Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faifz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-04 00:30
Heb eigenlijk een vraag maar ben zelf niet zeker of het wel gaat lukken of niet dus vraag ik het liever maar eerst vooraleer ik een 2de gpu koop.

Namelijk heb ik een Asus maximus v extreme bord met een gtx 680 dc2t in de bovenste slot en graag zou ik een tweede kaarten willen bijsteken en dit kan op de zwarte slot of juist 1 er onder die door de plx chip gestuurd wordt.

Slot1: gtx 680 dc2t @ cpu controller -> pci express 2.0 x16
Slot3: gtx 680 dc2t @ plx chip -> pci express 3.0 x8

In de handleiding staat er niet veel of dit wel werkt dus vraag ik bevestiging als SLI wel gaat werken en als mijn lanes theorie klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

supports 4-way SLI/CF
5 x PCIe 3.0/2.0 x16 (x16 or dual x8 or x8/x16/x8 or x8/x16/x8/x8) *2
PCI Express® 3.0 (PCIe 3.0) is the latest PCI Express bus standard with improved encoding schemes that provide twice the performance of current PCIe 2.0. Total bandwidth for a x16 link reaches a maximum of 32GB/s, double the 16GB/s of PCIe 2.0 (in x16 mode).
Zou prima moeten werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faifz
Anoniem: 91626 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 03:30:
[...]

[...]

[...]

Zou prima moeten werken!
Ja maar ik skip 2 slots, moeten deze in gebruik zijn om gebruik te kunnen maken van een slot die op de plx chip zit ipv op de cpu pcix controller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Zijn er wel SLI connectoren die twee plaatsen overslaan? Ik dacht dat 3 het maximum was. Wat zei de handleiding hierover. Hier staat normaal precies in hou je de kaarten het beste kan aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faifz
Handleiding zegt alleen maar dit -> http://i.imgur.com/HU6xvcL.png

Heb hier tal van bridges dus das totaal geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faifz
Sorry ik heb een klein foutje gemaakt. Bedoelde eigenlijk dat de 2de kaart in de 4de slot komt, niet in de 3de.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:20
Gaat het werken? Ja, dat bord gaat tot 4-way SLI of CF.

Je will met "slechts" 2 kaarten echter de PLX chip vermijden omdat deze extra latency geeft (kans op microstuttering).
Dus normaal gesproken PCIE_1 (x8) & PCIE_2B (x8) zodat hij native via de CPU lanes gaat.

De enige goede reden om met 2 kaarten hiervan af te wijken is dat een grote CPU koeler PCIE_1 kan blokkeren of dat de GPU koelers het formaat vliegdekschip zijn.

Waarom eigenlijk een Maximux V Extreme wanneer je slechts in SLI wil draaien?
Het is onmogelijk om 3-way SLI te draaien met GTX-680 DC2T omdat er door die dikke koelers er simpelweg geen ruimte voor 3 kaarten is.
Het is namelijk niet echt een goedkoop bord,
(En Nee, ik ben niet jaloers)

Net je review gelezen en begrijp je keuze.

Volgens deze link http://rog.asus.com/forum...est-slots-8x-8x-or-8x-16x moet het werken.

2. SLI (mixed 8x/16x slots via bridge chip)
2x 660Ti TOP
frames: 10166
avg frame time: 10.3ms
avg fps: 97.1

Ik bezit hetzelfde bord met een GTX680 in 3-way SLI, helaas geen brug die lang genoeg is anders had ik het getest.
Maar ik ben er vrij zeker van dat het werkt ondanks dat het officieel niet ondersteund word.

In essence a PLX doesn't really add lanes. It multiplexes them so that all installed devices get the same or nearly the same bandwidth. It still all must go over the x16 lanes between it and the CPU. The Z77 Express chipset is limited to two graphics devices at 8x8 or a single at x16. Unfortunately when a PLX chip is used it gives you more flexible configuration options but creates additional latency. To deal with this ASUS has built the Maximus V Extreme to allow for the bypassing of the PLX chip so that you can use a single graphics card, or even two of them in a native 8x8 configuration and not take the latency penalty the PLX introduces.

[ Voor 26% gewijzigd door Zanac-ex op 15-02-2013 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faifz
Ik apprecieer uw moeite echt heel hard en bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:20
Success en houd ons op de hoogte, Nvidia ervaringen topic is de beste plaats :-)
Pagina: 1