Google Analytics icm One Page Check Out Magento

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-07 10:39
Wij hebben een Magento webshop welke gebruik maakt van One page checkout. Nu wil ik graag of en waar er mensen afhaken in het betaalproces.

Nu bestaat het betaalproces uit de volgende stappen

Factuurgegevens
Adresgegevens
Verzendmethode
Betaalmethode
Controle

Doordat het een Onepage checkout is, hebben deze pagina's allen dezelfde URL. namelijk websitenaam/checkout/onepage/

Alleen wanneer de bestelling daadwerkelijk gelukt is veranderd de url websitenaam/checkout/onepage/success

Ik kan dus wel zien hoeveel mensen er afhaken tijdens het proces, maar niet waar precies.

Iemand een idee hoe je dit kan omzeilen?

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:54
Ik neem aan dat mensen tussendoor toch ook ergens op klikken om dingen in te voeren en te bevestigen?
Dan kun je aan die buttons wat js vastmaken om het bij te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02 08:32

OkkE

CSS influencer :+

Wanneer het echt een One Page is (ook zonder AJAX verder) dan zou je eens kunnen kijken naar _trackEvent om behaalde clicks/handelingen bij te houden.
code:
1
_gaq.push(['_trackEvent', ..., ...);

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-07 10:39
Ja men klikt wel op bepaalde buttons om verder te komen, dus trackEvent ziet er idd goed uit. Ga er eens mee stoeien.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-07 16:59

André

Analytics dude

Ik zou het voor funnel stappen bij de trackPageview houden, daarmee kun je op basis van URL's een volledige doeltrechter opstellen. Je kunt geen trechter opstellen op basis van events en pageviews. En net als een event kun je aan een knop ook gewoon een pageview hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02 08:32

OkkE

CSS influencer :+

Mijn fout. Ik heb nog niet zo heel veel ervaring met custom track... functionaliteit, maar inderdaad, wat Andre zegt lijkt me beter. Je wil tenslotte het liefst wel gewoon URLs tracken. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:24
Zover ik weet voegt deze plugin vanzelf wat functionaliteit toe om de verschillende stappen te kunnen tracken... en je kan gelijk je adwords code invoeren in de backend ipv thema aanpassing.

http://www.magentocommerc...-googleanalyticsplus.html
Pagina: 1