Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Outlook 2013] Naam ontvanger verwerken in disclaimer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,,,

Ik heb een paar vraagjes over Outlook 2013.

Ik heb 2 mail account op mijn outlook(één prive één zakelijk) maar als ik bijvoorbeeld zakelijk een mail schrijf en wil een ontvanger in typen dan staan de mail adressen van mijn prive mail er ook in.
Hoe kan ik dit oplossen?

En nog een vraagje.
Onder mijn zakelijke mail moet een disclaim komen wat we nu klaar hebben maar dan staat er een stuk tekst: "is intended only for (Ontvanger)".
Waar ontvanger staat moet dus het e-mail adres komen te staan waar wij hem heen willen sturen.
Maar, ik heb echt geen flauw idee hoe ik er voor moet zorgen dat daar het e-mail adres komt te staan.
Wie zou mij dit uit willen leggen?

Alvast bedankt,
Jeffrey

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-11 12:37

BioHazard

*\o/*

Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 15:38:
Hey,,,

Ik heb een paar vraagjes over Outlook 2013.

Ik heb 2 mail account op mijn outlook(één prive één zakelijk) maar als ik bijvoorbeeld zakelijk een mail schrijf en wil een ontvanger in typen dan staan de mail adressen van mijn prive mail er ook in.
Hoe kan ik dit oplossen?

En nog een vraagje.
Onder mijn zakelijke mail moet een disclaim komen wat we nu klaar hebben maar dan staat er een stuk tekst: "is intended only for (Ontvanger)".
Waar ontvanger staat moet dus het e-mail adres komen te staan waar wij hem heen willen sturen.
Maar, ik heb echt geen flauw idee hoe ik er voor moet zorgen dat daar het e-mail adres komt te staan.
Wie zou mij dit uit willen leggen?

Alvast bedankt,
Jeffrey
Als men hier 2 mailboxen volledig los wil gebruiken maak ik meestal losse email profielen aan voor elke mailbox.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je snelle antwoord:D
Hoe doe ik dat?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Waar loop je vast als je het probeert / het opzoekt? :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap niet hoe je dat moet doen.
Waar kan ik dat veranderen?

[edit]
Hoe kan ik dat doen met het onderschrift?
Kan iemand me daar eerst mee helpen dat is iets belangerijker ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2013 19:43 ]

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Ik heb zo even geen oplossing voor je probleem, maar het punt van F_J_K is dat er op GoT een beetje eigen inzet verwacht wordt. Je krijgt een tip van BioHazard met een mogelijke oplossing. Je kan dan best even googlen en proberen uit te zoeken hoe je zijn tip in de praktijk kunt gebruiken. Wellicht dat de tip van BioHazard ook je probleem met de ondertekening regelt?

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gegoogled en kan het niet vinden.
Zelf ook al gekeken bij instellingen etc, maar het lukt me niet om de oplossing te vinden.
Vandaar dat ik het ook op tweakers zet.

Vorige keer vergeten te vertellen: Bedankt heren!:D

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-11 18:44

hostler

Yeahhh dude!

Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 22:03:
Ik heb gegoogled en kan het niet vinden.
Zelf ook al gekeken bij instellingen etc, maar het lukt me niet om de oplossing te vinden.
Vandaar dat ik het ook op tweakers zet.

Vorige keer vergeten te vertellen: Bedankt heren!:D
Ik denk niet dat outlook 2013 erg verschild met 2010/2007.
E-mailprofielen maken en configureren in Outlook

Verwijderd

Topicstarter
Hartstikke bedankt voor het antwoord.
Ik dacht toen ik uw plaatje zag dat ik iets verkeerd had gedaan :P

Dit is nu opgelost!
Weet iemand anders hoe ik dat andere voor elkaar krijg?

Alvast bedankt,
Jeffrey

• Rupie
Dat andere punt is de ondertekening die je nog moet regelen voor 1 van de 2 profielen? Is de ondertekening niet toevallig op profiel niveau geregeld standaard? Heb het zelf nooit bij de hand gehad maar de simpelste workaround lijkt mij om de onderrtekening er dan standaard onder te zetten en weg te gooien als hij overbodig is. Niet ideaal maar je moet wat tot je een echte oplossing hebt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ja het is alleen voor 1 profiel me werk mail.

Daar staat een disclaim onder maar dan staat er van: bent u niet (de ontvanger) dan worden er hier geen rechten aan gebonden.
Waar ontvanger staat moet dan dus het e-mail adres komen te staan van de personen naar wie ik een mail wil sturen.

Bedankt, Jeffrey

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Wat geeft de beheerder van je werk aan?
Want als ze zo'n disclaimer willen, dan zullen ze toch ook wel bedacht hebben hoe je dat voor elkaar kunt krijgen?

(heb je overigens wel toestemming om je werk en privé mail te combineren?)

Abort, Retry, Quake ???

• Rupie
Ah, het dynamische stukje van de disclaimer had ik nog even gemist. Volgens mij is daar geen standaard functionaliteit voor dus ik denk dat je opzoek moet naar een tooltje die een dynamische signature kan maken.

