SSD upgrade in Asus N56VZ-S4215H

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mausssie
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-04 15:04
Hoi Tweakers,

Ik ben van plan om in mijn laptop (Asus N56VZ-S4215H) de dvd drive eruit te halen en doormiddel van een caddy, een SSD toe te voegen. Nu vraag ik mij af of het nog uitmaakt of ik de SSD op de oorspronkelijke plek van de HDD plaats en dan mijn HDD op de plaats van de dvd drive of dat ik de SSD direct op de plaats van de dvd drive plaats. Zelf kan ik nergens vinden welke sata aansluitingen mijn laptop heeft, maar volgens mij zit er nog best wel een verschil tussen SATA3 en SATA2.

Ben trouwens van plan een SSD van 128gb aan te schaffen, dus mcoht je hier ook nog advies voor hebben :).

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je notebook beschikt over een SATA 6Gbps connector dan zou ik daar de SSD aanhangen, anders maakt het niet zo heel erg veel uit.

Dus zoek eens op welke SATApoorten je hebt in je systeem, dan weet je wat je waar kunt aansluiten. Maar ook als je je SSD aan een 3Gbpspoort hangt zal het aanzienlijk sneller zijn dan een HDD. De max throughput is dan weliswaar lager, je blijft lage accesstimes houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mausssie
Het gaat er dus om dat ik niet weet welke aansluiting 6Gbps is en welke 3Gbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Het gaat er dus om dat ik niet weet welke aansluiting 6Gbps is en welke 3Gbps.
Simpele oplossing hang er een schijf aan en kijk in de BIOS aan welke controller hij hangt, of kijk met een systeem info tool hiernaar? Het lijk logisch dat een DVD drive niet meer nodig heeft als Sata1 /2 en dus dat hij aan een tragere controller zit? Of als je geluk hebt is elke Sata poort in de 3e versie aanwezig?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 91626 op 15-02-2013 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
voor de DVD drive heb je slechts SATA150 nodig in theorie.. maar goed als de gebruikte chipset gewoon 2 of meer poorten heeft die op bv SATA300 lopen is de kans heel klein dat poort voor de DVD ineens anders zou zijn ;)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mausssie
Als ik jullie antwoorden goed begrijp, kan ik dus het best mijn ssd op de originele plek van mijn hdd plaatsen.
Pagina: 1