Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aanschaf laptop studie (en andere zaken)

Pagina: 1
Acties:

• thomas479
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:13
Goedendag mede-Tweakers!

Volgend jaar ga ik met een studie beginnen, en ik ben mij al vast aan het oriënteren op een laptop.
Hopelijk kunnen jullie mij assisteren met een keuze, gezien ik de weg een beetje kwijt ben... 8)7
(iets met bomen en een bos)

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Met de laptop die ik dan ga aanschaffen moet gebruikt worden voor mijn studie ICT ( :) ). Ook moet er af en toe een spelletje op gespeelt kunnen worden, denk aan GTA:IV en COD:MW2.
Het hoeft van mij niet op hoge settings te draaien, maar speelbaar zijn. Ik heb tenslotte ook een PS3.

Wat mag je laptop gaan kosten?
Ik zit te denken aan een budget van €900,-. Als er meer nodig is, overtuig me waarom!

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc.)
Op de meeloop dag van mijn studie werd de grootte 15” aanbevolen, zelf vind ik 14” een mooie grootte. Het maakt mij niet heel veel uit. De laptop moet niet te zwaar zijn. Heb nu ook ergens een oude Dell staan van 3,5 kg. Dat vind ik toch te zwaar. Accuduur moet redelijk zijn, 2 uur accu vind ik echt te kort. Uurtje of 4 is mijn definitie van redelijk :P (Een grotere accu bijkopen is ook goed!)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Lenovo spreekt mij erg aan. Veel gehoord over hun toetsenborden, ik heb ook mogen typen op zo’n ding, en idd typt het erg fijn.
Asus heb ik ook goede ervaringen mee (desktop gebied dan). Verder heb ik niet echt een voorkeur. Overtuig me!

Overige eisen
Ik zou graag een verlicht toetsenbord willen hebben. Verder is degelijkheid ook wel handig.
HD-beeldscherm (1600*900 of hoger)

Gevonden laptops
Lenovo Ideapad Y500
  • I5
  • GT650M
  • Back-lit tobo
  • Looks :9~
Dell Inspiron 15R SE
  • I5
  • HD7730M
  • Goedkoop
Sony Vaio S13
  • I5
  • GT640M LE
  • Ziet er erg degelijk uit
  • Back-lit tobo
Dus welke adviezen kunnen jullie mij geven??

Thomas

[ Voor 0% gewijzigd door thomas479 op 15-02-2013 16:13 . Reden: Backlit tobo vergeten S13, opmaak ]

• jorrit91
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-05-2024
How about this:
Asus N56VZ-S4215H

Full HD Mat paneel,
prima grafische kaart,
verlicht toetsenbord,
krachtige processor

850 euri

Looks!

• thomas479
Thanks Jorrit!
Waarom heb ik die nog niet eerder gezien?

Is idd erg instressant zeker door het matte scherm!

Ik heb wel een vraag, hoe zit het met de koeling?
Ik lees op het internet dat ie redelijk snel warm wordt...

Thomas

• jorrit91
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-05-2024
Nou, ik heb 'm zelf niet, dus ik kan er niet over oordelen, ik heb z'n voorganger, de N55, met GT555M 2GB GDDR3 en i7 Quad-Core, en ben er niets meer dan tevreden over, maar veel meer dan af en toe Fifa doe ik dan ook niet, qua gamen. Misschien dat je hier even zou kunnen kijken of veel mensen daar over klagen, en eventueel een oplossing hebben:

Het grote Asus N-series Notebook ervaringen-topic

• thomas479
Bedankt Jorrit!

Ik ga daar eens rond vragen!

Thomas

ps. Andere suggesties welkom :P

Verwijderd

Alle 15.6" notebooks met een 1080p scherm hebben een mat scherm, behalve de Y500. Zo ongeveer.

Overigens snap ik niet waarom je de S13 in je lijst opneemt. Dat lijkt mij een miskoop voor een ICT studie vanwege de lage resolutie.

• joeri369
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-11 21:46
De s13 is bij Sony weer leverbaar met een 1600x900 scherm. ;)

• thomas479
Okay, thanks voor de info.
De S13 is tegenwoordig weer leverbaar met 1600x900.
Maar ik kom net bij de Media Markt vandaan en 13" is me toch te klein.
De Y500 is wel redelijk, maar heeft idd een glanzend scherm :-(

De Asus sprong er wel tussen uit, helaas was hij daar niet te testen op gewicht.
Ik ga weer eens verder verglijken. Ik sta open voor suggesties op vooral 14" gebied.
Daar heb ik namelijk zelf nog niet iets interresants gevonden :)

Verwijderd

Dat maakt hem al beter ja.

Helaas heb je weinig keus. Het is of de S13, of de S15 of iets van 2.7-2.9kg. Andere fabrikanten bieden niets aan met een acceptabel scherm met lager gewicht dan rond de 3kg.

• thomas479
Ik wou alsnog even melden dat ik voor de Sony S15 ben gegaan!
Allemaal nog bedankt voor het advies! ;)

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Heej Thomas,

ik ben zelf ook op zoek naar een nieuwe laptop en twijfel nu tussen de Asus die hier genoemd is en de Sony S15. Wat heeft jou doen overtuigen om de Sony te pakken? En kun je even voor mij 100% bevestigen dat de Orange-gate issue verholpen is :)?

• thomas479
Ik heb voor de Sony gekozen vanwege het gewicht. Die is maar 2 kg, de Asus is 2,6kg. Verder heeft een aanbieding van de Saturn ook erg geholpen :). Ik heb hem nog niet binnen, dus ik kan het Orange-gate probleem nog niet testen :)

Zodra ik hem heb, zal ik je het laten weten! 8)

[ Voor 10% gewijzigd door thomas479 op 03-03-2013 15:17 ]

• thomas479
@Lucash Ik heb de S15 mogen ontvangen :) Mooi apparaat zonder orange gate. Rood is rood!
Pagina: 1