Opgelicht met rembours en fake TNT bezorger

Pagina: 1
Acties:
  • 1.763 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulefy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-05 20:23
He Tweakers,

Gisteren avond ben ik helaas opgelicht. Ik heb na wat over en weer gemail met een verkoper (via marktplaats) een HTC 8X gekocht voor 300. Deze zou meneer via Rembours opsturen. Na zijn gegevens ontvangen te hebben en wat met heb gesproken te hebben via de telefoon had ik wat meer vertrouwen. Gisteren avond toen ik weg was hebben mijn ouders opengedaan. Er stond een man aan de deur met achter hem een TNT busje. De man had een TNT pak aan met pet en het pakketje. Na het vragen van mijn vader om het pakketje eerst in te zien (wat niet mocht) heeft hij gezegd dat hij het pakketje niet meer wou. Na aandringen van de TNT bezorger toch aangenomen blijkt er een Pak drinken in te zitten.

Nu blijkt het dat de TNT bezorger niet van TNT was. Maar iets van een Ex werknemer met pak en een bus. Het pakketje staat nergens in het systeem niet bij PostNL of bij TNT. Is er nog iets te doen hieraan?

Dus er blijkt iemand rond te rijden pakketjes onder rembours aan te bieden met originele papieren pak en materiaal. En mensen KEI hard oplicht!!

Heb overigens TNT al ingelicht en Aangiften gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:43
offtopic:
ASP->SF + titelfix

Deze wijze van oplichten is overigens al jaren bekend.

Jammer dat je vader zijn twijfel niet voortzette in het weigeren van het pakket danwel het fotograferen van bezorger en auto.

[ Voor 87% gewijzigd door Rukapul op 15-02-2013 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sdreeg
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-12-2024
Bizar verhaal zeg. Ik kan me voorstellen dat je bedrijfskleding achterover kunt drukken, maar hoe is het mogelijk dat een ex-werknemer van TNT rondrijdt in een busje van dat bedrijf?

Afgezien van het doen van aangifte en hopen dat het kenteken van het busje ergens op een camera staat, kun je denk ik niet doen.

Wat voor soort gegevens heb je van de verkoper ontvangen, voordat je besloot met hem in zee te gaan? Wellicht zou je daar nog iets mee kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-05 15:55

ResuCigam

BOFH

Het is overigens normaal dat je een pakketje onder rembours niet eerst mag openen dus het geeft je nul,nul zekerheid in handel met particulieren. Niet meer doen dus :)

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulefy
Rukapul schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 13:57:
offtopic:
ASP->SF + titelfix

Deze wijze van oplichten is overigens al jaren bekend.

Jammer dat je vader zijn twijfel niet voortzette in het weigeren van het pakket danwel het fotograferen van bezorger en auto.
Hij zich ook flink voor zijn kop geslagen... Mja de TNT bezorger zij dat het geld 2 weken bij TNT blijft voor als er iets niet klopt. En dit is nog de waarheid ook.
Sdreeg schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 14:01:
Bizar verhaal zeg. Ik kan me voorstellen dat je bedrijfskleding achterover kunt drukken, maar hoe is het mogelijk dat een ex-werknemer van TNT rondrijdt in een busje van dat bedrijf?

Afgezien van het doen van aangifte en hopen dat het kenteken van het busje ergens op een camera staat, kun je denk ik niet doen.

Wat voor soort gegevens heb je van de verkoper ontvangen, voordat je besloot met hem in zee te gaan? Wellicht zou je daar nog iets mee kunnen.
Gegevens zijn nep. Ik heb hem wel een telefoontje gegevens op het huisnummer. Maar het huis staat blijkbaar te koop. Verder is alles nep prepaid telefoontje gebruikt voor verder contact.
ResuCigam schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 14:01:
Het is overigens normaal dat je een pakketje onder rembours niet eerst mag openen dus het geeft je nul,nul zekerheid in handel met particulieren. Niet meer doen dus :)
Ik handel wel vaker met particulieren. Maar vanaf nu alleen nog maar Tweakers en dan met mensen Face to Face!

Het ging trouwens over 300 euro maar hij doet dit meer. Na wat verder onderzoek heb ik meerder advertenties gezien waar hij dit doet

[ Voor 21% gewijzigd door bulefy op 15-02-2013 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:28
bulefy schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 13:54:
He Tweakers,

Gisteren avond ben ik helaas opgelicht. Ik heb na wat over en weer gemail met een verkoper (via marktplaats) een HTC 8X gekocht voor 300. Deze zou meneer via Rembours opsturen. Na zijn gegevens ontvangen te hebben en wat met heb gesproken te hebben via de telefoon had ik wat meer vertrouwen. Gisteren avond toen ik weg was hebben mijn ouders opengedaan. Er stond een man aan de deur met achter hem een TNT busje. De man had een TNT pak aan met pet en het pakketje. Na het vragen van mijn vader om het pakketje eerst in te zien (wat niet mocht) heeft hij gezegd dat hij het pakketje niet meer wou. Na aandringen van de TNT bezorger toch aangenomen blijkt er een Pak drinken in te zitten.

Nu blijkt het dat de TNT bezorger niet van TNT was. Maar iets van een Ex werknemer met pak en een bus. Het pakketje staat nergens in het systeem niet bij PostNL of bij TNT. Is er nog iets te doen hieraan?

Dus er blijkt iemand rond te rijden pakketjes onder rembours aan te bieden met originele papieren pak en materiaal. En mensen KEI hard oplicht!!

