Goede krachtige Laptop voor Revit, Autocad, Photoshop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 502025

Topicstarter
Hallo,
Ik ben opzoek naar een goede krachtige laptop die voornamelijk Revit Architecture goed kan draaien, vooral als het project groter wordt.
Zelf zat ik richting Apple macbook pro te denken, maar mijn collega's raden mij een windows computer aan. Zijn er mensen die mij door dit dilemma heen kunnen helpen?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Apple macbooks zijn wat overpriced. Maar wat is jebudget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
1200 euro lijkt me een mooi budget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBrag
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-07 19:14
Ik heb zelf een 8570W van HP via de TU. Zeer robuust model en hij draait Revit uitstekend! Autocad dus helemaal.
Zelf zou ik ook nooit voor een Mac kiezen, maar dat is denk ik iets persoonlijks.
Voor grote projecten raden ze wel 16 gb RAM aan maar dat is zo gebeurd bij deze notebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Okee bedankt voor de tip. Ook vind ik het belangrijk dat de laptop niet te groot en te zwaar is. Ik moet namelijk straks de laptop elke dag mee naar school nemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBrag
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-07 19:14
Tsja, 15 inch is redelijk standaard voor een workstation. Zwaar is hij wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dus het is niet verstandig om een Macbook Pro te kopen en daar vervolgens windows op te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Je koopt geen macbook pro om er vervolgens windows op te draaien. Koop dan meteen een notebook, krijg je veel meer waar voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Klopt daar heb je helemaal gelijk in. Maar toch hoor je dat bijvoorbeeld Photoshop veel beter draait op Mac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Op Mac OSX?

Nee, want photoshop is beter geoptimaliseerd voor windows.

Het ligt er natuurlijk aan wat voor specs je hebt. De specs die je krijgt voor een notebook voor de prijs van een macbook is veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Anoniem: 502025 schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 15:35:
Klopt daar heb je helemaal gelijk in. Maar toch hoor je dat bijvoorbeeld Photoshop veel beter draait op Mac
Dat phothoshop beter draait op een mac is sowieso onzin. Een mac is gewoon intel hardware.

Dat photoshop beter draait op OS X is mogelijk. Maar het tegendeel is waar: generieke software draait beter op windows, apple software draait sneller op OS X om voor de hand liggende redenen. reviews: OS X vs. Windows 7: nek aan nek

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 17-02-2013 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TokoDude
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-07 00:07
Ik vind zelf altijd dat Mac erg duur is voor de hardware die je krijgt.
Voor de rest is de besturingssysteem van Mac erg goed. Ook minder gevaar voor virussen.

Je kan beter voor Windows gaan dan krijg je beter specs voor je geld

Ik raad je wel aan om een laptop te kopen die Full HD is.
en SSD is ook wel erg fijn.

Acer Predator| Intel Core I7-6700HQ|32 GB RAM|GTX 970M 3 GB|FULL HD|TRIPLE SSD RAID 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrit91
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-05-2024
Tja, lijkt mij vrij simpel, als je grote projecten gaat doen waarin veel gevraagd wordt van je RAM geheugen of je processor, haal met 1200 euro als budget sowieso niet een Macbook waar je wat aan hebt. Daarvoor haal je een MacBook Pro 13", met de goedkoopste i5 processor uit de M serie. Als je voor een Windows machine gaat zoals een Dell Inspiron, of een Asus n56 krijg je véél meer processorkracht voor je geld, en allicht (weet ik niet) meer RAM slots om je werkgeheugen uit te breiden zonder dat je je scheel betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

TokoDude schreef op zondag 17 februari 2013 @ 18:36:
Ik vind zelf altijd dat Mac erg duur is voor de hardware die je krijgt.
Voor de rest is de besturingssysteem van Mac erg goed. Ook minder gevaar voor virussen.

Je kan beter voor Windows gaan dan krijg je beter specs voor je geld

Ik raad je wel aan om een laptop te kopen die Full HD is.
en SSD is ook wel erg fijn.
Helemaal niet minder gevaar voor virussen.. Of jij hebt ervaring omdat je zo vaak p*rn kijkt. :)

Ontopic:
Als jij zo graag een macbook pro wilt hebben, ga het dan kopen, maar je krijgt voor dat geld zeer lage specs dan bij een windows notebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TokoDude
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-07 00:07
het is algemeen bekend dat er meer virus gevaar is op een Windows computer dan een Mac.
Dat komt ,omdat het aantal virussen veel minder is bij Mac en er veel minder nieuwe komen dan bij Windows.

https://www.security.nl/a...ssen_in_2012_ontdekt.html

Dit aantal virussen zal Windows misschien al per dag krijgen
(volgens het nieuws vorige jaar was het nog 600 per dag weet ik nog maar dat is niet alleen op Windows)

.

Acer Predator| Intel Core I7-6700HQ|32 GB RAM|GTX 970M 3 GB|FULL HD|TRIPLE SSD RAID 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:38
offtopic:
Ja, omdat Windows een marktaandeel van ~95% heeft. Drie keer raden waarmee meer geld is te verdienen. Maargoed, dat is weer een andere discussie.

