Meest geschikt CMS voor bepaalde modules/plugins.

Pagina: 1
Acties:

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
Ik ben aan het zoeken naar een CMS dat met name ook goede mogelijkheden moet hebben om er enkele specifieke functionaliteiten aan toe te voegen m.b.v. plugins of desnoods commercieel verkrijgbare modules (bij voorkeur dan eenmalige kosten).

In dit geval voor het genereren en evt. e-mailen van een offerte voor met name verhuur. Dus door een aantal keuzeopties aan te klikken bij het desbetreffende object waar dan een prijs uit komt rollen wat men zich dan evt. kan laten toesturen via e-mail, al dan niet na eerst menselijke tussenkomst.

Ook voor het reserveren/boeken van artikelen voor die verhuur waar dan makkelijk een bevestiging uit gegenereerd kan worden die gemaild kan worden en evt. ook output genereert aan de hand waarvan gefactureerd kan worden.

Welke van de bekende CMS pakketten als Wordpress/Joomla/Drupal/iets anders biedt voor dergelijke functies (offerte genereren en reserveren/boeken/factureren) de beste ondersteuning?

En verder is er eigenlijk een CMS dat voldoende mogelijkheden heeft voor o.a. genoemde zaken dat qua gebruiksgemak waarmee de eigenaar van de site zelf content kan toevoegen/wijzigen significant beter scoort dan andere CMSsen of is daar vrij weinig verschil tussen zolang het om relatief simpele zaken gaat als pagina's met teksten en foto's en wat links toevoegen?

En als laatste is er eigenlijk een manier om te achterhalen welk CMS er op een site gebruikt wordt als dat niet onderaan de pagina's genoemd wordt en ook niet evident in de page source terug te vinden is?

Zijn er bepaalde 'tell-tales' voor bepaalde CMSsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
Helemaal niemand die hier al eerder ervaring mee heeft opgedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

ik mis Typo3 nog in je lijstje, of hoeft het geen open source te zijn?

:twk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
Want...? :)

Hoe is Typo3 anders dan de expliciet genoemde? Ze zij in elk geval allemaal GPL.
Wikipedia: List of content management systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-07 23:44

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-07 22:55

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

alle genoemde pakketten bieden de ondersteuning voor plugins/modules en deze zijn dan tot hoge mate customiseerbaar...

enkel, wat wil je precies?
wil je bv een externe ontwikkelaar dit laten ontwikkelen (en dus weten welk pakket de meeste/beste en/of goedkoopste ontwikkelaars heeft) of dit mogelijk zelf doen (en dan willen weten welk pakket de laagste leercurve heeft)..
Of ben je eerder op zoek naar de meest exacte 'standaard' plugins die aan jouw eisen volledig voldoen?

Uit je vraagstelling krijg ik de indruk dat je toch gaat voor specifieke custom oplossingen, en dan kan het gewoon het effectiefste zijn enkele bureau's een offerte te laten opstellen aand e hand van een duidelijk requirements-pakket van jullie zijde.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-07 16:10

Stekeltje

Nothing to see here move along

Je kan ook bijvoorbeeld kijk nar webshop CMS systemen die je (laat) ombouwd? Magento, prestashop, opencart, zencart etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
Het is in principe de bedoeling om alles zelf te doen, eventueel(!) na een eenmalige betaalde initiële opzet van met name de specifieke verhuurmodules als het zelf opzetten toch erg lastig zou blijken.

Ja natuurlijk ondersteunen de CMSsen die ik noemde dergelijke uitbreidingen. Daarom noemde ik ze ook. :)
Wat Googlezoeken leverde echter niet alle heldere informatie op die ik gehoopt had. Vandaar dat ik trachtte hier mensen te vinden die er concrete ervaringen mee hebben.

Ondersteunen al die webshop pakketten de gevraagde functionaliteit specifiek t.b.v. verhuur (offerte genereren en reserveren/boeken/factureren)? Springt er eentje in positieve zin uit op die punten?

Hebben die webshop pakketten naast de specifieke shopfuncties eigenlijk ook voldoende gebruikersvriendelijke functionaliteit vergelijkbaar met de genoemde CMSsen zodat daar door de eigenaar van de site zelf een website omheen te bouwen is (of meer pagina's toe te voegen of wijzigen na een initiële opzet) met gewone pagina's met tekst/foto's/links die niet specifiek bij de producten van de shop horen? Zit daarvoor dan voldoende mogelijkheid ingebouwd daar (zelf ontworpen) templates bij te gebruiken zoals de 'gewone' CMSsen dat hebben?

Of zijn ze makkelijk te integreren met de al genoemde bekende CMS pakketten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-07 23:44
De ervaringen die wij op werk hebben met bestaande CMS-en is tot nu toe altijd geweest dat we ze niet meer gaan gebruiken. Er is altijd wel iets met performance, problemen met upgraden, problemen met custom functionaliteiten inbouwed e.d. Op basis daarvan zou ik zeggen; gewoon lekker zelf op maat bouwen.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
Gezien de kleine schaal zal dat niet financieel haalbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-07 22:55

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Volgens mij heeft het vanuit wat je beschrijft meer zin gewoon een duidelijke opzet wat je wil bereiken, en een lijst met requirements of bv Use-case's te beschrijven.

alle genoemde pakketten hebben de mogelijkheden hieraan te voldoen en het is vaak vooral een zaak van de juiste beschrijving van wat je wilt bereiken (en welke ontwikkelaar tegen een door jou acceptabel geachte prijs kan voldoen).

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

En volgens mij kan dit topic niet verder worden uitgediept dan met de toelichting van RM-rf hierboven (en uiteraard de hulpzame posts van de andere tweakers).

De tools moeten niet leidend zijn, maar juist ondersteunend. Ga vanuit je behoefte en eisen kijken naar wat er afvalt en ga het overgeblevene beoordelen op die punten.

Meer dan dit kunnen we je op dit moment niet helpen.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-06 12:08

Dutch_guy

WYSIWYG

Ik heb destijds alle bekende cms'en getest en ben uiteindelijk uitgekomen op CMSMS (CMS Made Simple). Kan ik nog steeds alles mee doen wat ik wil. Belangrijk voor mij was dat de backend gebruiksvriendelijk zou zijn voor de klanten.

Als je iets heel specifieks wil en je krijgt het niet voor elkaar met een cms, waarom bouw je die offerte-module dan niet gewoon in php en include je die op een pagina in het cms?

Hier kan je zo ongeveer alle cms'en zelf testen en bekijken: http://www.opensourcecms.com/
Erg handig hoef je ze niet allemaal te installeren.

Pay peanuts get monkeys !

Pagina: 1