[feat] Cuusoo voor Tweakers(.net)?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:34
Lego heeft een mooie website waar mensen hun ideeën voor Legosets kunnen laten zien. Vervolgen kan ieder ander persoon het project een ondersteunen. Ideeën die 10.000 supporters krijgen, worden door Lego in overweging genomen om een echt Lego product te worden.

http://lego.cuusoo.com/

Ik heb in mijn tijd op Tweakers(.net) aardig wat ideeën/feature-requests aangedragen (op Mantis, hier in LD en ook in ABO) maar meestal hoor je daarna niets meer erover, tenzij het een absolute 'nee' is of een 'ja'. Dus had ik het volgende idee; een Tweakers Cuusoo site waarbij gebruikers van Tweakers(.net) ideeën kunnen opperen en andere gebruikers daar op kunnen stemmen.

Op die manier kunnen jullie (het Tweakers(.net) team) zien wat er leeft in de community en kunnen wij gebruikers laten merken wat wij belangrijk vinden. Krijgt een project genoeg steun, dan is Tweakers(.net) gebonden aan het reviewen van het idee (feature-request, bugfix, template-change, etc) en een duidelijk antwoord terug te geven zodat iedereen kan zien of iets goedgekeurd is of niet (en waarom).

Uiteraard, als mensen in LD iets lezen dat ze bevalt, kunnen ze het aangeven in dat topic, maar hoe vaak zie je 10.000+ mensen in LD op één topic reageren met 'Ik vind dit ook een goed idee!' ;) Op de Cuusoo site is het een simpele handeling van een stem uitbrengen (en dus een stuk toegankelijker).

EDIT:
Uiteraard hoeft het niet zo uitgebreid te zijn als Lego Cuusoo. Een simpele pagina met een tabel werkt prima hiervoor; datum, link naar topic in lieve devvers en aantal stemmen zouden dan kolommen kunnen zijn die uiteraard sorteerbaar zijn.

Alle afgehandelde projecten komen op een aparte pagina te staan met een status; in overleg, afgekeurd (met als uitleg bijv; niet uitvoerbaar, teveel werk, niet praktisch, onwenselijk) en goedgekeurd (lange termijn, wordt aan gewerkt, uitgevoerd).

[ Voor 15% gewijzigd door NitroX infinity op 15-02-2013 12:41 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-07 19:21
Lijkt een beetje op het initiatief uit Tijd voor communitykeuzes als ik je goed begrijp? Al moet ik bekennen dat ik niet echt inzicht in heb in de status van dat geheel ;)

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:34
Jep, kennelijk zoiets. Alleen kunnen de gebruikers hierbij aangeven of ze wat zien in het idee (door er op te stemmen) waardoor er bij jullie, hopelijk, een beter beeld ontstaat van wat gewenst is. Ook kunnen de gebruikers dan achteraf zien welke dingen niet gaan gebeuren, al op de planning staan en welke afgehandeld zijn.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gronkspike87
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-01 20:14
Astrid taken heeft daar ook een mooie supportmodule voor, zie http://feedback.astrid.com/