Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik was er altijd al bang voor dat het me een keer ging gebeuren, mijn telefoon bricken omdat ik zo eigenwijs ben er mee te prutsen. Dit is er gebeurd:

Vanmiddag kocht ik een tweedehands HTC Desire. Thuisgekomen zag ik dat er Android 2.1 op stond. Het leek me daarom wel aardig om er Cyanogenmod op te zetten. Daarvoor heb ik de volgende stappen ondernomen:
  1. Revolutionary geïnstalleerd
  2. Via HBOOT de nieuwe CyanogenMod 10 geïnstalleerd (install from .zip)
  3. Gapps geïnstalleerd
  4. Bij het opstarten constante errors.
Toen deed ik iets doms: ik besloot vanwege de errors in CyanogenMod terug te gaan naar de originele HTC ROM. Hiervoor heb ik vanuit FASTBOOT direct de originele ROM erop gegooid. Ik kon de RUU wel volledig installeren, maar hij blijft nu hangen in het "HTC" logo!

Ik kom ook niet meer in de Revolutionary bootscherm om vanaf de SD card iets te installeren.

Is hij definitief dood? ;(

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Heb je em wel geroot.

Verwijderd

Topicstarter
Er staat S-OFF in het bootscreen, dat betekent toch ja?

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Het is altijd wel weer terug te halen. Gewoon flashen met odin.

• L490
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-11 16:26
Chris Smoove schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 17:22:
ODIN werkt toch alleen met Samsung telefoons? Daarnaast betekent S-OFF volgens mij alleen dat de bootloader ge-unlocked is.

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Chris Smoove schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 17:22:
Met Odin HTC fw flashen? Hm....

@TS: meestal kan je de originele FW van HTC wel vinden, zogenaamde RUU's. Even zoeken en daarmee is het vrij makkelijk op te lossen. Kwestie van de .exe runnen met je HTC aan de kabel.

[ Voor 6% gewijzigd door rodie83 op 15-02-2013 17:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik in de TS al heb gezegd, ik heb al de originele ROM via een RUU geïnstalleerd, maar die blijft hangen bij het HTC logo!

Ik kan Android dus niet opstarten.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2013 17:28 ]

• L490
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-11 16:26
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 17:27:
Zoals ik in de topicstart al had gezegd heb ik al een RUU geïnstalleerd, maar die blijft hangen bij het HTC logo...
Misschien alles nog een keertje wipen?

Verwijderd

Topicstarter
@L490: Dat heb ik gedaan (hboot -> clear storage), maar dan blijft hij daarna wederom in het HTC logo hangen.

Overigens staat Revolutionary nog wel gewoon geïnstalleerd na het installeren van de RUU, maar als ik Recovery selecteer (met pagedwn) dan blijft hij ook weer bij het HTC logo hangen! ik kan dus ook geen bestanden van mijn SD-kaart installeren via de telefoon omdat ik revolutionary niet kan opstarten.

Verwijderd

Topicstarter
Kan dat trouwens liggen aan het feit dat ik de verkeerde ROM heb geïnstalleerd? Ik heb beide europe roms geprobeerd, en 1 WWE ROM, maar allen blijven ze bij het HTC logo hangen... :(

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-11 12:30

iChaos

It's Lupus.

Als je nog S-OFF ziet in het HBOOT scherm en dus nog tot daar kan komen:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=15349806

Download deze IMG voor de recovery (of een andere recovery). Zet hem in dezelfde map als fastboot, en doe het volgende vanuit een opdrachtprompt:

fastboot erase cache
fastboot flash recovery recovery.img
fastboot reboot-bootloader

Ga in recovery en probeer Wipe Data/Factory Reset en Wipe Dalvik Cache te doen. Als dat lukt zet je USB Storage aan en kies je een ROM voor de Stock HBOOT om te flashen (ik zou een CM7 pakken, zonder gapps, dus alleen de ROM flashen). Kijk daarna of de ROM wil booten. If not, doe dan het volgende vanuit een opdrachtprompt:

adb logcat > desiredump.txt

En zet desiredump.txt even op Pastebin, dan kan ik er naar kijken.

Verwijderd

Topicstarter
iChaos schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 17:34:
Als je nog S-OFF ziet in het HBOOT scherm en dus nog tot daar kan komen:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=15349806

Download deze IMG voor de recovery (of een andere recovery). Zet hem in dezelfde map als fastboot
Hoe kan ik in de fastboot map komen als ik mijn telefoon niet kan opstarten? In een SD-cardreader stoppen oid?
, en doe het volgende vanuit een opdrachtprompt:

fastboot erase cache
fastboot flash recovery recovery.img
fastboot reboot-bootloader
Kan dit gewoon in windows xp vanuit 'cmd'? of zijn dit linux opdrachten?
Ga in recovery en probeer Wipe Data/Factory Reset en Wipe Dalvik Cache te doen. Als dat lukt zet je USB Storage aan en kies je een ROM voor de Stock HBOOT om te flashen (ik zou een CM7 pakken, zonder gapps, dus alleen de ROM flashen). Kijk daarna of de ROM wil booten. If not, doe dan het volgende vanuit een opdrachtprompt:

adb logcat > desiredump.txt

En zet desiredump.txt even op Pastebin, dan kan ik er naar kijken.
UPDATE:
Ahem, ik snap nu inderdaad: fastboot stond op m'n PC (weet niet precies waar het bij kwam).
Ik kon de stappen ondernemen zoals je beschreef.
Nu heb ik USB storage aan gezet, maar je volgende stap snap ik niet helemaal:
Als dat lukt zet je USB Storage aan en kies je een ROM voor de Stock HBOOT om te flashen (ik zou een CM7 pakken, zonder gapps, dus alleen de ROM flashen)
hoe moet ik kiezen voor een ROM? Ik zie mijn telefoon nog niet als verwisselbare harde schijf in mijn PC?
En is het ook mogelijk om nu mijn gewone stock rom erop te zetten, of zal die ook weer blijven hangen?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2013 18:03 ]

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:51

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik denk niet dat er wat bijzonders aan de hand is met je toestel.

Ik vermoed dat het probleem dat je hebt te maken heeft met de Hboot van het toestel. Bij de Desire kun je er een custom Hboot op zetten zodat je meer ruimte krijgt voor apps en minder voor de ROM. Als je die Hboot niet terug flashed naar de standaard Hboot dan zal de originele ROM er nooit op passen en blijft hij staan bij het spalsh screen, daar ben je nu dus.

Wat wil je precies? Wil je wat andere ROM's proberen of helemaal terug naar stock (originele software)?

Je kunt je beter even inlezen in [HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 4, daar staat hoe je een Hboot kunt veranderen en hoe je weer terug gaat naar de originele software.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Pagina: 1