SSID onvindbaar onder Windows 8

Pagina: 1
Acties:

• 3rNsT
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-12 09:18
Goededag medetweakers,

Ik heb sinds een aantal dagen een klein probleem.

Sinds enkele weken heb ik om mijn PC windows 8 draaien en dat bevalt tot nu toe prima. Ben een week weggeweest en sinds ik weer thuis ben heb ik geen internet verbinding meer.
Dit werkte voordat ik een week weg was prima.

Wat is het probleem, ik kan op een of andere manier niet meer een verbinding maken met de router hier in het huis. Alle andere routers die hier in de buurt zijn worden gevonden maar de gene die hier in huis staat niet.

Mijn laptop vind de router wel en kan ook gewoon verbinding maken, dit zelfde geld voor mijn Ipad en telefoon.
Even een kleine opsomming wat ik allemaal weet.

- Ik kan met mijn laptop/Ipad etc gewoon verbinding maken met de router en heb dus gewoon inet.
- Mijn pc vind alle netwerken/routers in de buurt maar de router waar hij een week geleden nog verbinding mee had niet.
- Als ik mijn telefoon als hotspot gebruik wordt deze wel gevonden door mijn PC en kan ik inet krijgen.
- Als ik de router handmatig toevoeg dan wordt mij verteld dat deze al bestaat en wordt er verder geen actie ondernomen.
- Drivers zijn geupdated maar nog steeds het probleem.
- Ik heb via command prompt al wifi profielen verwijderd etc maar dit heeft ook niet geholpen.

Iemand een idee wat hier aan de hand is?

Alvast bedankt, als er nog informatie mist of iets dergelijks, dan hoor ik het graag

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Kleine titelwijziging.. Je SSID wordt niet gevonden..

Vreemd dat hij wel andere SSID's uit de buurt ziet. Controleer even of je een up-2-date driver hebt geïnstalleerd binnen Windows voor je Wireless adapter.

Verwijderd

3rNsT schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 13:39:

Wat is het probleem, ik kan op een of andere manier niet meer een verbinding maken met de router hier in het huis. Alle andere routers die hier in de buurt zijn worden gevonden maar de gene die hier in huis staat niet.
Je vind de routers uit de buurt niet maar de SSID's die ze uitzenden. ;)

Anyway, heb je de eigen (desbetreffende) router al eens een (harde) reset gegeven?

Gooi de wlan kaart eens helemaal weg uit apparaatbeheer en reboot de pc zodat de kaart opnieuw geïnstalleerd wordt

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-11 17:14
Ik zou, voordat je verder gaat met troubleshooten eerst even je oude netwerk profiel weggooien:

netsh wlan show profiles (om je profielnaam duidelijk te maken, deze kopieren!!)
netsh wlan delete profilename="PLAKKEN"

Daarna zou ik handmatig proberen het netwerk in te stellen. (Connect to network manually)

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-11 19:52
Ik weet dat het mogelijk is in Win8 om netwerken te verwijderen, en dus negeert hij ze. Ik zou met systeemherstel even terug naar een periode waarin je zeker weet dat hij wel werkt. Had hier thuis hetzelfde gezeur.

Verwijderd

Dr Pro schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 16:43:
Ik zou, voordat je verder gaat met troubleshooten eerst even je oude netwerk profiel weggooien:

netsh wlan show profiles (om je profielnaam duidelijk te maken, deze kopieren!!)
netsh wlan delete profilename="PLAKKEN"

Daarna zou ik handmatig proberen het netwerk in te stellen. (Connect to network manually)

- Ik heb via command prompt al wifi profielen verwijderd etc maar dit heeft ook niet geholpen.
;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zou het niet stiekem kunnen zijn dat je je netwerk op 5GHz ingesteld hebt, maar je Windows 8 bak kan alleen 2.4GHz aan? Zou exact deze symptomen kunnen verooorzaken...

Oslik blyat! Oslik!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 21:00

Sick Nick

Drop the top!

