Nieuwe videkaart voor antec solo

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster21
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-07 13:40
Ik zou graag een upgrade doen van mijn huidig systeem :

Intel Q6600
Antec solo
Antec 430he
Sapphire radeon x1900xt
8gb ddr2 xms

De laatste jaren zere hij meer en meer als doddige pc gebruikt, maar nu kriebelt het terug om af en toe ook weer wat te spelen.
Voor de meeste componenten heb ik al wel een idee :

Intel i5 - 3570k
Asrock b75 pro-m
16 gb ddr3

Maar de videocard vormt wel een probleem. Ik dacht initieel aan een sapphire 7950 boost, maar nu denk ik dat de ruimte in mijn case te klein zal zijn.
De huidige card neemt nagenoeg alle ruimte reeds in, en deze is kleiner dan de 7950.
Ik vroeg me af of er momenteel nog kaarten zijn die niet al te traag zijn, en toch niet langer zijn 23 cm + pci connector, dus ongeveer 24 cm

Of moet ik toch maar uitzien naar een nieuwe case...hoewel ik deze nog altijd super vind : stil, compact, pianogloss, ...

iRacing Profiel Racing, competing is in my blood....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-07 08:24
de moederbord processor combinatie is niet slim. Je neemt een processor gemaakt voor overklokken en een moederbord waarop je niet echt kan overklokken

Als je wel wil gaan overklokken, dan een z77 moederbord nemen.
Wil je niet gaan overklokken, dan geen -k versie van een processor nemen. Aangezien je een losse gpu toe gaat voegen zou je zelfs nog kunnen kiezen voor een 3350p die geen ingebouwde gpu heeft

16GB ram is ook zwaar overkill voor je denk ik. ik zou gewoon 8GB nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oraijon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03 09:51
De 6 serie van nvidia is relatief kort, bijvoorbeeld deze:
pricewatch: Zotac GeForce GTX 660 Ti
pricewatch: Zotac GeForce GTX 660 Ti AMP! Extreme Edition

Volgens http://www.bit-tech.net/h...60-ti-2gb-amp-extreme-r/1 is die maar 193 mm lang.

Of pricewatch: Club3D GeForce GTX670 royalQueen is maar 207 mm lang volgens Club3D.

Star Citizen Referal code | Gigabyte GeForce RTX 3090; Intel Core i7 8700k w/ NZXT Kraken X63; 32GB Corsair Vengeance LPX; CM NR200P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

30 seconden google geeft een paar resultaten waarin 22-24CM Kaarten passen, de bovengenoemde zouden dus goede opties zijn.

8GB zou zat zijn inderdaad voor wat je noemt, en pak zoals genoemd een Z75 or Z77 bord afhankelijk van welke functionaliteit je verder wilt. asrocks zijn ook daarin prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster21
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-07 13:40
Zo eenvoudig is het nu ook niet :

660 ti lees ik overal dat het niet zou passen. Zou ongeveer 1 cm te groot zijn.
Mss dat 660 GTx wel zou passen, maar dat is echt mm werk dan
Ik heb meestal bij de AMD kaarten gekeken daar ik daar altijd heel tevreden van ben geweest en eyefinityy me wel aansprak (iracing). Maar ik vermoed dat nvidia daar ook wel mee overweg kan.

De 3570k zou ik inderdaad beter veranderen, daar ik toch nie ga overclocken. Maar het geheugen laat ik wel staan. Prijs is niet zo hoog en voor Photoshop, illustrator is dat altijd handig.

iRacing Profiel Racing, competing is in my blood....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oraijon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03 09:51
Daarom zeg ik erbij dat diegene die ik linkte 193 en 207 mm lang zijn, das ruim korter dan 23-24 cm dacht ik :P

AMD is over het algemeen altijd langer met z'n kaarten.

Star Citizen Referal code | Gigabyte GeForce RTX 3090; Intel Core i7 8700k w/ NZXT Kraken X63; 32GB Corsair Vengeance LPX; CM NR200P

Pagina: 1