Verwijderd

Topicstarter
Kijk nu komt het grappige dus.
Ik ben de beheerder van ons werk hahaha :P

Volgens mijn collega's kan dat en hebben ze dat eerder gezien van andere bedrijven.
Daarom willen ze dat zo hebben.

Maar ik heb echt geen flauw idee waar ik op moet googlen of hoe ik dat voor elkaar krijg.

Toestemming heb ik niet nodig neem ik aan?
Ik heb gewoon outlook geïnstalleerd waar voor ik toestemming heb van de baas.
Daar me werk en prive mail opgezet (laptop mag ik ook prive gebruiken) dus lijkt me geen probleem.

Alvast bedankt,
Jeffrey

[EDIT]
Binnen het bedrijf ben ik de gene die het meeste weet van computers dus ben ik min of meer de ict'er binnen het bedrijf.
Heb geen opleiding ofzo gehad over ict alles wat ik weet komt van het internet haha.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2013 15:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb dit gevonden: http://www.howto-outlook.com/howto/corporatesignatures.htm .
Alleen ik heb het geprobeerd met %%FirstName%% en andere dan, maar het was geen succen.
Als ik de mail verstuur staat er gewoon onder aan %%FirstName%%.

• aZuL2001
Lees dan eens goed.
Dat is voor de ondertekening.
Niet voor het grapje met de geadresseerde.

Maar wat voegt het toe? Waarom kan er geen "geadresseerde(n)" staan?
Ben je nu geen serverside features aan het willen aan de cliëntkant?
Werken julllie wel met een exchange omgeving? Of zijn we lekker aan het poppen?

* aZuL2001 ziet het nut van die disclaimer niet zo.

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
Volgens de juridische kant is dit het beste. Als er wat verkeerds neer gezet word of er is iets verkeerds gegaan bij ons dan kunnen hun ons niet aanklagen/ruzie proberen te maken.
Bijna elk bedrijf heeft dit dus ik denk wel dat het nut heeft.
Dus volgens de juridische kant kunnen wij dan niks verkeerd doen:D

Er kan geen geadresseerden staan want, anders kunnen ze niet zeker weten of het wel naar hem is gestuurd of dat hij het verkeerd binnen is gekomen door een fout aan hun kant.

Ik snap de 3de vraag niet helemaal met de serverside?

Hoe bedoel je met een exchange omgeving?
Onze mail en site word via strato gedaan.
In strato heb ik maar een paar opties, catch all, sub mail etc, maar niks wat hier mee te maken heeft.

Wat is poppen als ik vragen mag?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2013 01:54 ]

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Ik wou dat de wereld zo in elkaar zat dat een simpele disclaimer je vrijwaard van elk juridisch gezeik. Ik liet dan een disclaimer op mijn voorhoofd tatoeeren.

Anyway: het valt best te scripten, en dan zuig je jezelf meteen het moeras is. Wat doe je met adressen in CC, BCC? verzonden aan vier, vijf, tien mailadressen? Allemaal nog eens in de disclaimer vermelden? Ik zie je het zelf niet scripten noch onderhouden.

Probeer wat van de genoemde tooljes en zie er anders van af. Het noemen voegt namelijk niets toe: de geadresseerden staan al bovenin de mail vernoemd.

Tot slot pas ik de titel voor je aan. Alleen 'outlook 2013' zegt niet zoveel.

[ Voor 6% gewijzigd door Lustucru op 17-02-2013 12:30 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• aZuL2001
Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2013 @ 01:33:
Volgens de juridische kant is dit het beste. Als er wat verkeerds neer gezet word of er is iets verkeerds gegaan bij ons dan kunnen hun ons niet aanklagen/ruzie proberen te maken.
Bijna elk bedrijf heeft dit dus ik denk wel dat het nut heeft.
Beetje kromme redenering. Als ze het allemaal doen zal het wel goed zijn.
Als we allemaal 150 km/h op de A2 gaan rijden krijgen we een hoop bekeuringen.
Er kan geen geadresseerden staan want, anders kunnen ze niet zeker weten of het wel naar hem is gestuurd of dat hij het verkeerd binnen is gekomen door een fout aan hun kant.
Alsof iemand in een situatie waarin het nodig zou zijn, alleen de body tekst (met disclaimer) zou accepteren om iets aan te tonen.
Afzender, geadresseerden, onderwerp, timestamp, en nog liever de complete mailheaders (zodat je de servers kan checken) horen er dan gewoon bij.

Jij gaat ook je auto niet verkopen omdat iemand zegt dat hij gehoord had dat je dat moest doen.
Dan wil je ook weten wie dat waarom en wanneer gezegd heeft, om de kwestie in de juiste context te plaatsen.
Ik snap de 3de vraag niet helemaal met de serverside?

Hoe bedoel je met een exchange omgeving?
Onze mail en site word via strato gedaan.
In strato heb ik maar een paar opties, catch all, sub mail etc, maar niks wat hier mee te maken heeft.

