Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een klacht
Waarom zie ik steeds vaker mensen spugen op de grond ? Of als ik op de taxi sta te wachten en iemand
die op een bankje heeft gezeten en de hele stoep voorzich heeft onder gespuugt.
Dit is mijn klacht. Mag dit aub worden aangenomen tot nieuwe wet geving dat spugen in het openbaar verboden wordt ?
En dat daar net als in Engeland hoge boetes voor worden geschreven. Dan kunnen ze meteen ook het dumpen van afval op straat verbieden. Zo wordt Nederland weer mooi en schoon zoals het vroeger was.
Ik vind dat we er allemaal een vuist voor moeten maken en er wat aan doen! WE CAN DO IT

Afbeeldingslocatie: http://www.knurps.nl/images/2010/01/spugen-verboden.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2013 03:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 02:50:
Dan kunnen ze meteen ook het dumpen van afval op straat verbieden. Zo wordt Nederland weer mooi en schoon zoals het vroeger was.
Afval dumpen is natuurlijk al verboden. Dat is dan ook gelijk de reden dat spugen op straat verbieden niet gaat werken; het is een fatsoenskwestie, geen juridische. Bovendien zal je dan ook weer zien dat het juist degenen zijn die niet het probleem zijn die het op hun dak krijgen.

Laten we vooral de dialoog aangaan en het inhoudelijk te lijf gaan, in plaats van het in regels te gieten en in feite niets te veranderen. Het is verleidelijk van alles af te dwingen, maar dat lijkt me voor dit soort zaken niet de oplossing, te meer omdat er helemaal geen capaciteit is om regels effectief te handhaven. Bovendien lijkt dat me ook helemaal geen prettig Nederland om in te wonen. Ik woon liever in een land waar de mensen zelf inzien waarom ze iets wel of niet zouden moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

En omdat normen en waarden en dus ook fatsoen voor iedereen van een ander niveau is, zal men het daar niet snel over eens zijn gok ik zo.

Al moet ik bekennen dat ik zelf niet vies ben om een roggol de zwaartekracht te laten trosteren. Ik vind het veel goorder van die bezopen figuren die hun maag even op straat leeggooien. Maar zoiets hou je natuurlijk ook niet tegen, en roggolen doe je natuurlijk wel zelf.

Te hard rijden mag ook niet, en er zijn genoeg mensen die dat chronisch maar blijven doen. Dat er een wet is, wil niet zeggen dat iedereen zich daar maar aan houd. Zelf heb ik aan sommige wetten ook gewoon echt schijt aan. Nog nooit iets opgehoord en er nog nooit een bon voor gehad. Tot dusver kom ik er dus gewoon mee weg, en zie ik ook niet in om mij daar aan te houden.

Al zou het wel in de wet worden opgenomen, net als dat te hard rijden niet mag, het zal toch wel gebeuren. De kans dat een agent je een roggol ziet neerleggen is gewoon nihil. En eerst even om je heen kijken zorgt al dat zzelf nihil nog nihil wordt ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soms moet je gewoon spugen, maar je hebt ook mensen die spugen omdat het ''cool'' is en bij mij op de middelbare school waren ze nog rijk ook blijkbaar want bruin geld gooide ze op de grond en daar werd op gespuugd.

Maar ik spuug alleen als het echt moet, en ja soms moet het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

@huisboomtuin: welkom op het forum :)

Alhoewel velen het anti-spugen sentiment zullen delen, heeft dit niets met wetenschap of levensbeschouwing te maken. Ook is de startpost erg generaliserend wat een discussie niet ten goede komt, en zal overlastgevend spugen al wel onder andere wetgeving vallen, dus om nu nieuwe wetgeving te verzinnen voor zoiets? En dan moet je nog meenemen dat wetgeving nog niet maakt dat mensen opeens hun gedrag veranderen.

Anyway, dit topic is niet wat we zoeken voor Wetenschap en Levensbeschouwing, zie het WL beleid voor wat er wel in dit forumdeel past. Je kunt ook altijd een van de moderators van de subforums aanschieten als je niet zeker weet of iets in het forum zal passen. Dat gaat dit topic echter niet meer helpen, vanwege de bovenstaande redenen hang ik hier namelijk een slotje aan ;) .

[ Voor 14% gewijzigd door gambieter op 15-02-2013 07:51 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Dit topic is gesloten.