Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft het nut om op een 40" lcd scherm te photoshoppen? Heb nu maar een simpele 19" scherm.
En kwa shooters werkt dit ook beter om op zo'n groot scherm te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee en nee, een LCD is geen monitor en zal het beeld heel ander eruit zien, je kan beter een 30" monitor halen bv als je met PS aan de gang wil. Een spel als Need for speed is leuk op een groot scherm serieuzere spellen zijn beter op een conventionele monitor. al ken ik een paar mensen die alles doen op een LCD blijf ik van mening dat het slechter is voor je ogen en een stuk onduidelijker of wel minder scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:39
Nee, dat is veeel te onscherp. Het is waarschijnlijk een 1080p scherm en dat is op 40" te wazig voor precisiedingen (op alles boven de 24" eigenlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 22:16
24 inch op 1920x1080 is ideaal vind ik zelf, groter moet je niet gaan. Of je moet al iets vinden dat ook echt een veel hogere resolutie weergeeft maar dat is denk ik onbetaalbaar als het al bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
hypz schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 10:31:
24 inch op 1920x1080 is ideaal vind ik zelf, groter moet je niet gaan. Of je moet al iets vinden dat ook echt een veel hogere resolutie weergeeft maar dat is denk ik onbetaalbaar als het al bestaat.
pricewatch: Dell Ultrasharp U2713HM Zilver, Zwart

Onbetaalbaar? Vind het wel meevallen.

2560x1440 is ook wel een flink hogere resolutie dan HD

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En als je bijv de tv op 4:3 zet en dan een resolutie van 1920 x 1080 gebruikt? Het is nu vooral dat ik niks nieuws wil kopen en heb de 40" lcd gewoon staan. Gebruik nu maar een simpele oude 19" monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:20

Sorbo

Uw hulp in huis!

Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 11:14:
En als je bijv de tv op 4:3 zet en dan een resolutie van 1920 x 1080 gebruikt? Het is nu vooral dat ik niks nieuws wil kopen en heb de 40" lcd gewoon staan. Gebruik nu maar een simpele oude 19" monitor
Als je m al hebt staan, waarom probeer je het dan niet gewoon?

De grote klacht hier is de pixeldichtheid, omdat je nu 1920x1080 pixels verspreidt over 40 inch, heb je veel minder pixels per inch dan wanneer je een kleinere monitor zou gebruiken met dezelfde resolutie. Dit zul je merken in photoshop door een kwalitatief minder beeld. Het formaat maakt verder niet uit voor je videokaart, alle formaten kunnen gewoon gebruikt worden, mits je videokaart de resolutie aan kan.

Het veranderen van de aspectratio of outputresolutie gaat hier niks aan veranderen.

Gewoon even proberen dus, kijk of je het fijn vind, en als dat zo is niks van dit topic aantrekken en gewoon gebruiken. Ik kan het me alleen niet voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:04
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 11:14:
En als je bijv de tv op 4:3 zet en dan een resolutie van 1920 x 1080 gebruikt?
Dan vervorm je het beeld. Waarom zou je de TV op 4:3 insfellen als je een 16:9 resolutie gebruikt? :?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorbo schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 11:21:
[...]

Als je m al hebt staan, waarom probeer je het dan niet gewoon?

De grote klacht hier is de pixeldichtheid, omdat je nu 1920x1080 pixels verspreidt over 40 inch, heb je veel minder pixels per inch dan wanneer je een kleinere monitor zou gebruiken met dezelfde resolutie. Dit zul je merken in photoshop door een kwalitatief minder beeld. Het formaat maakt verder niet uit voor je videokaart, alle formaten kunnen gewoon gebruikt worden, mits je videokaart de resolutie aan kan.

Het veranderen van de aspectratio of outputresolutie gaat hier niks aan veranderen.

Gewoon even proberen dus, kijk of je het fijn vind, en als dat zo is niks van dit topic aantrekken en gewoon gebruiken. Ik kan het me alleen niet voorstellen.
Omdat hij boven hangt en nogal een gaval is denk vraag het even voordat ik alles ga verbouwen haha.
En mijn pc heb ik net alle kabels van vast gezet en dus ook niet heel makkelijk om die naar boven te doen daar heb ik ook geen internet en kan ik mijn online game dus niet proberen.
maar gan het denk maar gewoon probeer. Iig bedankt voor alle reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 11:27:
[...]

Omdat hij boven hangt en nogal een gaval is denk vraag het even voordat ik alles ga verbouwen haha.
En mijn pc heb ik net alle kabels van vast gezet en dus ook niet heel makkelijk om die naar boven te doen daar heb ik ook geen internet en kan ik mijn online game dus niet proberen.
maar gan het denk maar gewoon probeer. Iig bedankt voor alle reacties.
Een TV is niet gemaakt om van dichtbij te gebruiken dus dat gaat helemaal niet fijn werken... Plus het feit dat je er voor een spel weer best ver vanaf moet zitten ga je de chat weer niet kunnen lezen omdat ook dit weer niet gemaakt is voor zo`n afstand (PC spellen that is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Naast de al aangehaalde beperkte resolutie zit je nog met een ander probleem. Veel TVs hebben een veel te hoge lichtopbrengst om er met je bakkes dicht in de buurt te zitten.
Ik heb wel eens een 42" TV gehad om op te gamen, dat is leuk voor even, maar ik geef toch echt de voorkeur aan mijn 30" monitor. Het beeld is rustiger en doet minder pijn aan je ogen omdat het niet zo fel is. Nu kun je dit wel dimmen, maar vaak geneog niet op een niveau dat het fijn is om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 22:16
kaos- schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 10:53:
[...]

pricewatch: Dell Ultrasharp U2713HM Zilver, Zwart

Onbetaalbaar? Vind het wel meevallen.

2560x1440 is ook wel een flink hogere resolutie dan HD
Aha dat valt reuze mee inderdaad :p, jaren niet meer gekeken naar andere monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-10 10:43
Fijn dat jullie lroyv hebben geholpen, maar de OP getuigt niet echt van eigen inzet met zo weinig informatie en wat zijn eisen zijn. Deze gaat op slot.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.