Advies laptop voor DJ gebruik

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 501968

Topicstarter
Beste leden,

SInds enkele weken ben ik in het bezit van een dj-controller merk Reloop Terminalmix 4 incl. Serato DJ software.

De software staat nu geinstalleerd op mn desktop, alleen is dit niet handig en praktisch.

Ik ben helaas geen kenner van hardware en software, vandaar deze topic.

Om de software goed te kunnen laten draaien, zonder onderbrekingen/happeringen bij bv het laden, afspelen of mixen van tracks zal de inhoud en kwaliteit van de laptop voldoende krachtig moeten zijn.

De grote van het scherm is ondergeschikt aan de inhoud van de laptop. De laptop zal vooral gebruikt worden voor het mixen van muziek, zeker niet voor games.

Mijn beschikbare budget ligt tussen de 700 - 800 euro.

Alvast bedankt voor jullie reacties :)

Groet
Benny N.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-06 13:52
Lees eerst dit even door.

LAA beleid

Daarna kunnen we verder kijken wat je wilt hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Voor 700€ kan je een prima systeem halen met snelle CPU en ook snelle videokaart. De videokaart is niet alleen voor games maar ook om het systeem sneller te maken bij desktop gebruik door het ontlasten van de CPU. een 1080 scherm mag ook best dan blijven er 3 keuzes over:

http://tweakers.net/categ...umOoxBwRdvisUe9AFNMYCmlfA

De laatste in de lijst heeft ook de nieuwste onderdelen en lijkt dus de beste keus, ook ziet hij er gelikt uit en zal prima staan naast je console!

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 91626 op 15-02-2013 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-05 18:04
Voor 600 euro heb je een Dell 15R SE met i5, 1080p scherm (mat), 6gb ram, 750gb hdd. Dan kan je er ook nog een SSD inzetten van bijv 256gb. Dat helpt veeeeeel meer dan een i5 of i7 erin.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Dat helpt veeeeeel meer dan een i5 of i7 erin.
Vergeet niet dat je met een DJ console ook video kan mixen en dit best wat bandbreete vereist. Ook is multitasking een heel gewoon begrip waar zeker geld hoe sneller hoe beter. Een SSD is voor elk systeem absoluut aan te raden echter begint een goede machine bij een stevige CPU natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Anoniem: 91626 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 10:49:
[...]
Vergeet niet dat je met een DJ console ook video kan mixen en dit best wat bandbreete vereist. Ook is multitasking een heel gewoon begrip waar zeker geld hoe sneller hoe beter. Een SSD is voor elk systeem absoluut aan te raden echter begint een goede machine bij een stevige CPU natuurlijk ;)
Ja zeker. Maar je hebt ook snelle i5's en slome i7's ;). Liever een i5 met ssd dan een i7 zonder. Maar dat is meer persoonlijk. Klasgenoot mixed alles nog op een pentium dualcore laptop.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-06 21:38

page404

Website says no

Als stabiliteit belangrijk is, dus weinig stotteringen, kun je ook een Macbook Air of 13" Pro overwegen. Ik weet dat om die reden veel DJ's en studiotechnici OS X gebruiken. Die controller van jou is compatible met OS X.
Enige is dan je budget; of je moet het oprekken naar een kleine duizend euro voor een 11" Air (is schermgrootte een issue voor je?) of 2ehands shoppen. Voor dat geld vind je dan een puik laptopje denk ik. Let er wel op dat je dan een Air met SSD neemt. De eerste modellen hadden dat niet.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Beste allen,

super bedankt voor jullie feedback :) Ik ben zkr een stuk wijzer geworden...top!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
page404 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 11:10:
Als stabiliteit belangrijk is, dus weinig stotteringen, kun je ook een Macbook Air of 13" Pro overwegen. Ik weet dat om die reden veel DJ's en studiotechnici OS X gebruiken. Die controller van jou is compatible met OS X.
Enige is dan je budget; of je moet het oprekken naar een kleine duizend euro voor een 11" Air (is schermgrootte een issue voor je?) of 2ehands shoppen. Voor dat geld vind je dan een puik laptopje denk ik. Let er wel op dat je dan een Air met SSD neemt. De eerste modellen hadden dat niet.
Waarom zou je een MBA/MBP kopen? Ja, je krijgt OS X, maar een stuk mindere hardware, zeker als je een 2e hands koopt. Als je een 2e hands koopt dan krijg je:

