Toon posts:

magnat cube 5,1

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
deze 5.1 speaker set heeft een ingebouwde versterker met 1 aansluiting voor sterio
ik wil deze aan sluiten op mijn soundblaster live player 1024
dus mijn vraag is heeft hij dan een decoder voor 5.1 of niet
kost 550piek

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

waar koop je die?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 21:04
voor 550 piek ? Lijkt me sterk... Maar ik zou het niet weten :)

if broken it is, fix it you should

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 02 juni 2001 22:02 schreef elgringo het volgende:
voor 550 piek ? Lijkt me sterk... Maar ik zou het niet weten :)
als je dit ziet: dan zou het wel kunnen hoor:
Afbeeldingslocatie: http://www.magnat.de/images/produktfotos/multimedia/mm_600.jpg
2 way subwoofer satellite system 2 satellites 1 subwoofer
150 watts

Power150 watts
Frequency response 40-21000 Hz
Crossover frequencies 120 Hz
Drivers 2 x Satelliten: 75 mm Breitband Subwoofer: 87 mm Tieftöner
Whahahaha! |:(

Maareh ff voor de topicstarter:

ALs er alleen een stereo input opzit dan zal er hoogst waarschijnlijk ook een dolby prologic decoder inzitten. Dat is dus geen 5.1 geluid, maar wel surround, bij films die dolby surround hebben. Als-ie een 5.1 decoder zou hebben, dan zou er MINSTENS een digitale ingang op moeten zitten.

En als surround PCspeaker zou ik 'm zowiezo niet aanraden omdat je dan ook je 4 kanaals geluid van je live niet kan gebruiken, omdat je alleen de voorkanalen kan aansluiten. Je bent dan het hele EAX gebeuren van je Live! kwijt...

Niet doen dus. :)

Verwijderd

Topicstarter
sorry aan mijn mede tweakers dat ik zo uitvalt voor al JvS

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 02 juni 2001 22:31 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

nee want het zij sterio speakers je kan deze vinden bij correct
en geen pc speakers ja
Net waren het nog 5.1 speakers... :?
en ik weet niet of je het weet maar soundblaster live serie heeft een mogelijk hijd om allekanalen op de front uitgang te laten gaan allen dan moet je wel een versterker of een 5.1 set met dolby surround dekoder er in
Ik weet niet of je het weet hoor, maar als de Live die twee achterkanalen in een Dolby prologic signaal codeert, dan wordt dat:
  • 1. Mono (die achterkanalen) 2. Geluid dat bij 8Khz al ophoudt met weergeven
Dat lijkt me niet gelijk aan het effect, dat-ie mer EAX enzo over vier (losse fullrange!) speakers weergeeft!
sounblaster kan dat digitaal en annaloog |:(

dus lul niet :(
Sorry hoor. Maar hou ff je mond dicht, als je het verschil tussen 4 point surround en dolby prologic niet weet! :( En kom dan niet aan met "jamaar dpl is ook vier kanaals, bla bla bla"

Ik zal je nog 's proberen te helpen!

Als je denkt dat ik geen verstand van doby enzo heb, dan zal ik de faq van het av-forum ook maar niet lezen, en mijn reply's hier ook maar als "gelul beschouwen).

Wie is hiet nou de |:( !

[onder de gordel]
En dat speakersetje dat ik daar neerzet is niet het setje wat jij aanhaalt, maar gewoon een voorbeeld om te laten zien dat Magnat ook rotzooi kan maken. Dus ook pis speakertjes van 550 piek
[/onder de gordel]

• Exirion
  • Laatst online: 23:19

Exirion

Gadgetfetisjist

Als je het zelf allemaal zo geweldig goed weet, waarom vraag je het dan? |:(

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:12

JT

VETAK y0

[..]

en geen pc speakers ja
en ik weet niet of je het weet maar soundblaster live serie heeft een mogelijk hijd om allekanalen op de front uitgang te laten gaan allen dan moet je wel een versterker of een 5.1 set met dolby surround dekoder er in

sorry, maar :

WAT BEN JIJ DOM !!! :D

Voor de rest heb ik nix meer toe te voegen, want JvS heeft alles al gezegd.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:51

Jag

[..]

en geen pc speakers ja

Zo, lekker ben jij. Je wordt geholpen en je geeft een grote bek als dank terug. Warschuwing voor flamen :(

Verwijderd

Topicstarter
JvS sorry hoor mijn excuses
ook jij kan niet alles weten

maar goed ik zal het uitleggen of jih moet het uitleggen

5x kleine sateliet speakertjes
1x supwoofer
1x analoog ingang wat er in moet weet ik niet ?

ps: aan JvC
ik ben dan geen mot maar ik zwerf wel door got heen hoor ook bij de mot afdeling
en bij de klachten vorm

en mijn naam schijf je wel zo ;)

zit er dan een dolby prologic in ik kan er ook geen info over vinden van deze speaker set
maar hij staat wel in het boekje van correct van rotterdam
met een dolby prologic versterker
deze speaker set heeft al een versterker ingebouwt daar om snap ik het niet

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

ok, ik neem aan dat je begrijpt waarom ik lichtelijk geirriteerd raakte?