Als z'n telefoon hem wel kan vinden zal het denk ik geen 5ghz netwerk zijn, er zijn niet zoveel telefoons die 5ghz doen (ze zijn er wel natuurlijk dus kan een mogelijkheid zijn).
Kan ook zijn dat je kanaal te hoog staat en dat je wlan kaart daar niet mee overweg kan. Heb zoiets wel eens gezien met een router die op kanaal 13 stond op de 2.4 ghz band, alles kon prima verbinden behalve 1 specifieke telefoon met NL software. Dezelfde telefoon met de duitse firmware deed het er wel prima op dus de hardware kan het aan maar de NL software werkte maximaal tot kanaal 11. Simpel te testen, even op kanaal 11 of lager zetten en kijken of hij wil verbinden.

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-12 01:54
Volgens mij doet de Samsung galaxy S2 al 5ghz, dus zo onwaarschijnlijk is dat denk ik niet.

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-12 13:17
Ipad doet 5 GHz, nieuwere laptops en zeker de Galaxy S2 (heb deze zelf). Gebruik anders InSSIDer om te zien op welke frequenties (2.4 en 5 GHz) eea actief is.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sick Nick schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 19:46:
Als z'n telefoon hem wel kan vinden zal het denk ik geen 5ghz netwerk zijn, er zijn niet zoveel telefoons die 5ghz doen (ze zijn er wel natuurlijk dus kan een mogelijkheid zijn).
Kan ook zijn dat je kanaal te hoog staat en dat je wlan kaart daar niet mee overweg kan. Heb zoiets wel eens gezien met een router die op kanaal 13 stond op de 2.4 ghz band, alles kon prima verbinden behalve 1 specifieke telefoon met NL software. Dezelfde telefoon met de duitse firmware deed het er wel prima op dus de hardware kan het aan maar de NL software werkte maximaal tot kanaal 11. Simpel te testen, even op kanaal 11 of lager zetten en kijken of hij wil verbinden.
Zoals aangegeven zijn zat telefoons en tablets die 5GHz aankunnen. Ik zit dit zelfs op m'n werk iPad 1 te tikken via 5GHz WLAN ;)

Omgekeerd kan m'n splinternieuwe Dell werklaptop het niet aan, NIC is 2.4GHz only. Kortom, ondanks nieuw spul heb ik exact config waarbij ik probleem van TS zou hebben :o

Oslik blyat! Oslik!

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03:44

MiliaanR

Just for fans.

Staat je SSID Broadcasting wel aan?
Dit kan je even bekijken in je instellingen van je router.

• 3rNsT
Allen alvast bedankt voor de tips, ik zal kijken of ik vandaag even bij de router kan komen (staat op kamer van huisgenoot :| )

Ik heb via google ook al wat gevonden over die kanalen dus ga er nog even verder mee proberen.

Maar volgende vraag, als ik het kanaal lager zet, kan het dan zo zijn dat mijn laptop ed dan het SSID niet meer kunnen vinden?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat verhaal van kanalen is sowieso fout. Overal in EU moet je 13 kanalen in 2.4GHz kunnen gebruiken. Alleen als iets als US of Japan ingesteld is gaat het fout met kanalen 12 of 13.

Maar doe es gewoon eea uitzoeken voordat je je met hypothetische kwesties bezig gaat houden. Op welk kanaal zendt dat ding nu? - om maar eens een vraag te noemen. Ook specs van je laptop mbt 5GHz band zijn relevant (tip: "bgn" is meestal 2.4GHz only, "agn" is 2.4 en 5GHz)

Oslik blyat! Oslik!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 21:00

Sick Nick

Drop the top!

