PC voor muziek produceren

Pagina: 1
Acties:

• nickvleeuwen
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-01-2025
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Prioriteit 1 van het systeem is muziek produceren, er worden dus externe hardware(waar je geluiden uithaalt) en mini keyboard(midi) op aangesloten. Met deze hardware word gewerkt in programma's zoals Cubase.

Wat mag het systeem gaan kosten?
tussen de €800 en €1000

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Monitor, toetsenbord, muis

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb een volledig systeem nodig op de geluidskaart na, deze heb ik zelf al.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
nee, als het systeem maar stabiel loop.

Ik ben zelf redelijk professioneel bezig met muziek, ik heb nu een nieuw systeem nodig en wil daar graag jullie advies voor gebruiken. Ik heb op het moment het volgende systeem samen gesteld wat denken jullie ervan(videokaart to much probably?):

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3350P Boxed€ 149,95€ 149,95
1ASRock B75 Pro3-M€ 56,45€ 56,45
1Club3D Radeon HD7850 1Gb royalKing€ 155,50€ 155,50
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 78,99€ 78,99
1Corsair Carbide 500R Black€ 95,20€ 95,20
1Microsoft Windows 8 (OEM) 64bit€ 79,90€ 79,90
1Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition€ 34,99€ 34,99
1Corsair Vengeance CML16GX3M2A1600C10€ 83,10€ 83,10
1LG GH24NS90 Zwart€ 15,95€ 15,95
1Seasonic G-Serie 450Watt€ 77,29€ 77,29
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 96,80€ 96,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 924,12

Alvast bedankt!!

mvg,
Nick van Leeuwen

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Welke software gebruik je hiervoor? (ivm hyperthreading enz & nut van videokaart & raid & ... )

ik zou allesinds al de kast veranderen in een stil model :)
http://tweakers.net/product/315623/fractal-design-define-r4/
-> reviews: Fractal Design Define R4: Zweeds vakmanschap

[ Voor 73% gewijzigd door SmokingCrop op 14-02-2013 23:22 ]

• mrmoos
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-04 20:01
Videokaart ga je amper nodig hebben, dus dat is eigenlijk al teveel ja. Verder weet ik niet hoe professioneel je bent, maar anders is een RAID opstellen aan te raden, als je bestanden echt heel belangrijk zijn..

• nickvleeuwen
Ik stel het systeem samen voor een ander persoon, deze jongen is in de hardstyle scene bekend heeft alleen niet veel verstand van computers, een raid opstelling gaat hem om die reden dus denk ik niet worden.

De programma's die hij gebruikt zijn voornamelijk Fruity Loops, Cubase.

Ik weet dat hij muziek inspeelt via een midi keyboard en dat het geluid uit VST software gehaald word, op deze geluiden worden nog eens delays, reverb, etc gezet. Hiervoor staat de computer constant veel te rekenen. Dus het gaat er vooral om dat afspelen zo vlekkeloos verloopt en er zo weinig mogelijk delay is.
(Een goede externe geluidskaart is al aanwezig).

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Een RAID opstelling of een hot-swap bay (USB3 of eSata is ook goed) om backups te maken is gewoon een vereiste. Heeft verder niks met technische kennis te maken.

Hou er rekening mee dat als hij zijn data kwijt is, dat al zijn muziek, banks, softwareinstrumenten, VST's betaald en onbetaald gewoon weg zijn :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• nickvleeuwen
Als het goed is maakt hij zelf wel vaak backups van zijn projects en heeft sowieso zijn samples veelal op een externe schijf (die kan die met het systeem ook gewoon op zijn pc opslaan). Ik weet zelf niet precies wat hot-swap-bay is maar als ik het goed begrijp is het redelijk simpel? Dan ga ik me er morgen wel even in verdiepen.

Het systeem zelf is wel goed op de videokaart(kan stuk goedkoper) en kast na?

• mirp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-07-2022
Kijk hier even:

http://www.reyniersaudio....ation-computer-comparison

Kies eerst een systeem en klik dan op de tab van 'help me decide'.

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
mirp schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 01:27:
Kijk hier even:

http://www.reyniersaudio....ation-computer-comparison

Kies eerst een systeem en klik dan op de tab van 'help me decide'.
De onderdelen die ze daar als mogelijkheid geven is niets bijzonder...
of eentonig (wat goed geweest ging zijn, maar ze bieden zowat alles aan = je kan niet veel mis doen dus)

[ Voor 13% gewijzigd door SmokingCrop op 15-02-2013 01:56 ]

• mirp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-07-2022
SmokingCrop schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 01:55:
[...]

De onderdelen die ze daar als mogelijkheid geven is niets bijzonder...
of eentonig (wat goed geweest ging zijn, maar ze bieden zowat alles aan = je kan niet veel mis doen dus)
Ik vind het juist een goede hulp bij het maken van je keuzes. Je begint met de case. Dit moet een stille case zijn, want je wilt geen computerlawaai horen tijdens het muziek maken. Hier werd al de Fractal Design R4 aangeraden. En op de link wordt ook een Antec P183 aangeboden. Dit is ook een hele stille kast. Druk je op het tabje 'help me decide' dan zie je hoe stil de kast is en hoe het klimaat in de kast is.
Scroll je daarna verder naar de processor, dan wordt keurig aangeven welke processor past bij jouw manier van werken. Gebruik je een x aantal tracks, dan past daar beter y processor bij etc etc.

Op die manier kan je een goede keuze maken van je componenten, hier de setup nog een keer posten en dan kijken of het systeem solide is :) .

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Als je een beetje hardware in je studio hebt, dan maakt een iets luidere kast weinig uit...

Ken sws weinig producers die serieus produceren en niet een klein beetje geluid uit hun speakers kunnen produceren ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1