Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• niniansix
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-11-2021
Hoi,

Ik heb momenteel een 5.1 opstelling klipsch speakers en vroeg me af of het een meerwaarde is om over te schakelen naar een 7.1 opstelling ?

Zo ja , als surround back of front heigt of ....

Thx !

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Zelf heb ik nu een 5.0 setup staan. Wil nog wel uitbreiden met een sub maar daar laat ik het dan bij. Ondanks dat de receiver nog meer uitbreidingsmogelijkheden heeft. Er is maar weinig content die van de extra kanalen gebruik maakt dus is het voor mij niet de extra investering en moeite waard. Maar dat zal voor iedereen anders liggen.

• niniansix
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-11-2021
Ok merci :)

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:31
Front height kanalen worden (nog) niet discreet aangestuurd maar zou deze niet meer willen missen omdat je het center kanaal daarmee ook "omhoog" kan verplaatsen, qua gehoor dan. Nu komen de stemmen tijdens een film dan ook "uit" m'n tv in plaats van er onder, iets waar ik mij al lang aan heb gestoord.

Er zijn wel genoeg films die de surround back kanalen direct aansturen zodat je een wat homogener surround effect hebt. Gisteren klaar met m'n 9.1 setup en dat klinkt erg okay. Had desalnietemin meer verwacht van de discrete surround backs dan van de front highs. Er komt meestal niet echt veel uit, al kan dat natuurlijk ook aan de film(s) zelf liggen, heb er pas twee kunnen testen vooralsnog :P

Nickname does not reflect reality

• arjentjuh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09-2023
Ik vind het zelf in elk geval niet de moeite waard.

Zie ook hier: http://www.dolby.com/us/e...-surround-7-1-movies.html

Dat is maar een heeel klein lijstje al zeg ik het zelf.
Zou mijn geld dan liever voor betere front speakers gebruiken bijvoorbeeld.

[ Voor 30% gewijzigd door arjentjuh op 15-02-2013 20:33 ]

PunlArjen