Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

USB toetsenbord en muis worden niet herkend

Pagina: 1
Acties:

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-10 23:01
Ik heb een computer van een klant meegenomen, een oud beestje met Windows XP. Meegenomen voor wat onderhoud, maar ik ondervind nogal wat problemen met toetsenborden en muizen op dat ding.

Toetsenbord en muis worden gewoon niet herkend en daarmee zit ik dus helemaal vast. De computer start netjes op en geeft zelfs een melding van nieuwe hardware gevonden, met een wizard. Ik kan alleen de wizard niet voltooien, want zowel de muis als toetsenbord werken niet.

Ik heb geen PS/2 toetsenborden en/of muizen, maar ik heb wel 4 USB muizen en 3 USB toetsenborden geprobeerd, zonder succes. Ik heb al rondgevraagd in de buurt naar mensen met een PS/2 toetsenbord en/of muis, maar ook zonder succes.

Is er nou écht geen manier om met een usb toetsenbord/muis te werken onder windows xp?

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-11 19:20

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Computer van een klant -> je bent zakelijk bezig en wordt geacht een en ander van computers te weten. Zijn al je PS/2 tobo / muizen dan overleden?

Zijn het wellicht USB 2 muizen en ondersteunt het mobo dat wel?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Boyd
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 14:51:
Computer van een klant -> je bent zakelijk bezig en wordt geacht een en ander van computers te weten. Zijn al je PS/2 tobo / muizen dan overleden?

Zijn het wellicht USB 2 muizen en ondersteunt het mobo dat wel?
Ja al m'n PS/2 toetsenborden/muizen zijn overleden. Zat bij de klant wel een USB toetsenbord aan. Computer herkent het ook wel, maar ik moet een wizard doorlopen die ik natuurlijk niet kan doorlopen zonder toetsenbord of muis.

Ik ben best bereid om even op marktplaats een PS/2 toetsenbordje te scoren, maar alleen als dat écht de enige optie is.. In jaren geen computer meer gehad die een PS/2 toetsenbord/muis nodig had.

-edit-
Toetsenbord werkt tijdens het opstarten wel, F8 drukken zorgt ervoor dat je in het menu komt om veilige modus te kiezen. Ik kan daar met de pijltjestoetsen door het menu, maar na het opstarten werkt het niet meer.

[ Voor 12% gewijzigd door Boyd op 15-02-2013 15:00 ]

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-11 10:41
Mijn oude computer had in de bios een optie om usb input devices aan en uit te zetten.
op ze minst de moeite om dit even te checken :)

• Boyd
Denniz0229 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 15:02:
Mijn oude computer had in de bios een optie om usb input devices aan en uit te zetten.
op ze minst de moeite om dit even te checken :)
Dankjewel, maar deze staat aan. Uitzetten veranderd ook niets verder.

-edit-
Opgelost nu. Via marktplaats een ps/2 muisje gehaald, daarmee kon ik op "volgende" drukken en toen werd het usb toetsenbord geinstalleerd.

[ Voor 18% gewijzigd door Boyd op 15-02-2013 18:20 ]