Facebook API login

Pagina: 1
Acties:

• Peunage
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-01 23:04
Ik ben op dit moment bezig met een project wat ik in PHP programmeer. Omdat het nogal een uniek concept is kan ik er helaas niet al te veel over vertellen, maar ik ga proberen om het zo goed mogelijk uit te leggen.

Gebruikers komen op de website en kunnen zich registreren. Na het maken en activeren van hun account kunnen ze een aantal acties uitvoeren;

- in en uitloggen natuurlijk
- documenten schrijven(inhoud van document wordt in mysql opgeslagen)
- documenten beoordelen(beoordeling wordt ook in mysql opgeslagen)
- prive berichten versturen en lezen, reacties plaatsen op documenten

De gebruiker logt in met een email adres en wachtwoord. Nadat hij voor het eerst inlogt moet hij zijn registratie afmaken door het 1 en ander in te vullen.

Nu is mijn vraag, kan ik facebook integreren met dit project zodat de gebruikers de eerste stap, het aanmaken van een account, kan overslaan? Ik heb de API en het inloggen al geprobeerd, en dit werkt. Maar hoe kan ik ervoor zorgen dat zij hetzelfde kunnen als een normaal geregistreerde gebruiker?

• phex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-01 16:52
Als de koppeling lukt gebruik je de data om zelf een account aan te maken die een facebook flag of iets in die richting krijgt.

• Peunage
phex schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 13:08:
Als de koppeling lukt gebruik je de data om zelf een account aan te maken die een facebook flag of iets in die richting krijgt.
Maar dan zouden ze de volgende keren niet met facebook meer moeten inloggen toch?

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:09

Wish

ingwell

Ehm... heb je al wat zoekwerk verricht verder?
https://developers.facebook.com/docs/concepts/login/

No drama

• Peunage
Ja, dat heb ik al gedaan. Niet verder gekomen.

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:46
Ik ben niet bekend met de facebook login, maar ik neem aan dat als mensen daar succesvol inloggen jij unieke data terug krijgt zoals een e-mail adres ofzo.

Maak lokaal een account aan met dat e-mail adres en iets waarmee je weet dat het account gekoppeld is aan facebook. En zodra je de volgende keer weer een login request krijgt dan weet je toch dat je hem aan dat account moet koppelen?

Enige verschil is dat je geen apart registratie proces mee hebt (logisch), maar dat je op login moet controleren of de facebook account al een koppeling heeft in jou database.

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

http://25labs.com/tutoria...x-x-which-uses-graph-api/

Dat was 10 seconden Googlen. Verder is de bovenstaande pagina (die van Fb.com dus) gewoon mgoed. Staat genoeg info op over de API en voor een php-programmeur niet moeilijk te begrijpen lijkt me.

[ Voor 46% gewijzigd door Kecin op 15-02-2013 13:40 ]

I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Als je bij elke user de mogelijkheid geeft om een Facebook ID bij op te slaan dan kun je (na evt. eenmalige registratie) daarna simpelweg de gebruiker ophalen van wie het access token is. Of je nu iemand op e-mailadres+wachtwoord authenticeert of op Facebook ID (signed request of access token) maakt in feite geen verschil, ik neem aan dat je niet bij elke request nu het e-mailadres en het wachtwoord heen en weer stuurt maar een sessie hebt die bijhoud welke gebruiker er ingelogd is.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-01 23:49

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Sterker nog, ik neem niet aan dat je uberhaupt je facebook credentials in een andere dan de facebooksite hoeft in te vullen!

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1