most of the day. after that played a bit and got into 72 degrees celcius.
Shut pc down after that and let the card cool for more then half an hour.
after that decided to plug in the second card also and try out sli again.
after playing a bit of wow it seemed okay. Started playing BF3 again turned up to ultra settings and got to play 5 minutes before windows decided to throw out the cards and freezing up the system
disabled sli for the rest of the weekend awaiting in gainwards answer. Both cards are broken one gives texture artifacts in some games and the other one runs very very very hot and both run super loud. SLI doesnt work with either of them.
Decided to remove both cards from the system and return them to the store for RMA.
gebruikte hardware
CPU: 2600k
Moederbord:Asus Maximus IV Extreme Z
GPU's : GTX 570 GS SLI OC
RAM: 16GB Dominator 1333Mhz
HDD: 2TB WD green sata 600
PSU: Coolermaster silent pro m850
Andere GPU's om moederbord defect uit te sluiten
Sapphire HD4870
XFX 8800 GTS 512mb
Evga 8800 GTS 512mb
gebruikte software
Nvidia control panel
Windows 7 ultimate 64bit
Msi afterburner
GPU-Z
Furmark
Meerdere games:
Battlefield 3
World of Warcraft:Mists of Pandaria
APB:Reloaded
Portal 2
Call of Duty: Modern Warfare 3
Crysis 2
Guild Wars 2
The Witcher 2
League of Legends
Alle settings op Max en 1920x1200 60Hz
Vsync Disabled
Kaarten bij azerty aangeboden zodat ze naar Gainward gestuurd konden worden voor verder onderzoek, tot nu toe perfect geholden door Azerty. 17-01-2012 kaarten ontvangen bij Azerty en door gestuurd naar Gainward. Ik heb trouwens het geluk dat ik van een bekende een videokaart kan lenen anders kon ik mijn PC niet gebruiken. (PC heb ik ook nodig voor mijn studie) Dit is echter geen gelijkwaardige kaart.
Nu zijn we bijna een maand verder, afgelopen tijd weinig van Azerty vernomen, zelf elke keer gebeld en gemaild om meer info te krijgen over de status. Vervolgens werdt er beloofd binnen 3 werkdagen een status opdate te geven, na 4 dagen zelf wederom contact op genomen om info te krijgen. Afgelopen week aangegeven dat ik het allemaal lang vind duren en dat ik opzoek ben naar een passende oplossing, Azerty staat tenslotte goed aangeschreven als het om aftersales gaat.
Vandaag om 16:45 ging de telefoon, men had een oplossing gevonden. Aangezien mijn kaarten inmiddels 10maanden oud zijn kon men geen gelijkwaardige kaarten bieden. Gezien de "Hardware degradatie" konden ze mij 2x een EVGA 660TI aanbieden mits ik 52€ (ongeveer 10% van de waarde van de vervangkaarten) zou betalen.
Nu zit mij dit niet lekker en ik ben hier dan ook niet mee akoord gegaan. Toe ik mijn kaarten kocht moest ik €614,- betalen voor de 2 kaarten. De aangeboden vervang kaarten kosten nu €525,- dat is dus een verschil van ruim €80,- en ik moest ook nog eens €52,- bijbetalen. In totaal ruim €135,- dat is ongeveer 22% van het oorspronkelijke aankoop bedrag. Daarnaast zijn deze kaarten qua specficatie niet gelijk aan mijn kaarten.
Zelf bood ik aan om 2x een GTX 670 kaart, nog steeds geen gelijkwaardige kaart, als vervanging te willen. In eerste instatie was dit absoluut niet mogelijk, er werdt zelfs gesproken over het verliezen van baan omdat deze kaarten nu duurder zijn dan het oorspronnkelijke aankoop bedrag. Inmiddels was ik bereid het verrschil, ongeveer €70,- bij te betalen om zo tot een oplossing te komen. Dit was volgens de medewerker geen oplossing.
Ten eerste had de persoon zelf geen kennis van grafische kaarten en kon dus ook niet beslissen of dit een gelijkwaardige kaart was, en de keuze van de klant kunnen ze niet vertrouwen, technici waren niet meer aanwezig (niet zo verwonderlijk op vrijdag middag 17:00).
Ten tweede had ik de dozen en de molex verloop kabels van mijn kaarten niet meegestuurd. De dozen heb ik niet meer, de kabels hangn in mijn pc en zijn er dus nog.
De medewerker in kwestie, afdelingshoofd, mag verder deze beslissing ook niet maken, andere personen die dit wel kunnen en mogen waren niet meer aanwezig en ook niet te bereiken. Maandag zijn deze personen wel aanwezig en ik heb dan ook afgesproken dat ze me maandag terug bellen om het dan verder af te handelen.
Nu wil ik graag jullie mening weten, zit ik hier nou fout?