Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 11:26
Een beetje een moeilijke, maar ik denk dat het hier het beste past.
Ik zou het DC to DC bord van een Antec ISK 300-65 willen pimpen zodat dit een 120W kan leveren.
Afbeeldingslocatie: http://i34.photobucket.com/albums/d140/crazyfella/antec-isk300-65-alim-dc-dc_m.jpg
Dit is het bordje, een betere afbeelding heb ik niet direct.

Het is een 18V naar 12-5-3.5V DC to DC bordje, normaal gevoed door een 65W adapter. Nu heb ik een 120W adapter die perfect op de aansluiting past, en op zich werkt dat wel. Tot je op hogere wattages uitkomt. Ofwel is er ergens een beveiniging (OCP) ofwel zijn het de componenten die ergens tekort schieten. (of beide)

Om niet meteen de kost van een PicoPSU+adapter of wide range pico PSU te moeten maken, wou ik hier eens vragen of het mogelijk zou zijn een 120W (of iets meer peak) uit dit bordje te krijgen? En hoe uiteraard? Beveiliging aanpassen, of componenten vervangen, misschien wat betere koeling aanbrengen...
Beetje solderen is dus geen probleem, in het ergste geval vervang ik heel de boel toch door een pico-PSU

Oh geplande hardware:
- Intel I3-2100
- Asus H67-I
- Sapphire HD7750 LP
- 2 * 4GB DDR3
- SSD 120 à 250GB
- Slim CD/DVD
- Misschien nog een 2.5" HDD

Dus vooral extra belasting op 12V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik denk dat je dan alle componenten moet verzwaren. Nu zal de 12V wel rechtstreeks doorgelust zijn, maar er zullen toch wel bepaalde redenen zijn waarom dit bordje maar 65W kan leveren...
Kleine logische gedachte: het kan toch niet zijn dat een fabrikant bijna 50% onder z'n max vermogen gaat zitten? (65W versus 120W)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
Euhm, het is dus een 18V IN - 12V - 5V - 3.3V OUT
De 12V wordt dus ook gegenereerd op dit bordje. Volgens mij gebruikt de 12V convertor de zichtbaar koperen spoel links, de condensator er rechts onder en de mosfets? er links van.
Nu de spoel en de condensator zijn op zich wel gemakkelijk te vervangen. Maar dan moet de regeling van het circuit waarschijnlijk ook aangepast worden.
En dan is er nog altijd het geval van de mogelijke OCP.

Het probleem is ook dat er standaard maar een 65W adapter bij zit. Dus met wat aanpassingen en een 120W adapter, is dit misschien wel mogelijk.

En ik vermoed dat de 3 grote condensatoren links in het midden een input buffer zijn. Deze moeten dan misschien ook verzwaard worden.

[ Voor 10% gewijzigd door IceTeaGX op 15-02-2013 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 17:34

ThaHandy

Discovery Channel

is een andere DC-DC omvormer niet de kotste klap? Bij dubbel vermogen moet denk ik wel het een en ander vangen worden.

bijv. 6-24V in ATX voeding 150W (180W piek) high end bij niels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 15:20

SA007

Moderator Tweaking
Ik zou een 12V switcher erbij maken en de enable pin ervan op de 5V out van de huidige voeding stoppen.

Deze maak je van 10A ofzo en daar hang je de 12V power van je videokaart en/of cpu op.

Deze voeding is volgens mij verder prima sterk genoeg om de rest (5/3.3V) van power te voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
IceTeaGX schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 13:20:
Om niet meteen de kost van een PicoPSU+adapter of wide range pico PSU te moeten maken, wou ik hier eens vragen of het mogelijk zou zijn een 120W (of iets meer peak) uit dit bordje te krijgen? En hoe uiteraard? Beveiliging aanpassen, of componenten vervangen, misschien wat betere koeling aanbrengen...
Beetje solderen is dus geen probleem, in het ergste geval vervang ik heel de boel toch door een pico-PSU
Het hangt natuurlijk af van wat er exact op zit, maar ik zou er maar vanuitgaan dat het neerkomt op componenten aanpassen, waarschijnlijk zo ongeveer alle componenten in het 12V gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
5V en 3.3V zou zeker voldoende moeten zijn, de extra load zit vooral op 12V.
Ik denk dat 5 en 3.3 afgeleid worden van de 12V, maar dat moet ik nog eens goed bekijken als ik de voeding nog eens vastpak.

Nu heb ik al enkele tegenstrijdige berichten hierover gelezen, volgen sommige kan je er een hogere load aanhangen als je een betere adapter gebruikt. Volgens anderen niet.
Eerst dus eens proberen, en dan zien wat ik er aan moet veranderen.
Pagina: 1