• yourservice
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-01 15:41
Ik heb een Cisco Ziggo HDrecorder via HDMI aangesloten op een Marantz NR1501 op het Game channel.

Name: TV
Digital in: ---
Audio Mode: HDMI
Auto Surround: Auto
Lip Sync: 0ms

De Marantz is met HDMI aangesloten op een Sony Bravia KDL-46Z5500 via OUT van de Marantz en op IN HDMI2 van de TV.

Er gebeurt echter niets, geen beeld, geen geluid.

De TV staat op het HDMI2 kanaal, de Marantz op TV (dus Game channel).

System Setup van de Marantz:

Sub W Mode: SW Plus+
HDMI Audio Out: Off (On doet ook niets)
Tone Controll: On
HT-EQ: On
Video Convert: Auto

Iemand nog tips?

[ Voor 0% gewijzigd door yourservice op 16-02-2013 08:40 . Reden: typo ]

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:40

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

De info die je nu geeft, is nogal beknopt:

Heb je de verschillende HDMI-inputs van je tv geprobeerd? Al gewisseld van hdmi-kabel (evt. kun je een goedkope halen bij Action voor 1,59 om te testen)?

Zonder Marantz werkt het wel (direct aangesloten)?

[ Voor 10% gewijzigd door Michael Knight op 16-02-2013 02:17 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-01 07:52

jdwrist

En het antwoord is koekje

heb je in de tv de hdmi modes correct staan??

anynet nog iets

je zou hem op hdmi 1 kunnen plaatsen en zo kan ik nog wel even doorgaan

Live youre Life and Enjoy every Day

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:56
AnyNet+ is alleen bedoeld om met de afstandsbediening van de televisie de receiver aan te sturen.

Sowieso zou ik eerst proberen het apparaat direct aan te sluiten, als dat al niet werkt dan via Scart aansluiten. Sommige apparaten hebben namelijk een fallback mocht bijvoorbeeld de kabel defect zijn, of staan gewoonweg verkeerd ingesteld.

Daarnaast vind ik het nogal wazig wat je bedoeld met 'Game Channel'. Dat is eigenlijk alleen bedoeld voor spelcomputers en heb je bijna nooit nodig bij decoders of receivers.

• yourservice
Excuses, dacht dat het al te uitgebreid was :)

Game Channel, achter op de Marantz zijn 5 HDMI aansluitingen, 1 Out en 4 In: DVD, DSS, Game en BlueRay, HDMI is HDMI dus deze kun je via het menu van de Marantz instellen, dat heb ik gedaan zoals boven beschreven. De HDrecorder heb ik dus op de Game channel aangesloten. Op DVD staat niets en op DSS heb ik straks weer een HDPC aangesloten.

HDMI 1 van de TV is OUT, HDMI 3 en 4 ook geprobeerd zonder resultaat. De TV reageert wel op kanaalwisselingen van de AB van de HDrecorder maar het beeld blijft zwart.

Zonder de Marantz dus de HDrecorder rechtstreeks aangesloten, gelijk beeld en geluid.

Andere HDMI kabels geprobeerd, ook alle andere HDMI channels (DVD, DSS, Game en Blueray) geprobeerd. Het is de meest simpele opstelling denk ik (had eerst de Ziggo kaart in de TV waarbij geluid en beeld apart naar de Marantz werden gebracht).

Kan Ziggo die op de 1 of andere manier blokkeren dan?

• yourservice
Niemand een tip verder?

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-02 16:54
Heb je de CISCO ook al een rechtstreeks op de TV aangesloten? Krijg je dan wel beeld? Als dat niet het geval is, zou het kunnen zijn dat je in de CISCO de HDMI als output moet aanmerken.

Als dat werkt weet je zeker dat CISCO het probleem niet is. Vervolgens zou ik ervoor kiezen om alle settings van de Marantz even te resetten. Besef ook dat je een bepaalde HDMI ook aan een andere 'voorkeuze' kan koppelen. Bijvoorbeeld je selecteert DVD op je AB, en aan die input kan je bijvoorbeeld HDMI ingang game koppelen. Zorg dus dat je zeker weet dat de juiste HDMI in het menu wordt gekoppeld aan de de juiste voorkeuze.

Ook zou je even in de juiste menu's moeten kijken wat de marantz doiet met een HDMI input signaal. Wellicht moet je die nog op 'pass' zetten.