- een mindere cpu
- minder scherm
- minder ram
- lagere resolutie
- geen ssd

En als je een MBA zou nemen dan heb je de meest scheve prijsverhouding qua laptops te pakken. 64gb opslag is gewoon heel erg weinig. En het 128gb model kost 100 euro meer. Als je zulke bedragen er toch al voor over hebt kun je veel beter krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:11
Ik zou sowieso gaan voor een laptop waar twee hardeschijven in kunnen, eentje voor je os en de nadere voor al je data(muziek enzo). En of dit nu een normale hardeschijf is of een ssd maakt eigenlijk niet zo heel veel uit, hoewel de voorkeur natuurlijk uitgaat naar een SSD.

Natuurlijk zou ik ook gaan voor meer dan 4gb ram en een i5(De i7 is voor jouw toepassing niet relevant als je kijkt naar prijs performance). Ook zou een videokaart geen slechte keuze zijn, hoewel het niet echt uit maakt hoe snel die is, de meeste dedicated videokaarten zijn een heel stuk sneller dan igp's.
Dus het dell model wat eerder aangeraden werd ziet er heel goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Iekozz schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 12:41:
[...]

Waarom zou je een MBA/MBP kopen?
ik zal niet te ver in deze eindeloze discussie gaan over "overprijsd" en "trage hardware" bij Apple laptops, maar ik kan je vertellen dat mijn 4 jaar oude MBP (met C2D) bruikbaarder en sneller is dan mijn hagelnieuwe Dell Latitude met Win7 op het werk. Dan interesseert het mij geen kont dat het "traag en oud en duur" is, ik kan mijn werk er goed op doen. Zonder stotteren, zonder lag bij openen/wisselen van schermen en een stuk minder programmacrashes. En volgens mij is dat waar TS naar op zoek is. Maar goed, hij moet niks van mij, ik geef alleen een suggestie gebaseerd op mijn ervaringen. En als ik het zo hoor baseer jij je mening op specificaties en niet op ervaring.
Dat je beweert dat een MBA/MBP geen SSD heeft en een minder scherm versterkt bij mij dat beeld alleen maar. Dan heb je je toch niet helemaal goed laten inlichten. Behalve de eerste generatie MBA's kan je er niet eens een zonder SSD kopen. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Een macbook air heeft weldegelijk een veel minder scherm als de inspiron. Niet alleen in resolutie, maar ook in kwaliteit.

Verder is de uitspraak dan A beter in gebruik is dan B zinloos als je er niet bij vermeld over welke software het gaat of niet vermeld dat er een SSD of iets dergelijks in zit. Mijn laptop is ook sneller dan de desktop waar ik nu achter zit terwijl de CPU minstens 3x zo snel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
page404 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 12:57:
[...]

ik zal niet te ver in deze eindeloze discussie gaan over "overprijsd" en "trage hardware" bij Apple laptops, maar ik kan je vertellen dat mijn 4 jaar oude MBP (met C2D) bruikbaarder en sneller is dan mijn hagelnieuwe Dell Latitude met Win7 op het werk. Dan interesseert het mij geen kont dat het "traag en oud en duur" is, ik kan mijn werk er goed op doen. Zonder stotteren, zonder lag bij openen/wisselen van schermen en een stuk minder programmacrashes. En volgens mij is dat waar TS naar op zoek is. Maar goed, hij moet niks van mij, ik geef alleen een suggestie gebaseerd op mijn ervaringen. En als ik het zo hoor baseer jij je mening op specificaties en niet op ervaring.
Dat je beweert dat een MBA/MBP geen SSD heeft en een minder scherm versterkt bij mij dat beeld alleen maar. Dan heb je je toch niet helemaal goed laten inlichten. Behalve de eerste generatie MBA's kan je er niet eens een zonder SSD kopen. :O
Ik heb 2 MBP's gehad, maar daarbuiten is het per situatie veel moeilijker te vergelijken zonder specificaties. Eingelijk somt darkstone het perfect op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Iekozz schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 13:46:
[...]

