Klipsch f2 speakers bi ampen of niet

Pagina: 1
Acties:

• niniansix
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-11-2021
Hoi,

Ik ben in het bezit van een marantz sr 6007 receiver en 2 f2 front speakers van klipsch die ik via mijn receiver kan bi-ampen...

Is dit een voordeel of zul je geen verschil in klank hebben... Want nu moet ik kiezen tussen midden &tweeter of woofer ...

Alvast bedankt !

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-06 11:05

FeaR

In GoT we trust

Hoezo moet je kiezen? Er zitten als het goed is gewoon bruggen dan wel jumpers tussen de terminals zodat het beide aan wordt gestuurd. Sowieso heb je nog steeds het interne filter waardoor je hoog en laag niet apart aanstuurt zoals veel gedacht wordt. De receiver splitst het signaal toch al niet in hoog en laag. Ik vind Bi-amp in dit soort situaties altijd wat overdreven, het staat wel leuk dat is het enige. Voordeel van meer vermogen sturen is ook overrated aangezien dat nooit het probleem zal zijn in een gemiddelde huiskamer en zeker met speakers met hoge gevoeligheid.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194366

Sja de F2's hadden dacht ik een gevoeligheid van 95,5db, heb ze zelf ook gehad. Ik zou persoonlijk de moeite niet nemen om te bi ampen, maar als je het leuk vindt, why not?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Wanneer ik de bovenste aansluitingen neem, dan klinkt de speaker veel helderder zonder iets aan de instellingen te doen ! Wanneer ik de onderste aansluiting neem, gaat m'n tweeter zo goed als niet ;)

Bedankt voor de reacties :) Dan laat ik het zoals het is ... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-05 13:07
Hoezo praat je over een keuze tussen bovenste of onderste aansluiting?
Bij bi-ampen heb je immers vanaf je versterker kabels lopen naar de bovenste en naar de onderste aansluiting. Dus dan is er helemaal geen keuze.

En zulke duidelijke verschillen zou je niet mogen horen. Dus ik denk dat er iets helemaal niet goed zit in je configuratie...

Als je geen bi-amping gebruikt dan moet je kiezen of je bovenste of onderste gebruikt, maar dmv die bruggen zou dat geen verschil moeten maken.
Het klinkt alsof je bruggen ongelooflijk slecht contact maken.
(Pak een kort stukje speakerkabel en maak daar je bruggen van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Ik denk dat de bruggen inderdaad niet goed verbonden waren met elkaar waardoor er inderdaad een slecht contact is geweest ! ;)

Alles is nu in orde en opgelost ;)
Pagina: 1