Toon posts:

GTX 480 overheating, videokaart of moederbord??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
GTX 480 overheating, videokaart of moederbord??

Hallo,

Sinds een tijdje valt mijn PC uit omdat mijn videokaart 'te warm' word.
Echter overclock ik niks en als ik fysiek voel, voel ik ook geen warme lucht in mn kast, maar gewoon koele/lauwe lucht. Echter met stressen word hij volgens de allerlei programma's en mijn bios warmer dan 100 graden want op een gegeven moment valt hij ook echt gewoon uit. (en met gamen ook) Als ik gewoon internet en MSN/Office kan ik er heel de dag mee werken zonder dat hij uit valt.

ook als hij net is uitgevallen en ik reboot mijn PC, dan hoor ik 1x long en 3x short beep wat volgens Asus een videoprobleem is. (ik moet hem dan ook helemaal uitzetten)

Echter wat ik na wat diagnostics heb gezien is dat mijn CPU idle 50 graden is, terwijl ik niks overclock en er zelfs een scythe mugen II op.

Het meest vreemde van mijn moederbord is nog wel dat hij in de BIOS maar 2048 MB ram aangeeft van de 6GB????? Ook in Windows 8 (x64, geen x86) ik kan me niet herinderen dat hij dat deed.

Ik wil best een nieuwe videokaart halen, maar ik ben bang dat het dus ook een moederbord probleem is :/

Is er een manier om te testen of het moederbord of videokaart defect is, of dat mijn GTX480 een faulty temperature sensor heeft?

Ik moet er bij zeggen dat ik al 2 jaar goed met het systeem heb gewerkt, alleen dat mijn GTX480 met gamen halverwege op 100% fan speed draait lijkt het wel. Alsof een straaljager op stijgt, maar ik dacht dat dit altijd GTX480 eigen was :P

Specs:

Asus Rampage III GENE
intel I7 960
6GB Corsair DDR3
Asus GTX 480
OCZ Vertex 4
Windows 8 x64 (onder Windows 7 exact hetzelfde probleem)

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

maak je geheugen sloten eens schoon en stop het geheugen er weer in dan herkent hij het wel weer als 6gb zijnde.

Die 480 heb je gewoon pech mee?.. andere videokaart aanschaffen. Lijkt op een defect, of een stof zooitje.
haal die hele pc uit elkaar en maak alles 100% schoon, alleen de zon komt gratis voor je op, gewoon luiheid imo

[ Voor 53% gewijzigd door A87 op 15-02-2013 15:23 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-01 23:12

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Dat je videokaart er mee stopt bij 100+ graden is gelukkig normaal, maar dat ie zo warm word misschien niet. Wat heb je al gevonden als je zoekt op internet naar ''Asus GTX 480 overheating'' ?

Na twee jaar is het misschien eens tijd om je systeem te ontstoffen en nieuwe koelpasta op je cpu aan te brengen, dat kan zowiezo geen kwaad.

Over het RAM probleem, heb je al eens geprobeerd de modules uit te wisselen met elkaar ?

Verwijderd

Topicstarter
A87 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 15:21:
maak je geheugen sloten eens schoon en stop het geheugen er weer in dan herkent hij het wel weer als 6gb zijnde.

Die 480 heb je gewoon pech mee?.. andere videokaart aanschaffen. Lijkt op een defect, of een stof zooitje.
haal die hele pc uit elkaar en maak alles 100% schoon, alleen de zon komt gratis voor je op, gewoon luiheid imo
Wat is dat nu voor voor rare bewering zeg.. :')
A: Alsof het standaard is dat als je je geheugen eruit haalt en er opnieuw in doet dat het plotseling magisch weer werkt. Was dat maar zo..

B: Wat weet jij nu of hij wel/niet schoon is? en Nog luiheid durven te gebruiken? Ik heb alle fans allang nagekeken hoor, dat is het eerste wat je hoort te doen. Houd voortaan even je vooroordelen gewoon voor je

Verwijderd

Topicstarter
Hippocampus schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 15:21:
Dat je videokaart er mee stopt bij 100+ graden is gelukkig normaal, maar dat ie zo warm word misschien niet. Wat heb je al gevonden als je zoekt op internet naar ''Asus GTX 480 overheating'' ?

Na twee jaar is het misschien eens tijd om je systeem te ontstoffen en nieuwe koelpasta op je cpu aan te brengen, dat kan zowiezo geen kwaad.

Over het RAM probleem, heb je al eens geprobeerd de modules uit te wisselen met elkaar ?
Nee Ram nog niet uitgewisseld, vond het alleen een erg rare samenloop van omstandigheden.

bij Asus GTX 480 overheating kom ik de standaard soluties tegen die zoiets zijn als: 'clean je fans en reinstall'' en dat soort standaard dingen.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:19

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 17:23:
[...]

Wat is dat nu voor voor rare bewering zeg.. :')
A: Alsof het standaard is dat als je je geheugen eruit haalt en er opnieuw in doet dat het plotseling magisch weer werkt. Was dat maar zo..

B: Wat weet jij nu of hij wel/niet schoon is? en Nog luiheid durven te gebruiken? Ik heb alle fans allang nagekeken hoor, dat is het eerste wat je hoort te doen. Houd voortaan even je vooroordelen gewoon voor je
Trek je niet te veel aan van A87 doen wij ook niet.

Alles even opnieuw loshalen en uitblazen kan heel soms dit soort problemen oplossen. Het zou ook je bios kunnen zijn reset die eens. Verder van de kaart zijn ook de koelribben intern goed schoon ? als je die schoon gaat maken vergeet niet dat je eerst de fans even lost moet halen van je kaart of dat je ze tegenhoud en dat ze NIET bewegen door de lucht van perslucht of stofzuiger. Dit kan tot een defecte fan controller lijden.
Hoe warm is de kaart zelf (het koel blok zeg maar ter hoogte van de gpu.)

[ Voor 3% gewijzigd door Shunt op 15-02-2013 17:43 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08-2025
Shunt schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 17:42:
[...]

Trek je niet te veel aan van A87 doen wij ook niet.

Alles even opnieuw loshalen en uitblazen kan heel soms dit soort problemen oplossen. Het zou ook je bios kunnen zijn reset die eens. Verder van de kaart zijn ook de koelribben intern goed schoon ? als je die schoon gaat maken vergeet niet dat je eerst de fans even lost moet halen van je kaart of dat je ze tegenhoud en dat ze NIET bewegen door de lucht van perslucht of stofzuiger. Dit kan tot een defecte fan controller lijden.
Hoe warm is de kaart zelf (het koel blok zeg maar ter hoogte van de gpu.)
Een stofzuiger zou ik toch wel afraden gewoon busje lucht is beter.
Ook zou je er niet pasta tussen kunnen doen en of een aftermarket koeler gebruiken.
De gtx480's zijn nou eenmaal heethoofden maar dat hoeft geen probleem te zijn.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Zoals al gezegd werd, de hele 400 serie is gewoon een stel heethoofden, dat een GTX480 warm word verbaast me weinig. Wel zou ik even checken of de fan nog wel goed draait enzo.

Een aftermarket koeler kan ook nooit kwijt.

People as things, that’s where it starts.

Pagina: 1