geschikte receiver en speakers voor mediacenter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickd60
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-02-2021
Dag iedereen,

Aangezien ik in de nabije toekomst ga verhuizen, ben ik mij de laatste weken wat aan het verdiepen in het opzetten van een mediacenter . Het is de bedoeling in de woonkamer zowel videos, series, muziek, etc af te spelen op mijn tv (SAMSUNG UE46EH5300).

Momenteel heb ik dus de mac mini via een hdmi kabel aangesloten op mijn tv en bedien ik het mediacenter (plex) met apple remote. Omdat het tussenstuk van mini display naar hdmi geen geluid ondersteunt, wordt al het geluid nog wel via de mac mini afgespeeld.
Nu is het de bedoeling om een degelijke geluidsinstallatie aan te schaffen om daarmee al het geluid af te spelen. Vervolgens zou ik ook graag deze geluidsinstallatie gebruiken om draadloos muziek af te spelen met mijn iphone.

Welke speakers raden jullie aan en welke receiver gebruik ik hiervoor het best? Ik veronderstel dat ik een jack/tulp kabel nodig heb om het geluid van mn mac mini te versturen naar een ander apparaat? Is een airport express noodzakelijk om muziek af te spelen met de iphone?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-07 23:22
Budget?

Zou mooist zijn als je de optical out kunt gebruiken, (dek dat elke Apple die wel heeft?) dan krijg je het minste vervorming.

Dus of een reciever met een eigen DAC (als je budget niet zo hoog is) of actieve speakers met een eigen DAC (als je budget 1300 is :-)
Dan nebje geen versterker meer nodig, gewoon van de Apple hopla naar de speakers en high end geluid...

[ Voor 15% gewijzigd door Boefmans op 15-02-2013 19:56 ]

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:16

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Aud > cea

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickd60
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-02-2021
Naar budget hoeft niet echt gekeken te worden. Kan je eventueel een goedkoop en duur model als voorbeeld geven. Het belangrijkste is dat het prijs/kwaliteit echt de moeite is. Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07 11:20
Dit is wel heel erg summier hoor. Wat wil je precies? Beter geluid dan je TV of wil je ruzie met de buren? Waarom niet zoiets?
Begin anders eens hier:
http://tweakers.net/categ...s-en-receivers/producten/
te kijken naar een reciever. Populairste staan boven en zijn veelal een goede prijs kwaliteit verhouding.

Speakers vind ik echt te afhankelijk van wat je precies wil. Wil je een 5.1 setje? Of wil je 2 fatsoenlijke stereo speakers? Luister je veel naar klassiek of juist alleen R&B? Etc.. etc..

Als het je echt allemaal geen bal uitmaakt zie ik niet in waarom je er een topic over start dus je zal wel enigzins wat wensen hebben?

[ Voor 8% gewijzigd door Pkunk op 16-02-2013 13:57 ]

Hallo met Tim