Gaat dit problemen opleveren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 486337

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik heb voor het eerst een eigen pc gebouwd, hij werkt perfect maar ik maak me toch zorgen om iets.

Mijn 6pin molex kabeltje die naar me moederbord gaat kan maar op een manier worden verbonden d.m.v. de kabel over mijn videokaart te leggen, tussen beide heatpipes dit komt doordat de kabel niet langer is. Dus kan ik hem ook niet op een andere manier aansluiten. Nu is mijn vraag loop ik risico dat de 6pin molex kabel door gaat branden? Of kan dit geen problemen op leveren? :?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/iWCyzB3.jpg?1

Bedankt alvast :),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-07 09:40
Ik ben misschien eigenwijs, maar kan hij niet via het cable management gat bij je psu via de achterkant naar boven? Je verliest nu ook al heel veel kabel omdat je over je videokaart heen moet, en als het goed is zit hij helemaal links boven in op je moederbord.

Ps, wat voor voeding heb je? Ik neem aan dat ik een Sharkoon T9 value kast zie?

[ Voor 13% gewijzigd door Falqoon op 15-02-2013 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enthernal
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-02 10:24
optimaal is het zeker niet, maar doorbranden zal het niet snel doen. maar 6pin molex? bedoel je niet 8pin EPS? Als je hem echt niet anders kan leggen (normaal gesproken zijn ze lang genoeg om achter je moederbord tray naar de aansluiting te kunnen), dan kan je misschien eens naar een verlengkabel kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@ Kevindelange

Hij kan niet via het cable management gat daar is hij te kort voor, hij moet inderdaad helemaal links naar boven op het moederbord.

Voeding: OCZ ModXStream Pro 600W
Behuizing: Sharkoon T9 Value Red edition (Dat zag je goed :P)

@ Enthernal

Ja ik bedoelde de 8pin EPS mijn fout ben nog een newbie op dit vlak :P
Ik denk dat ik inderdaad maar even voor een verlengkabel moet gaan kijken.

Bedankt voor de tips :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
Aangezien je een ModXStream Pro 600W hebt moet die kabel gewoon via het cable management gat kunnen... je kast is ook niet groot ofzo..

dit zou moeten werken:
Afbeeldingslocatie: http://s4.postimage.org/jgouncfsd/image.jpg

edit:
en als je dan toch bezig ben, werk de rest gelijk ook even weg, scheelt weer een hoop voor je airflow.

[ Voor 20% gewijzigd door Falqoon op 15-02-2013 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb net een poging gewaagd maar de kabel is op deze manier net te kort om aan te sluiten het gaat echt maar om een half cm, waarom maken ze die kabels nou niet iets langer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivs
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Als je er niet zeker van bent kan je ook een verlengkabeltje kopen. Bijvoorbeeld deze:
http://highflow.nl/aanslu...-sleeved-black-black.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
Anoniem: 486337 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 10:10:
Heb net een poging gewaagd maar de kabel is op deze manier net te kort om aan te sluiten het gaat echt maar om een half cm, waarom maken ze die kabels nou niet iets langer :(
Als het niet lukt is het balen, dan inderdaad even kijken naar een verleng kabeltje, vervelend deze situatie! Ik zou nu graag even de pc voor mij hebben om te kijken of ik het voor elkaar krijg :P kan er niet bij dat het niet lukt :P

Let er maar niet op hoor, ik ben ook gewoon een beetje eigenwijs.

Zou je er een foto van kunnen maken hoe het dan loopt en wat je te kort komt?

PS: als het om een halve CM gaat kan je misschien even dat tie wrapje losknippen aan het begin van de voeding, dan win je net genoeg denk ik, en zorg ook dat hij niet in de weg loopt met een andere kabel waardoor je net weer een stukje mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Ocz modstream staat bekend om de te korte kabels, je enige optie is idd een verlengkabel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
Chris Smoove schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 10:25:
Ocz modstream staat bekend om de te korte kabels, je enige optie is idd een verlengkabel kopen.
Ah, in dat geval heb ik niets gezegd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Kevindelange

Had het tie wrapje al los gemaakt dus dat is het ook niet :P, Heb net een verleng kabel besteld dus nu maar even dat af wachten. Haha ik snap je welgemeende frustratie :P

Kan momenteel geen foto maken moet zo richting me stage, zal morgen wel ff een foto ervan posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-07 16:50
Chris Smoove schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 10:25:
Inderdaad dat probleem hebben ze al een aantal jaar. Had ik ook last van in mijn Lian Li PC60b kast.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Gewoon de kabel tussen het PCB van je kaart en je moederbord leggen, dat kan prima.
Je kaart moet je wel even loshalen om de kabel er netjes achter te leggen.
Pagina: 1