Mja, kan je wel zeggen dat het verhaal fout is maar het was toch echt zo. De router stond op kanaal 13, mijn telefoon kon er prima mee verbinden maar de nieuwe telefoon (exact hetzelfde model, vers uit de doos van T-Mobile) kon hem niet vinden. Lijkt me sterk dat T-Mobile NL toestellen met US/JP firmware verstuurt. Na het kanaal op 11 te zetten vond ie m wel.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Lijkt me juist overduidelijk dat T-Mobile NL exact dat gedaan heeft. Heb trouwens omgekeerde ook meegemaakt, een Thomson modem/router die op kanaal 14 (alleen in Japan toegestaan) gezet kon worden, waarna geen apparaten ermee konden verbinden.

Maar hoe het ook zit, als je een apparaat hebt met dat soort ongein moet je het niet "oplossen" door een perfect toegestane kanaal op iets anders instellen, maar door het apparaat in het gareel te krijgen, evt door driver update, desnoods door het als defect in te leveren en te laten vervangen door een apparaat die wel de 13 in NL toegestande kanalen aankan. Als het 12 en 13 mist voldoet het gewoon niet aan spec, punt.

Oslik blyat! Oslik!

• 3rNsT
Ik heb hier gewoon niet veel verstand van dus excuses voor wellicht wat 'domme' vragen.

In ieder geval, ik heb via inSSIDer gezien dat hij via kanaal 13 uitzend en dit zou dan wellicht de reden zijn dat mijn PC het SSID niet kan vinden.

Nu heb ik van mijn WLAN kaart een cd gevonden met daar op software van Railink zelf om de kaart te configuren.
Nu stond deze bij region code op CH1-11, ik heb deze veranderd naar CH1-13 maar dit heeft geen invloed gehad.

Neem aan dat er niks anders mogelijk is om de router op kanaal 11 te zetten? (en wat voor invloed gaat dit hebben voor de overige apparatuur?)

Edit: Ik heb ook nog een oude USB wifi adapter gevonden en deze even uitgetest, deze vind het SSID wel en kan dus ook verbinding maken met het netwerk (het is alleen verschrikkelijk traag nu)

Dus kan dus concluderen dat het aan de WLAN kaart zelf ligt?

[ Voor 17% gewijzigd door 3rNsT op 16-02-2013 15:32 ]

Verwijderd

Sinds enkele weken heb ik om mijn PC windows 8 draaien en dat bevalt tot nu toe prima. Ben een week weggeweest en sinds ik weer thuis ben heb ik geen internet verbinding meer.
Dit werkte voordat ik een week weg was prima.
Gezien bovenstaande heeft iemand dus "iets" veranderd aan de router/SSID/kanaal/wlan instellingen toen je weg was.
Wellicht enkel om je te fucken, maar ik zou wel even er achter aan gaan en het "geintje" recht (laten) zetten.

Neem aan dat iedereen in dat huis mee betaald aan de verbinding...

• 3rNsT
Dat zou kunnen, maar het is nu in ieder geval opgelost, kanaal veranderd naar 11 en alles doet het weer naar behoren

Bedankt voor de hulp allemaal

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

3rNsT schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 14:54:
[...]

Dus kan dus concluderen dat het aan de WLAN kaart zelf ligt?
Ja, of beter gezegd de drivers ervan. Je hebt US drivers, of iig drivers met US instellingen geinstalleerd staan ipv goede EU drivers.

Er zijn trouwens meer verschillen tussen EU en US, mogelijk zend je nu uit met meer vermogen dan in EU is toegestaan. Hoewel handhaving bijna nul is riskeer je een boete als Agentschap Telecom aan komt kloppen.
3rNsT schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 19:37:
Dat zou kunnen, maar het is nu in ieder geval opgelost, kanaal veranderd naar 11 en alles doet het weer naar behoren

Bedankt voor de hulp allemaal
Je hebt het niet opgelost, je hebt het probleem vermeden. Dat is alsof je auto problemen heeft met 5e versnelling en je dan maar in z'n 4 op de snelweg gaat rijden ipv de versnellingsbak laten nakijken :X

Doe eens gewoon fatsoenlijke drivers voor je NIC vinden (of kijken in de instellingen voor "regulation district" oid), dan kun je alle hier toegestane kanalen kiezen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1