Als je een niet te zware laptop wilt kan je ook de Sony S15 nemen. Heeft een 1080p IPS scherm en weegt maar 1.89kg. Zeer licht voor een 15 inch. Komt standaard met:

- i5
- 640M LE
- 6gb ram
- 640gb hdd.

Weegt minder dan alle MBP's, behalve de 13 inch retina variant van 1.69kg. Ook nog een stuk beter scherm en betere hardware, dus dat is geen moeilijke keus ;). Zeker omdat je met een budget van 1200 er ook nog heel gemakkelijk een SSD erin kan zetten plus als je dat wilt extra RAM. En, als je student bent krijg je ook nog eens 8% korting van Sony. (Via de site).

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Retina MBP's hebben een veel beter scherm dan de sony S15, hoor. IPS, veel hogere resolutie, veel hogere color gamut. Zelfs het sony paneel zonder orangegate haalt 'slechts' 60% gamut. (LP156WF4-SLB5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Ja, ik had het ook over een reguliere MBP. Niet over de retina schermen, die zijn inderdaad beter, maar daar red je het niet mee voor 1200 euro.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar de normale macbook pro moet je dan ook niet nemen... De air en retina leveren meer waar voor je geld. De resolutie van 800p is totaal absurd voor boven de €1000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Uiteraard moet je die niet nemen inderdaad. Dan beter een S15 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Vriendelijk bedankt voor het uitzoeken van de juiste laptop voor mij. Ik heb ondertussen nog geen keuze gemaakt maar daar heb ik nog wel even de tijd voor. Ik weet in ieder geval nu al een stuk meer van de keuze die ik straks zal maken bij het kiezen van een nieuwe laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Laatst online: 02-05 15:00
Waarom dacht je zelf eigenlijk aan een MacBook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-03 02:03
Ik zit hier zelf met een MBP 15'' I7 en SSD, het topmodel van eind 2010.

Wat heb ik een spijt zeg! Ik werk ook met Revit, Autocad en noem maar op. Nu heb ik er alleen windows op aangezien ik niks met OSX doe, alle programma's zijn alleen voor Windows beschikbaar..

Geef dat geld uit aan een 'powerhouse' laptop. Een Mac en bouw/architectuur is een van de slechtste keuzes die je kunt maken in dit vakgebied (behalve als je software gebruikt die er ook voor Mac is, dan nog lever je in op snelheid).

Ik zou zelf in de richting van Dell, Asus of HP kijken. Allemaal hebben ze notebooks voor 1200 of minder die de retina MBP kunnen uitlachen (scherm niet meegenomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Okee, goed om te weten. Maar ik vraag me af of Revit binnekort niet over gaat op mac. Autocad is er namelijk ook al voor de mac. Daarbij werken er veel architecten bureau met mac.

Maar goed je hebt gelijk ik kan beter voor een windows pc gaan kijken die ten eerste veel goedkoper is en daarbij de programma's die ik nu nodig heb alleen op windows beschikbaar zijn.

Ik had ook gekeken bij Medion. Zij verkopen ook powersystemen voor niet al te veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Elk merk verkoopt wel 'powersystemen voor niet al te veel geld'. Medion is in de huidige markt niet echt aan aanrader. Bijna iedereen raad dell asus of lenovo aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
Ik denk niet dat veel bureaus over gaan op Mac. Misschien degene die Archicad gebruiken.

Naar mijn idee is Autocad for Mac alleen gemaakt om de Mac gebruikers tevreden te stellen. Het programma zelf mist veel onderdelen die wel in de Windows versie zitten. Je kunt er natuurlijk van alles mee tekenen, maar ook al is het officieel, als je er mee werkt denk je dat het nog altijd een vroege beta is.

Maar mocht je echt graag Mac willen, dan mag je die van mij overnemen :9

Lenovo heeft momenteel ook krachtige notebooks voor een goede prijs. Als ik mij niet vergis is het zo dat de Ideapad lijn gewoon een Medion in andere behuizing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nismod schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 10:09:
Als ik mij niet vergis is het zo dat de Ideapad lijn gewoon een Medion in andere behuizing is.
Nee hoor. Lenovo heeft zijn eigen laptop divisie, een medion daartegen is bijna altijd een rebranded MSI, en soms een rebranded compal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
Ik denk het niet hoor:

nieuws: Lenovo neemt Medion over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat lenovo eigenaar is van medion wil nog niet zeggen dat daar ook lenovo's worden verkocht. Tot nu toe is bijna alles msi en af en toe compal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Waar wordt dat op gebasseerd? Waarom raad iedereen Dell, Asus of Lenovo aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:13

Quad

Doof

Bewezen kwaliteit / waar voor je geld etc.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Omdat dell 3 goede modellen heeft (inspiron 15R SE, 17R SE, M17x), asus 1 (N56) en lenovo ook 1 (Y500). Dan heb je nog in uitzondering de sony S15, en dan heb je 99% van de laptops die hier worden aangeraden wel gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:13

Quad

Doof

^^
Daarom dus ;)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
@ darkstone, Je vergeet de Vaio Z series... :(

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Pagina: 1