Wat is poppen als ik vragen mag?
Je bent met een basis mail voorziening aan het spelen.
Zoek maar eens op POP, IMAP & MAPI.
Wil je zaken netjes aan de serverkant geregeld hebben, zoals een company wide disclaimer, dan regel je dat centraal, op de server.
Net als je archivering om aan de bewaarplicht te kunnen voldoen. Dat zijn zaken die je wil afdwingen, en dus niet aan een gebruiker overlaat.

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
Allebei bedankt voor de antwoorden.
Ik ben zelf ook niet van de juridische kant maar veel bedrijven hebben het dus het zal wel nut hebben.
En het moet van de baas haha:P

Als bijvoorbeeld iemand anders die mail leest terwijl hij/zei dat niet mag lezen dan staat er gewoon dat hun geen rechten er aan mogen binden en dat ze het eigenlijk helemaal niet mogen lezen.

Waar moet ik op zoeken als ik die tools wil vinden?

En in strato heb ik mogelijkheid met de mail smtp imap en pop3.
Volgens mij heb ik zelf niet veel meer keuze.
Ik heb nog wel de keuze voor een pro account binnen Strato zelf weet ik niet echt wat hier het nut van is, vooral omdat ik in de mail/server niet veel verstand van heb.

Alvast bedankt,
Jeffrey

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ik heb het voor elkaar gekregen dat ik een Exchange server heb voor de mail.
Nu kan ik in mij strato mail dus ook een handtekening invoegen.

Alleen als ik dan bijvoorbeeld zoals ik er in de link staat %%Email%% zet dan staat dat er als nog als ik hem verzend en terug lees.

• Rupie
Je hebt daadwerkelijk toegang tot de exchange server? Welke versie van exchange? Je hebt een transport rule gemaakt? Hoe ziet die rule er uit? Wat heb je ingesteld?

Dus eigenlijk nogmaals de vraag: wat heb je zelf al geprobeerd?

[ Voor 3% gewijzigd door Rupie op 18-02-2013 10:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan mijn e-mail upgraden naar exchange server.
Dan heb ik meer mogelijkheden dus mail via exchange verbinden, sychroniseren met telefoon etc,
Ik kan geen rules in typen of zoiets.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-11 16:26

ralpje

Deugpopje

Ik zou niet teveel zelf gaan prutsen maar iemand inhuren die wél weet hoe het werkt. Dat is in the end goedkoper.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• aZuL2001
Ben het wel met ralpje eens.
Je stelt de nodige vragen, geeft weinig feedback over wat je zelf al gevonden hebt en bent met iets aan het stoeien wat waarschijnlijk redelijk bedrijfskritisch is.

Had je ook gelezen wat Lustrucu geschreven had (moeras)?

Abort, Retry, Quake ???

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-11 16:47

Wish

ingwell

No drama

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap jullie wel maar bekijk het ook van mijn kant, de baas wil er niks voor uitgeven maar wel dat hebben.
Zelf kan ik er weinig van zeggen dus ik probeer dit zoals hij het wil voor elkaar te krijgen.

Zelf kan ik niet veel vinden want, ik snap het niet, en ik kan niks vinden waarvan ik denk dat kan helpen om het voor elkaar te krijgen.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-11 16:26

ralpje

Deugpopje

Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2013 @ 15:59:
Ik snap jullie wel maar bekijk het ook van mijn kant, de baas wil er niks voor uitgeven maar wel dat hebben.
Dat kan niet :)
Zelf kan ik er weinig van zeggen dus ik probeer dit zoals hij het wil voor elkaar te krijgen.
Zelf kan ik niet veel vinden want, ik snap het niet, en ik kan niks vinden waarvan ik denk dat kan helpen om het voor elkaar te krijgen.
Geef dat dan aan aan je baas. Ik denk dat hij het minder erg vindt als jij aangeeft 'kan ik niet' dan wanneer jij x-aantal uur kwijt bent en het vervolgens nog niet werkt. :)

Zoals gezegd: dit is een server-side instelling. Als je exchange on-premise draait kun je dit prima met een transport rule doen. Of je hoster (die blijkbaar hosted exchange aanbiedt?) dit ook kan, weet ik niet. Dat zul je aan je hoster moeten vragen. ;)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• aZuL2001
"if you pay peanuts, you get monkeys"

Gokje, je baas wil ook graag een vette <insert patserige leasebak> rijden, maar geen bijtelling of andere ongemakken?

Vraag langs je neus weg hoe het zit met de bewaarplicht en jullie e-mail, en vertel hoeveel tijd je er al mee bezig bent geweest à jouw uurtarief. Tel daar ook onze tijd bij op.

Het is al een dure oplossing aan het worden zo. Waar kunnen we de factuur heen sturen?

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
Oke dan zal ik dat aan hem zeggen.

Ik moest er gewoon tijd instoppen van hem dus dat heb ik nu gedaan.
Blijkbaar kan het niet zoals ik/de baas het wil dus gaat het over.

Wie wil nu niet een dikke leasebak rijden zonder bijbetalen etc :P

Toch bedankt voor de antwoorden jongens.
Jeffrey
Pagina: 1