Handleiding ook al gelezen? ( http://us.marantz.com/DocumentMaster/US/NR1501_U_EN.pdf )

• yourservice
Hi mcsluis, de Cisco (HDrecorder) heb ik rechtstreeks op de TV aangesloten en dat gaat perfect.

In het Marantz menu zie ik niets dat op Input van beeld lijkt, het gaat allemaal alleen maar over het geluid. De naam van de Game ingang is nu TV en dat zie ik dan ook op het schermpje van de Marantz verschijnen dus dat zit goed. Daarin staan bovenstaande instellingen.

Name: TV
Digital in: ---
Audio Mode: HDMI
Auto Surround: Auto
Lip Sync: 0ms

Ook bij System kan ik verder niet veel doen dan boven vermeld.

Sub W Mode: SW Plus+
HDMI Audio Out: Off (On doet ook niets)
Tone Controll: On
HT-EQ: On
Video Convert: Auto

De manual heb ik zelf ook in het Nederlands en ook daar kom ik verder niet uit.

Ik kanme niet voorstellen dat er niemand is die zijn HDrecorder van Ziggo op een Marantz heeft aangesloten. Vriend van me heeft KPN glasvezel met HDrecorder op een Marantz en dat werkt perfect.

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-02 19:17
Wellicht overheen gelezen maar je krijgt wel beeld maar geen geluid.

Mijn Rotel heeft in een instelling waarbij ik moet kiezen voor processing of pass-through.
Processing betekent dat de Rotel de audio-afhandeling voor zijn rekening neem en geen audio doorstuurt op het HDMI signaal, alleen maar beeld.
Pass-Through (je raad het al). De Rotel stuurt de audio gewoon 1 op 1 door met het beeld en doet er zelf helemaal niets mee (fungeert dan dus als switch). Ik krijg in deze stand dan ook helemaal geen audio uit de Rotel.

Wellicht dat de Marantz ook een soortgelijke instelling heeft.

• yourservice
Nee, geen beeld en geen geluid via de Marantz Athome. Ziggo zegt dat het mogelijk moet zijn. Meer instellingen die er toe doen dan ik al gezegd heb zijn er eigenlijk niet.

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-02 19:17
Dan is er maar een mogelijkheid. Je kiest een bron die niet bij de HDMI input hoort of de HDMI input is niet aan een bron gekoppeld.
Wellicht HDCP problemen maar dan zouden andere apparaten ook soortgelijke problemen hebben.

• yourservice
Als ik de Display knop aan de voorkant van de Marantz indruk krijg ik

Input function:
The status of the input function that was set
in FUNCTION INPUT SETUP (see page 20) is
displayed.
Volume:
The current volume level is displayed.
Surround:
The status of the selected surround mode is
displayed.
Input signals:
The status of the signals that have been input to the
selected function is displayed.

Bij de Input signals krijg ik te zien: Unknown strm

Als ik daarop Google kom ik op Franstalige sites met de volgende oplossing:

Dus voor eigenaren van Marantz versterker, probeer dan het volgende systeem:

- Sluit uw ontvanger aan op uw bron 1 amp Marantz met een HDMI-kabel (CBL / SAT standaard).
- Toon de 1 op uw tv-bron (CBL / SAT standaard).
- Schakel uw kabel-box met de schakelaar achter, vijf seconden wachten, en zet hem, zult u dan de stappen doorlopen boot / init. Wacht tot het klaar is, en kijk of het werkt voor jou.

Hoewel het hier om een andere decoder gaat werkt ook dit niet.

Ook kwam ik dit nog tegen:

http://ziggo-gebruikers.n...ve/index.php/t-36229.html

Inmiddels de TV firmware ge-update. Nog steeds geen effect.

[ Voor 6% gewijzigd door yourservice op 19-02-2013 10:38 . Reden: firmware update geplaatst ]

• yourservice
Niemand heeft hier de combinatie Marantz en Ziggo HDrecorder?

Probleem doet zich nog steeds voor.

• yourservice
Is het al bekend of het handshake probleem opgelost is tussen de Marantz NR1501 en de Cisco 8485 van Ziggo?

• yourservice
Inmiddels de SR5007 aangeschaft, aansluiten, lopen, draaien...

Bedankt Ziggo!
Pagina: 1