Oude Joomla versie gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-07 22:41
Beste Tweakers,

Ik wil een vrienden budget projectje gaan beginnen met Joomla en VirtueMart.
Nu heb ik een template gevonden, maar die vereist Joomla 1.5.x... Kan dat kwaad? Is dit aan te raden?

Wordt 1.5.x ook nog geupdate voor security bugs en etcetera? Op "using old Joomla version" en etcetera kan ik geen informatie vinden.

Mijn dank is groot.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:55

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

nee, 1.5 wordt verder niet meer geupdatet, 1.5.26 is de laatste versie en sinds september 2012 worden ook veiligheidslekken niet gepatched.

Ik zou je afraden om hierop een nieuwe site te baseren..
wel is het opzetten van een template niet zo heel ingewikkeld en kun je overwegen of het niet eenvoudig mogelijk is je template geschikt te maken voor een nieuwere joomla-versie (2.5 zou dan aan te raden zijn, omdat de suppport daarvan evenlang zal dorgaan als die vand e beta 3.0 die als ´in ontwikkeling' release aangeboden wordt, maar waar 3.5 pas de eerst volgende lang ondersteunde release zal worden)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-07 22:41
RM-rf schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 20:36:
nee, 1.5 wordt verder niet meer geupdatet, 1.5.26 is de laatste versie en sinds september 2012 worden ook veiligheidslekken niet gepatched.

Ik zou je afraden om hierop een nieuwe site te baseren..
wel is het opzetten van een template niet zo heel ingewikkeld en kun je overwegen of het niet eenvoudig mogelijk is je template geschikt te maken voor een nieuwere joomla-versie (2.5 zou dan aan te raden zijn, omdat de suppport daarvan evenlang zal dorgaan als die vand e beta 3.0 die als ´in ontwikkeling' release aangeboden wordt, maar waar 3.5 pas de eerst volgende lang ondersteunde release zal worden)
Ik weet voldoende, dan durf ik het niet aan. :) Bedankt voor uw tijd!