Ik heb 2 MBP's gehad, maar daarbuiten is het per situatie veel moeilijker te vergelijken zonder specificaties. Eingelijk somt darkstone het perfect op.
Dus je geeft nu zelf aan dat de hardware geen noodzakelijk verband heeft met de prestaties op papier? Waarom kom je dan met die argumenten?
Ik heb nergens gezegd dat A beter is dan B, ik heb een nog niet benoemd alternatief gegeven vanuit mijn ervaringen. Anderen reageerden daarop dat "Als je zulke bedragen er toch al voor over hebt kun je veel beter krijgen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Dat zegt hij helemaal niet. Je kan wel hardware vergelijken, maar alleen als je alle hardware weet. De uitspraak dat A sneller is dan B is nietszeggend als er involledige specificaties worden gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
^ Dat dus. Maar in plaats van deze discussie, kunnen we beter kijken wat de beste laptop voor de TS is. Is er al een keuze gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nog geen keuze maar ben zkr geholpen door jullie adviezen.

komende week ben ik een aantal dagen vrij en ga op mijn gemak een keuze maken.

Iedereen een goed weekend gewenst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 16:10

Twan V

...en er stralend uitzien

* Twan V ziet een leuke fanboy-discussie ontstaan en pakt de popcorn :D

Paar dingen waar je op moet letten:
- De Terminal Mix ondersteunt geen Windows8 volgens de specificaties
- In diezelfde specificaties staat dat een goede hoeveelheid geheugen aangeraden wordt
- De Terminal Mix heeft een ingebouwde geluidskaart, dus de geluidskaart van de laptop is niet zo belangrijk
- De systeemeisen zijn verder niet zo spannend (Core2Duo is redelijk mainstream)
- Voor de muziekopslag kun je eventueel ook een externe harde schijf gebruiken, ik ken meer dj's die dat zo doen.

Maar... De controller ondersteunt ook VirtualDJ (en waarschijnlijk ook Traktor en andere midi-compatible DJ-software). VirtualDJ ondersteunt ook het live mixen van videoclips, zoals Larsiano goed opmerkt. Als je die kant op wil gaan, heb je grafisch wat meer power nodig. Makkelijk gezegd: Als een laptop geschikt is voor games, dan lukt videomixen ook wel.

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32283

Het is een iets ouder draadje, maar ik zoek ook een laptop voor DJ-ing.

Draagbaar: Voor mij is de portabiliteit een punt. Tegelijkertijd moet het scherm groot genoeg zijn om er goed mee te kunnen werken. Ik gebruik nu een Acer Travelmate 5310 uit 2007 (15,6" scherm, 2GB intern, 40GB SSD) met Virtual DJ en een Numark N4. Dat werkt best redelijk, totdat je mp4 bestanden wilt gaan gebruiken. Dat loopt niet meer vloeiend, zelfs niet in het geluid.

Verlicht tobo: Verder heb ik gemerkt dat het in DJ omstandigheden heel lastig kan zijn om knoppen op je toetsenbord te vinden. Een verlicht toetsenbord is wellicht een goed idee? Welke merken bieden dat? Ik zie dat de Sony E-serie dat heeft.
USBpoorten: Bij gebruik van externe opslag of muis/toetsenbord kan het handig zijn om een stuk of 4 USB poorten te hebben.

mijn oude Acer heeft zich overigens heel kranig geweerd. De nieuwere Acers heb ik wel eens open geschroefd, daarvan krijg ik de indruk dat ze slechter zijn dan mijn oude. Bovendien kom ik bij de jonge laptops grote problemen tegen: gecrashte hardware. Dat had ik bij de oude nooit.
Pagina: 1