Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Backlit Asus laptop blijft aan na aansluiten extern scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik Windows 8 op mijn Asus U31SD laptop heb gezet, blijft de backlit aan staan als ik de laptop via HDMI aansluit op een extern scherm. Dit gebeurt zowel als ik hem aansluit op mijn IIyama monitor als op mijn Samsung televisie.

Er is wel een truukje om het uit te krijgen, namelijk even heen en weer switchen tussen de displays. Dat kan via het nVidia control panel of met de FN toets + toets met het beeldscherm een paar keer in te drukken. Dus na aankoppelen extern scherm toch even beeld op het laptopscherm zetten en dan weer terug. Dan is het scherm op de laptop wel echt uit.

Dit is toch best irritant, elke keer dit te moeten doen. Met Windows 7 was het wel gewoon meteen goed uit. Ik heb een schone installatie gedaan van Windows 8 en de laatste nVidia drivers en de laatste Intel drivers erop staan. Er zijn geen Windows 8 drivers voor mijn laptop maar alles is toch al goed als ik kijk via de device manager.

Zou er nog wat aan te doen zijn of kan ik niet meer dan hopen dat het misschien vanzelf een keer goedkomt na een driverupdate?

• thibai
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-11 21:50
Heb je de laatste drivers geïnstalleerd van de asus support pagina of ben je naar de website van nvidia en intel gegaan?
Op de website van de fabrikant zelf staan meestal de allerlaatste updates en als deze je dit probleem blijven geven is er volgens mij helaas geen oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Direct van nVidia en Intel. Op Asus staan alleen de oude Windows 7 drivers. Maar dan ligt het denk ik gewoon aan Windows 8. Want toen ik Windows 7 een keer vers installeerde heb ik ook alleen maar de drivers direct van de fabrikant gebruikt en toen was het wel goed.