Zoals in de faq staat:
Weet tegen wie je het hebt. Er zijn hier veel mensen (vaak een van de regulars) die met het oplossen van technische- of computerproblemen hun brood verdienen. Adviezen van dergelijke mensen verdienen het niet om in de wind te worden geslagen of weggehoond te worden. Jij vraagt om de oplossing van een probleem, niet zij.
Het is sowieso wijs om het Profiel van onbekenden te checken voordat je een (negatief) reply geeft.
Maar bij deze excuses geaccepteerd. In die set zit, als er alleen maar een stereo input inzit zeker weten een dolby prologic decoder. Anders zouden ze er geen 5 speakers van maken.

PS. Ik heet Joost, en me nick is JvS (of je hebt het tegen JvC, dat kan ook. maar die ken ik niet :P ).

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

whaaa!! Er gaat, (ondanks het bier!) een lampje branden! Ik corrigeer mezelf in me vorige post (en nee, het edit knopje doet het niet >:) ).

Weet je zeker dat die hele set actief is??? is het niet toevallig alleen de subwoofer? anders maken ze bij correct wel een HELE stomme fout... Nou zijn ze daar niet echt van het allerhoogste niveau, maar toch nog wel boven de BCC, megapool etc.

Dat zou ik wel heel dom vinden dan.

Ik zou correct maar 's bellen als ik jou was.

Verwijderd

Topicstarter
ik zal even kijken

• mollie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-01 22:22

mollie

Verwijderd

Topicstarter
nee dat is hem niet

Verwijderd

Op maandag 04 juni 2001 01:22 schreef suijkerbuijk het volgende:
nee dat is hem niet
Nee duh omdat het een magnat Cubus is niet een cube.

Afbeeldingslocatie: http://194.112.113.113/images/products/81/product-363581.jpg

Hallo Til!

Seit 1 1/4 Jahre bin ich im Besitz der Magnatlautsprecher Cubus 5.1 Žmit passivem Subwoofer. Dass die Boxen schlecht sind, das möchte ich nicht unbedingt behaupten, aber sie wurden in Paketen verkauft, in denen die Sinusleistung des Receivers weitaus größer war, als die Belastbarkeit dieser Boxen. So z.B. bei meinem Pioneer VSX 409 RDS, der eine Leistung von 5 x 80 Watt Sinus bringt. Da aber die Boxen nur mit maximal 35 Watt pro Satellit belastbar sind, kannst du dir bestimmt gut vorstellen, dass ich bei bestimmten Lautstärken (im höheren Bereich) einige Probleme bekomme. Zwar kommt es drauf an, was ich höre, aber wenn wir bsp.-weiße die Red-Hot-Chilli-Peppers-CD "Californication" nehmen, dann ist zu sagen, dass man die CD nur im Stereo-Modus hören kann, weil es sonst so aus den Boxen "knistert", dass manŽs nicht aushalten kann.
Aber wie gesagt: es kommt auf den Receiver drauf an. Was hast du denn für einen? Also, wenn er max. 5 x 35 Watt Sinusleistung hat, dann sind die Boxen durchaus ausreichend.
Viel Spass noch beim Musikhören!!

Mike

Verwijderd

hahahahahaha ok sorry mensen ik werk op de hifi afdeling, en ik verkoop de magnat cubus 5.1 ook. Ze kosten werkelijk 500,- maar geloof het geluid is echt ongelooflijk slecht. echt waar, dit durf ik geen hifi te noemen. Als je geluk hebt doet de subwoofer het na een maand nog......

Verwijderd

en nee....er zit geen decoder in is alleen een 5.1 speakerset

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 04 juni 2001 22:19 schreef playa het volgende:
hahahahahaha ok sorry mensen ik werk op de hifi afdeling, en ik verkoop de magnat cubus 5.1 ook. Ze kosten werkelijk 500,- maar geloof het geluid is echt ongelooflijk slecht. echt waar, dit durf ik geen hifi te noemen. Als je geluk hebt doet de subwoofer het na een maand nog......
hehe, dan had ik dus toch gelijk :o
En dat speakersetje dat ik daar neerzet is niet het setje wat jij aanhaalt, maar gewoon een voorbeeld om te laten zien dat Magnat ook rotzooi kan maken. Dus ook pis speakertjes van 550 piek

Verwijderd

Topicstarter
oke dan weet ik dat ook weer
bedankt he mede tweakers

er mag van mij een slotje er op

• Ro_meo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:31
dames/heren,

Ook ik heb dit setje willen kopen ware het niet dat het alleen maar Dolby Pro Logic decodeert.. Helaas zegt de magnat site er niks over (soort dolby etc) maar de belgische site (stereoscope.be) heeft dit gemeld.

toch staat er aktieve speakers.. (alleen sub-woofer zou kunnen)
NB: mocht je 'm alsnog willen in Duitsland is ie DM.379,=

iOS N3rd

Pagina: 1