Heb overigens TNT al ingelicht en Aangiften gedaan.
Probeer de verkoper nog eens te traceren, en dan zeg je het weer via rembours te wil laten doen, wel even een ander adres gebruiken en laat een vriend ofzo het pakketje aannemen terwijl jij er bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:20

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Wow hoe kom je in vredesnaam aan een TNT busje.
Lijkt me dan ook een mogelijkheid dat er een TNT medewerker erbij klust naast het werk, probeer TNT is te bereiken met de vraag wie er die dag bij jou in de buurt bezorgde.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-05 11:51
Dit is nogal een verhaal, hoe weet je zo zeker dat het geen echte bezorger was?

Ik kan jou nu zo een pak melk opsturen voor 300 Euro onder rembours hoor, dat doet niets af aan de bezorgdienst.

Edit: waarom gaat iedereen er zomaar vanuit dat er sprake was van een nep-koerier??

[ Voor 18% gewijzigd door S0epkip op 15-02-2013 14:12 ]

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Twee opties:
• "Extra werk" doen terwijl je in werkelijkheid ook voor TNT werkt (heb je ook meteen de outfit geregeld.)
• Gewoon een wit busje gebruiken en stickeren.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sdreeg
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-12-2024
S0epkip schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 14:10:

Ik kan jou nu zo een pak melk opsturen voor 300 Euro onder rembours hoor, dat doet niets af aan de bezorgdienst.
Is minder waarschijnlijk dat het zo gaat, want dat betekent dat de TNT op de hoogte is van het bankrekeningnummer en de naam van de verkopende partij. Kun je een paar keer mee wegkomen misschien, maar als de politie een klein beetje onderzoek doet, komen ze al snel bij degene die het geld heeft ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
NotSoSteady schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 14:05:
[...]

Probeer de verkoper nog eens te traceren, en dan zeg je het weer via rembours te wil laten doen, wel even een ander adres gebruiken en laat een vriend ofzo het pakketje aannemen terwijl jij er bent.
Kijk of je met een bekende dit op kan zetten, niet iemand die makkelijk aan jou gekoppeld is via facebook oid.

Zorg voor verborgen camera's en zorg dat jij er ook bent om te 'dader' te identificeren, laat je vriend het pakketje uiteindelijk weigeren en speel al deze informatie door aan de politie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulefy
S0epkip schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 14:10:

Als dit het geval is kan ik de Verzender binnen een uur pakken. Zijn rekening nummer na tracken. TNT bellen enz enz. Ik heb TNT en PostNL aan de lijn gehad TNT doet sinds half 2012 geen Rembours verzendingen meer. Dus de bezorg brieven die de bezorger bij zich had waren ook oud maar wel echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-05 13:43
de meeste bezorgers van TNT zijn gewoon freelancers en krijgen per pakket betaald.
die rijden dus met hun eigen busje en zit gewoon een magneetsticker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulefy
Viper® schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 14:13:
[...]

Kijk of je met een bekende dit op kan zetten, niet iemand die makkelijk aan jou gekoppeld is via facebook oid.

Zorg voor verborgen camera's en zorg dat jij er ook bent om te 'dader' te identificeren, laat je vriend het pakketje uiteindelijk weigeren en speel al deze informatie door aan de politie ?
Als dit lukt ga ik geen foto's maken >:) Dan komt de verkoper / bezorger er niet zo makkelijk onderuit denk meer aan een goed pak slaag met 2-3 man. Dan naar de politie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99190

bulefy schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 14:16:
[...]

Als dit lukt ga ik geen foto's maken >:) Dan komt de verkoper / bezorger er niet zo makkelijk onderuit denk meer aan een goed pak slaag met 2-3 man. Dan naar de politie.
Ja lekker slim "Ja we hebben net met z'n drieen een gast in elkaar geslagen en willen nu aangifte doen van oplichting" denk even na..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulefy
Anoniem: 99190 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 14:17:
[...]

Ja lekker slim "Ja we hebben net met z'n drieen een gast in elkaar geslagen en willen nu aangifte doen van oplichting" denk even na..
Ik ga hierna geen aangifte meer doen. De politie doet aan dit soort zaken toch erg weinig. (politie aan de lijn gehad) "Ja meneer we gaan ons best doen we bundelen de aanklachten en geven deze door!!"
Dat word dus helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-05 07:05

Hokkie

Hello

Zelfde oplichter op een ander adres laten komen met een 'pakketje' en hem vervolgens sommeren het geld terug te betalen...

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-05 14:18
Vergeet overigens niet dat er een verschil is tussen TNT en PostNL. De TS zegt zelf door 'TNT' opgelicht te zijn, maar die doen inderdaad eigenlijk niets meer met particulieren zendingen sinds vorig jaar.

Wat wel kan, is dat het een PostNL medewerker was met oude kleding en bestickering. Deze zijn zeer zeldzaam, maar komen helaas nog wel voor. Bel dus PostNL ook nog eens op als je dat nog niet gedaan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:20

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Heb je een marktplaats naam of een advertentie link.
Hij kan namelijk makkelijk de telefoon zogenaamd aan meerdere personen verkocht hebben.
Geef deze ook aan bij hun, dan heb je ook nog kans dan zij zijn IP adres kunnen verkrijgen. (Marktplaats wil heel graag af van dit soort praktijken)

[ Voor 34% gewijzigd door Rubman op 15-02-2013 14:27 ]

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:43
bulefy schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 14:16:
denk meer aan een goed pak slaag met 2-3 man
Perfecte manier om je topic om zeep te helpen d:)b
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.